Na de goede resultaten van Gobla in dit topic viewtopic.php?t=7456 ga ik zelf ook een versterker maken op basis van de LM3886.
Voor mijn front speakers ( viewtopic.php?t=5997 ) heb ik een mooie Kenwood KR7600, echter heb ik voor mn center en rears nu twee stereo versterkers waarvan er een in Mono staat.
Plan is om middels 3x een LM3886's dus 3 mono versterkers te maken en deze in een gezamelijke kast te bouwen. De gehele opzet zal zijn dat er echt 3 monoblokken te onderscheiden zijn en uitbouwmogelijkheden voor een andere travo zullen er ook zijn.
Heb namelijk van de plaatselijke gemeentewerf een gloednieuwe Amplimo ringkerntravo weten te bemachtigen. Het bedraagt een 2x15voltAC, 300VA (nog te koop bij BMM), dus dat maakt de bouw wel erg aantrekkelijk gezien de travo aardige kosten met zich meedraagt. Alleen het maximale vermogen van de LM's zal ik niet halen vanwege de net te lage spanning die de travo geeft.
Graag wilde ik een inschakelvertraging inbouwen, maar ik vraag mij ook weer af of het wel nodig is. Heb mooie relais liggen dus ik dacht, waarom niet?Een ander schema dan van Circuits online heb ik nog niet gevonden, heeft iemand een suggestie?
Ben vandaag begonnen aan de bouw, een render met het design is ook toegevoegd evenals de gebruikte schema's.
Gezien er 3 Lm's aan dezelfde voeding komen te hangen is de capaciteit per condensator geen 10.000uF maar 40.000 uF .
EDIT: Over de 4 poten van iedere brugcel staan 4 100nF MKT's.
Groeten,
Olav