En moet zeker in een kast zitten?ds23man schreef:We zijn gisteren in Breda unaniem tot de conclusie gekomen dat een 10,5 inch de ultieme afmeting is!Ivo schreef:Als er maar een 10 inch unit in komt...
Synergy Acoustics: even voorstellen!
Moderator: Beheerdersteam
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Dat onderwerp hebben we maar in het midden gelaten..........FR_Aad schreef:En moet zeker in een kast zitten?ds23man schreef:We zijn gisteren in Breda unaniem tot de conclusie gekomen dat een 10,5 inch de ultieme afmeting is!Ivo schreef:Als er maar een 10 inch unit in komt...
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Gelukkig heb ik er twee per kant, dat is dus equivalent 2x (sqrt ((2x 334)/pi))/2.54=11.48 inch dus ruim voorbij die 10.5" 
Ik stel wel voor dat we dit topic nu niet verder ontregelen!
Groetjes Walter
Ik stel wel voor dat we dit topic nu niet verder ontregelen!
Groetjes Walter
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Kijk eindelijk luidsprekers waar serieus over nagedacht is.
Puike speakertjes en leuke foto's
Keep up the good work mannen!

Puike speakertjes en leuke foto's
Keep up the good work mannen!
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Bandpass dus!ds23man schreef:Dat onderwerp hebben we maar in het midden gelaten..........FR_Aad schreef:En moet zeker in een kast zitten?ds23man schreef:We zijn gisteren in Breda unaniem tot de conclusie gekomen dat een 10,5 inch de ultieme afmeting is!
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Gefeliciteerd! Mooi doordacht concept. Mooie toevoeging voor de HiFi wereld, kan het wel gebruiken
.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Ik zie dat het frontje gelukt is, dus hoe ik geen 170 euro uit te geven aan lasertape.. dat scheelt weer....
Kees
Kees
-
bert stoltenborg
- Ook commercieel actief
- Berichten: 465
- Lid geworden op: vr 20 nov 2009, 14:52
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Hoe gaat het eigenlijk met dit project? Aaltenaren doen meestal niet zo lang over dit soort shit
.
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Een kort berichtje vanuit Rotterdam.
Synergy Acoustics is namelijk maar voor 1/3 deel Aaltenaar. De onderneming vordert dan ook langzaam, doch gestaag
. We hebben de laatste maanden een aantal verfijningen aan de producten doorgevoerd. De meeste daarvan zijn aan de buitenkant niet te zien. De meest opvallende verandering is de andere midwoofer. We passen nu een heel mooie PHL toe. Ondertussen zijn we bezig om de productie goed rond te krijgen. Het rond krijgen van alle details rondom de productie kost helaas flink meer tijd dan we hadden gehoopt. Hebt geduld.
Afgelopen maand hebben we een demo gedaan bij de Audiovereniging Oost-Brabant. We zijn daar warm ontvangen en de reacties waren lovend! Toch wel leuk
.
http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Synergy_Acoustics_2014
Synergy Acoustics is namelijk maar voor 1/3 deel Aaltenaar. De onderneming vordert dan ook langzaam, doch gestaag
Afgelopen maand hebben we een demo gedaan bij de Audiovereniging Oost-Brabant. We zijn daar warm ontvangen en de reacties waren lovend! Toch wel leuk
http://www.aob-hifi.nl/club.htm#Synergy_Acoustics_2014
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Een leuke en goede recensie, ik ken de zaal inmiddels ook wel, en je kunt er aardig en goed beeld krijgen van de set met luidsprekers en de andere hardware.
Succes met de verdere ontwikkelingen.
Succes met de verdere ontwikkelingen.
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Synergy Acoustics zal ophouden te bestaan.
Sinds bijna een jaar ben ik betrokken bij Dutch & Dutch B.V., ook en fabrikant van audio-apparatuur en luidsprekers. In verband met potentiële concurrentie tussen Synergy Acoustics en Dutch & Dutch heb ik moeten besluiten te stoppen met Synergy Acoustics. We hebben toen afgesproken dat ik formeel tot eind 2014 betrokken zou blijven bij Synergy Acoustics, maar mijn verantwoordelijkheden steeds meer over te dragen aan Martin en Auke.
Gedurende het afgelopen jaar hebben Martin en Auke besloten dat zij met z'n tweeën niet verder zullen gaan met Synergy Acoustics. We hebben een mooi gamma aan producten ontwikkeld, maar de stap van prototypes naar productiemodellen zal nog een aanzienlijke investering in tijd en geld kosten - te veel om op te brengen naast hun full-time banen.
Ik geloof nog steeds in het concept dat we met Synergy Acoustics hebben opgezet. Een systeem zoals het onze zou een uitkomst kunnen bieden voor velen die een zeer goede geluidsweergave nastreven in normale huiskamers. Daarom vind ik het jammer dat Martin en Auke hebben besloten om te stoppen met Synergy Acoustics, maar ik begrijp hun beslissing.
Graag wil ik alle forummers bedanken voor hun bijdragen in dit topic en via andere wegen.
Sinds bijna een jaar ben ik betrokken bij Dutch & Dutch B.V., ook en fabrikant van audio-apparatuur en luidsprekers. In verband met potentiële concurrentie tussen Synergy Acoustics en Dutch & Dutch heb ik moeten besluiten te stoppen met Synergy Acoustics. We hebben toen afgesproken dat ik formeel tot eind 2014 betrokken zou blijven bij Synergy Acoustics, maar mijn verantwoordelijkheden steeds meer over te dragen aan Martin en Auke.
Gedurende het afgelopen jaar hebben Martin en Auke besloten dat zij met z'n tweeën niet verder zullen gaan met Synergy Acoustics. We hebben een mooi gamma aan producten ontwikkeld, maar de stap van prototypes naar productiemodellen zal nog een aanzienlijke investering in tijd en geld kosten - te veel om op te brengen naast hun full-time banen.
Ik geloof nog steeds in het concept dat we met Synergy Acoustics hebben opgezet. Een systeem zoals het onze zou een uitkomst kunnen bieden voor velen die een zeer goede geluidsweergave nastreven in normale huiskamers. Daarom vind ik het jammer dat Martin en Auke hebben besloten om te stoppen met Synergy Acoustics, maar ik begrijp hun beslissing.
Graag wil ik alle forummers bedanken voor hun bijdragen in dit topic en via andere wegen.
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Hee Martijn,
Wat jammer, ik denk ook dat het inderdaad een goed product betreft. Wat doet Dutch & Dutch B.V. dan precies? Ik kom ze niet tegen bij een google zoekopdracht.
MVg Reinder
Wat jammer, ik denk ook dat het inderdaad een goed product betreft. Wat doet Dutch & Dutch B.V. dan precies? Ik kom ze niet tegen bij een google zoekopdracht.
MVg Reinder
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Jammer van de inzet en moeite, maar zoals het tegeltje zegt: liever ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald. Het lijkt mij ook erg moeilijk om een poot aan de grond te krijgen in een veeleisende en irrationele wereld als het topsegment van de hifi. Trouwens duts en duts heeft nog geen bestaan op het interweb?
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Dutch & Dutch heeft wel een website, maar we houden nog even een 'low profile' op het interweb tot onze producten werkelijk leverbaar zijn. Dat gaat nog een maandje of twee duren.
http://dutchdutch.com/
https://www.facebook.com/dutchanddutch
http://dutchdutch.com/
https://www.facebook.com/dutchanddutch
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Die dutchdutch 15" fullrange kast kan toch op zich wel in de woonkamer, alleen die sub lijkt me echt te groot... 
EDIT: ik zie trouwens dat je samen met Koen K. werkt, geinig!!!
EDIT: ik zie trouwens dat je samen met Koen K. werkt, geinig!!!
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Misschien een idee om het beschikbaar te maken voor de zelfbouw markt?
Dan is de moeite niet voor niks geweest
En je kan er nog een paar eurootjes aan verdienen misschien.
Dan is de moeite niet voor niks geweest
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Begrijp ik goed dat je huiskamer HiFi inruilt voor de betere PA weergave? Da's een lastige markt, met veel, heel veel, spelers. Niettemin wens ik jullie alle succes, innovatie, vooral uit Nederland, kan ik alleen maar enthousiast toejuichen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Volgens mij gaat het gewoon om een vaste baan Sander.....
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Jammer dat Synergy Acousctics ophoudt te bestaan maar gelukkig komt er iets goeds voor terug. Veel succes in de PA markt 
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Dan nog steeds hangt die baan af van het succes van dit jonge bedrijf. Ik wens Martijn ook veel succes, het is een mooi product dat echt een klasse beter is dan wat je normaal gesproken hoort. Ik was laatst nog in een theater met mooie moderne dans en bijbehorende muziek. Alleen die geluidskwaliteit, aargh. Daar mag Dutch&Dutch van mij graag wat aan doen!ds23man schreef:Volgens mij gaat het gewoon om een vaste baan Sander.....
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Het Dutch & Dutch Pro Fidelity systeem is ontwikkeld om de klankkwaliteit van de betere hifi en studio naar de professionele omgeving te brengen. Omgekeerd zou het systeem dan ook niet misstaan als high-end hifi-systeem met 'cojones'. De T15PF zou uitstekend geschikt zijn voor in de woonkamer, maar voor de S18PF heeft niet iedereen de ruimteWalt schreef:Die dutchdutch 15" fullrange kast kan toch op zich wel in de woonkamer, alleen die sub lijkt me echt te groot...
EDIT: ik zie trouwens dat je samen met Koen K. werkt, geinig!!!
Ik zou het mooi vinden als al ons werk niet voor niets zou zijn en dat iemand er nog plezier van kan hebben. Ik zal het eens met Auke en Martin overleggen.CoenvanDongen schreef:Misschien een idee om het beschikbaar te maken voor de zelfbouw markt?
Dan is de moeite niet voor niks geweestEn je kan er nog een paar eurootjes aan verdienen misschien.
Het is inderdaad een lastige markt, maar we hebben innovatieve producten met nuttige features. De nadruk ligt op geluidskwaliteit en het tegengaan van geluidsoverlast. Het lijkt erop dat daar een markt voor is. Bovendien bieden we een systeem dat voorzien is van allerlei moderne technologische snufjes, zoals natuurlijk DSP, maar ook ware-housing functionaliteit, communicatie via ethernet en audio via AVB.SSassen schreef:Begrijp ik goed dat je huiskamer HiFi inruilt voor de betere PA weergave? Da's een lastige markt, met veel, heel veel, spelers. Niettemin wens ik jullie alle succes, innovatie, vooral uit Nederland, kan ik alleen maar enthousiast toejuichen.
ds23man schreef:Volgens mij gaat het gewoon om een vaste baan Sander.....
Ik ben mede-eigenaar van Dutch & Dutch. Voor de audiofiel in mij is het belangrijk dat geluidskwaliteit één van de speerpunten van ons bedrijf isjeroen_d schreef:Dan nog steeds hangt die baan af van het succes van dit jonge bedrijf. Ik wens Martijn ook veel succes, het is een mooi product dat echt een klasse beter is dan wat je normaal gesproken hoort. Ik was laatst nog in een theater met mooie moderne dans en bijbehorende muziek. Alleen die geluidskwaliteit, aargh. Daar mag Dutch&Dutch van mij graag wat aan doen!
Bedankt, Hinke. Zoals je weet ben ook jij van harte welkom. Laten we binnenkort een datum plannen.Jag schreef:Jammer dat Synergy Acousctics ophoudt te bestaan maar gelukkig komt er iets goeds voor terug. Veel succes in de PA markt
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Ik vind vooral die laagkast wel een vondst! Jammer dat het met Synergy niet is gelukt, maar heel veel succes in de pro-markt! Al zul je erachter komen dat geluidskwaliteit heel vaak niet het verschil maakt, laat staan de akoestische wijsheden die je in deze producten stopt. Helaas beschikt lang niet al het geluidstechnisch volk over goede oren.
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Lijkt me goed plan idd, kom graag een keer naar de Dutch&Dutch speakers luisteren, ben zeer benieuwd.Martijn M schreef:Bedankt, Hinke. Zoals je weet ben ook jij van harte welkom. Laten we binnenkort een datum plannen.Jag schreef:Jammer dat Synergy Acousctics ophoudt te bestaan maar gelukkig komt er iets goeds voor terug. Veel succes in de PA markt
Ligt wel heel erg aan welk segment het betreft denk ik van de PA markt. Binnen de HiFi worden de eigen oren ook wel heel erg vaak magische eigenschappen toebedicht. De (serieuze) PA markt is op zich best wel wat rationeler en doordachter met technische oplossingen voor reeele problemen. Dit in tegenstelling tot de HiFi markt wat mij betreftmarkbakk schreef:Ik vind vooral die laagkast wel een vondst! Jammer dat het met Synergy niet is gelukt, maar heel veel succes in de pro-markt! Al zul je erachter komen dat geluidskwaliteit heel vaak niet het verschil maakt, laat staan de akoestische wijsheden die je in deze producten stopt. Helaas beschikt lang niet al het geluidstechnisch volk over goede oren.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Synergy Acoustics: even voorstellen!
Gezien mijn vele jaren ervaring in de PA wereld, vindt ik dit eigenlijk een doodgeboren kindje.
En eigenlijk hierom: in deze wereld is men alleen maar geinteresseerd om met zo min mogelijk materiaal zoveel mogelijk geluidsdruk op de plek van de luisteraar te krijgen, een cardioide systeem helpt daar niet in maar een line array wel. Verder is het systeem zoals ik het nu zie niet upward scalable, qua afstraalgedrag kun je eigenlijk niet meer dan 1 topkastje per kant gebruiken. Feitelijk zie ik een leuke vervanger voor een Meyer UPA setje en niet meer dan dat. Sorry, leuker kan ik het niet maken en ook niet makkelijker......
En eigenlijk hierom: in deze wereld is men alleen maar geinteresseerd om met zo min mogelijk materiaal zoveel mogelijk geluidsdruk op de plek van de luisteraar te krijgen, een cardioide systeem helpt daar niet in maar een line array wel. Verder is het systeem zoals ik het nu zie niet upward scalable, qua afstraalgedrag kun je eigenlijk niet meer dan 1 topkastje per kant gebruiken. Feitelijk zie ik een leuke vervanger voor een Meyer UPA setje en niet meer dan dat. Sorry, leuker kan ik het niet maken en ook niet makkelijker......
