Synergy Acoustics: even voorstellen!

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door FR_Aad »

ds23man schreef:
Ivo schreef:
Als er maar een 10 inch unit in komt... :rofl:
We zijn gisteren in Breda unaniem tot de conclusie gekomen dat een 10,5 inch de ultieme afmeting is! :mrgreen:
En moet zeker in een kast zitten? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door ds23man »

FR_Aad schreef:
ds23man schreef:
Ivo schreef:
Als er maar een 10 inch unit in komt... :rofl:
We zijn gisteren in Breda unaniem tot de conclusie gekomen dat een 10,5 inch de ultieme afmeting is! :mrgreen:
En moet zeker in een kast zitten? :mrgreen:
Dat onderwerp hebben we maar in het midden gelaten.......... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Walt »

Gelukkig heb ik er twee per kant, dat is dus equivalent 2x (sqrt ((2x 334)/pi))/2.54=11.48 inch dus ruim voorbij die 10.5" :lol:

Ik stel wel voor dat we dit topic nu niet verder ontregelen!

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door b_force »

Kijk eindelijk luidsprekers waar serieus over nagedacht is.

Puike speakertjes en leuke foto's
Keep up the good work mannen! :) :goedzo:
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Ivo »

ds23man schreef:
FR_Aad schreef:
ds23man schreef:
We zijn gisteren in Breda unaniem tot de conclusie gekomen dat een 10,5 inch de ultieme afmeting is! :mrgreen:
En moet zeker in een kast zitten? :mrgreen:
Dat onderwerp hebben we maar in het midden gelaten.......... :mrgreen:
Bandpass dus! :lagge:
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Jag »

Gefeliciteerd! Mooi doordacht concept. Mooie toevoeging voor de HiFi wereld, kan het wel gebruiken :).
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door audiomanics »

Ik zie dat het frontje gelukt is, dus hoe ik geen 170 euro uit te geven aan lasertape.. dat scheelt weer.... :)

Kees
bert stoltenborg
Ook commercieel actief
Berichten: 465
Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:52

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door bert stoltenborg »

Hoe gaat het eigenlijk met dit project? Aaltenaren doen meestal niet zo lang over dit soort shit :mrgreen: .
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Martijn M »

Een kort berichtje vanuit Rotterdam.

Synergy Acoustics is namelijk maar voor 1/3 deel Aaltenaar. De onderneming vordert dan ook langzaam, doch gestaag :lol: . We hebben de laatste maanden een aantal verfijningen aan de producten doorgevoerd. De meeste daarvan zijn aan de buitenkant niet te zien. De meest opvallende verandering is de andere midwoofer. We passen nu een heel mooie PHL toe. Ondertussen zijn we bezig om de productie goed rond te krijgen. Het rond krijgen van alle details rondom de productie kost helaas flink meer tijd dan we hadden gehoopt. Hebt geduld.

Afgelopen maand hebben we een demo gedaan bij de Audiovereniging Oost-Brabant. We zijn daar warm ontvangen en de reacties waren lovend! Toch wel leuk O:) .

http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Synergy_Acoustics_2014
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door hannesie »

Een leuke en goede recensie, ik ken de zaal inmiddels ook wel, en je kunt er aardig en goed beeld krijgen van de set met luidsprekers en de andere hardware.

Succes met de verdere ontwikkelingen.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Martijn M »

Synergy Acoustics zal ophouden te bestaan.

Sinds bijna een jaar ben ik betrokken bij Dutch & Dutch B.V., ook en fabrikant van audio-apparatuur en luidsprekers. In verband met potentiële concurrentie tussen Synergy Acoustics en Dutch & Dutch heb ik moeten besluiten te stoppen met Synergy Acoustics. We hebben toen afgesproken dat ik formeel tot eind 2014 betrokken zou blijven bij Synergy Acoustics, maar mijn verantwoordelijkheden steeds meer over te dragen aan Martin en Auke.

Gedurende het afgelopen jaar hebben Martin en Auke besloten dat zij met z'n tweeën niet verder zullen gaan met Synergy Acoustics. We hebben een mooi gamma aan producten ontwikkeld, maar de stap van prototypes naar productiemodellen zal nog een aanzienlijke investering in tijd en geld kosten - te veel om op te brengen naast hun full-time banen.

Ik geloof nog steeds in het concept dat we met Synergy Acoustics hebben opgezet. Een systeem zoals het onze zou een uitkomst kunnen bieden voor velen die een zeer goede geluidsweergave nastreven in normale huiskamers. Daarom vind ik het jammer dat Martin en Auke hebben besloten om te stoppen met Synergy Acoustics, maar ik begrijp hun beslissing.

Graag wil ik alle forummers bedanken voor hun bijdragen in dit topic en via andere wegen.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door meiborg »

Hee Martijn,

Wat jammer, ik denk ook dat het inderdaad een goed product betreft. Wat doet Dutch & Dutch B.V. dan precies? Ik kom ze niet tegen bij een google zoekopdracht.

MVg Reinder
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door John P »

Jammer van de inzet en moeite, maar zoals het tegeltje zegt: liever ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald. Het lijkt mij ook erg moeilijk om een poot aan de grond te krijgen in een veeleisende en irrationele wereld als het topsegment van de hifi. Trouwens duts en duts heeft nog geen bestaan op het interweb?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Martijn M »

Dutch & Dutch heeft wel een website, maar we houden nog even een 'low profile' op het interweb tot onze producten werkelijk leverbaar zijn. Dat gaat nog een maandje of twee duren.

http://dutchdutch.com/
https://www.facebook.com/dutchanddutch
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Walt »

Die dutchdutch 15" fullrange kast kan toch op zich wel in de woonkamer, alleen die sub lijkt me echt te groot... :mrgreen:

EDIT: ik zie trouwens dat je samen met Koen K. werkt, geinig!!!
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door CoenvanDongen »

Misschien een idee om het beschikbaar te maken voor de zelfbouw markt?
Dan is de moeite niet voor niks geweest ;) En je kan er nog een paar eurootjes aan verdienen misschien.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door SSassen »

Begrijp ik goed dat je huiskamer HiFi inruilt voor de betere PA weergave? Da's een lastige markt, met veel, heel veel, spelers. Niettemin wens ik jullie alle succes, innovatie, vooral uit Nederland, kan ik alleen maar enthousiast toejuichen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door ds23man »

Volgens mij gaat het gewoon om een vaste baan Sander.....
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Jag »

Jammer dat Synergy Acousctics ophoudt te bestaan maar gelukkig komt er iets goeds voor terug. Veel succes in de PA markt :rock:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door jeroen_d »

ds23man schreef:
Volgens mij gaat het gewoon om een vaste baan Sander.....
Dan nog steeds hangt die baan af van het succes van dit jonge bedrijf. Ik wens Martijn ook veel succes, het is een mooi product dat echt een klasse beter is dan wat je normaal gesproken hoort. Ik was laatst nog in een theater met mooie moderne dans en bijbehorende muziek. Alleen die geluidskwaliteit, aargh. Daar mag Dutch&Dutch van mij graag wat aan doen!
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Martijn M »

Walt schreef:
Die dutchdutch 15" fullrange kast kan toch op zich wel in de woonkamer, alleen die sub lijkt me echt te groot... :mrgreen:

EDIT: ik zie trouwens dat je samen met Koen K. werkt, geinig!!!
Het Dutch & Dutch Pro Fidelity systeem is ontwikkeld om de klankkwaliteit van de betere hifi en studio naar de professionele omgeving te brengen. Omgekeerd zou het systeem dan ook niet misstaan als high-end hifi-systeem met 'cojones'. De T15PF zou uitstekend geschikt zijn voor in de woonkamer, maar voor de S18PF heeft niet iedereen de ruimte :yeah: !
CoenvanDongen schreef:
Misschien een idee om het beschikbaar te maken voor de zelfbouw markt?
Dan is de moeite niet voor niks geweest ;) En je kan er nog een paar eurootjes aan verdienen misschien.
Ik zou het mooi vinden als al ons werk niet voor niets zou zijn en dat iemand er nog plezier van kan hebben. Ik zal het eens met Auke en Martin overleggen.
SSassen schreef:
Begrijp ik goed dat je huiskamer HiFi inruilt voor de betere PA weergave? Da's een lastige markt, met veel, heel veel, spelers. Niettemin wens ik jullie alle succes, innovatie, vooral uit Nederland, kan ik alleen maar enthousiast toejuichen.
Het is inderdaad een lastige markt, maar we hebben innovatieve producten met nuttige features. De nadruk ligt op geluidskwaliteit en het tegengaan van geluidsoverlast. Het lijkt erop dat daar een markt voor is. Bovendien bieden we een systeem dat voorzien is van allerlei moderne technologische snufjes, zoals natuurlijk DSP, maar ook ware-housing functionaliteit, communicatie via ethernet en audio via AVB.
ds23man schreef:
Volgens mij gaat het gewoon om een vaste baan Sander.....
jeroen_d schreef:
Dan nog steeds hangt die baan af van het succes van dit jonge bedrijf. Ik wens Martijn ook veel succes, het is een mooi product dat echt een klasse beter is dan wat je normaal gesproken hoort. Ik was laatst nog in een theater met mooie moderne dans en bijbehorende muziek. Alleen die geluidskwaliteit, aargh. Daar mag Dutch&Dutch van mij graag wat aan doen!
Ik ben mede-eigenaar van Dutch & Dutch. Voor de audiofiel in mij is het belangrijk dat geluidskwaliteit één van de speerpunten van ons bedrijf is :lol: . Jeroen, voor jou is het dicht bij. Je bent van harte welkom om eens in Maassluis te komen kijken en luisteren.
Jag schreef:
Jammer dat Synergy Acousctics ophoudt te bestaan maar gelukkig komt er iets goeds voor terug. Veel succes in de PA markt :rock:
Bedankt, Hinke. Zoals je weet ben ook jij van harte welkom. Laten we binnenkort een datum plannen.
Bijlagen
T15PF zwart 3.JPG
Setje blank.JPG
2015-01-28 set.JPG
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door FR_Aad »

Het ziet er allemaal wel lekker uit :rock:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door markbakk »

Ik vind vooral die laagkast wel een vondst! Jammer dat het met Synergy niet is gelukt, maar heel veel succes in de pro-markt! Al zul je erachter komen dat geluidskwaliteit heel vaak niet het verschil maakt, laat staan de akoestische wijsheden die je in deze producten stopt. Helaas beschikt lang niet al het geluidstechnisch volk over goede oren.
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door Jag »

Martijn M schreef:
Jag schreef:
Jammer dat Synergy Acousctics ophoudt te bestaan maar gelukkig komt er iets goeds voor terug. Veel succes in de PA markt :rock:
Bedankt, Hinke. Zoals je weet ben ook jij van harte welkom. Laten we binnenkort een datum plannen.
Lijkt me goed plan idd, kom graag een keer naar de Dutch&Dutch speakers luisteren, ben zeer benieuwd.
markbakk schreef:
Ik vind vooral die laagkast wel een vondst! Jammer dat het met Synergy niet is gelukt, maar heel veel succes in de pro-markt! Al zul je erachter komen dat geluidskwaliteit heel vaak niet het verschil maakt, laat staan de akoestische wijsheden die je in deze producten stopt. Helaas beschikt lang niet al het geluidstechnisch volk over goede oren.
Ligt wel heel erg aan welk segment het betreft denk ik van de PA markt. Binnen de HiFi worden de eigen oren ook wel heel erg vaak magische eigenschappen toebedicht. De (serieuze) PA markt is op zich best wel wat rationeler en doordachter met technische oplossingen voor reeele problemen. Dit in tegenstelling tot de HiFi markt wat mij betreft :-# !
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!

Bericht door ds23man »

Gezien mijn vele jaren ervaring in de PA wereld, vindt ik dit eigenlijk een doodgeboren kindje.

En eigenlijk hierom: in deze wereld is men alleen maar geinteresseerd om met zo min mogelijk materiaal zoveel mogelijk geluidsdruk op de plek van de luisteraar te krijgen, een cardioide systeem helpt daar niet in maar een line array wel. Verder is het systeem zoals ik het nu zie niet upward scalable, qua afstraalgedrag kun je eigenlijk niet meer dan 1 topkastje per kant gebruiken. Feitelijk zie ik een leuke vervanger voor een Meyer UPA setje en niet meer dan dat. Sorry, leuker kan ik het niet maken en ook niet makkelijker......
Plaats reactie