Raspberry Pi

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

FR_Aad schreef:
Of langzaam aan een AsRock met een onboard CPU gaan denken. :mrgreen:
Daar zit ik ook telkens naar te kijken, maar zie af en toe door het bos de bomen niet meer :-k
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Raspberry Pi

Bericht door knuisje »

Ontwerpvoorstel: http://tweakers.net/reviews/3681/2/desk ... steem.html.

Dat soort bordjes zijn al voorzien van een SPDIF uitgang. Ideaal om een server-streamer oplossing te maken. Leuke dac er aan koppelen (hint :mrgreen: ).
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry Pi

Bericht door Zweitse »

knuisje schreef:
Ontwerpvoorstel: http://tweakers.net/reviews/3681/2/desk ... steem.html.

Dat soort bordjes zijn al voorzien van een SPDIF uitgang. Ideaal om een server-streamer oplossing te maken. Leuke dac er aan koppelen (hint :mrgreen: ).
Had zelf ook al even een opzetje gemaakt :mrgreen:
Zweitse schreef:
Even de opzet:
Moederbord
Intern geheugen
WIFI module of deze
SSD
Voeding
En dat alles in een Hifi2000 Galaxy kast
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 116
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 8:41

Re: Raspberry Pi

Bericht door FredM »

hannesie schreef:
Voor dat geld heb ik dan liever een Odroid U3, dan is het echt sneller. :kwijl:

Zeker voor server gebruik.
USB geeft wat meer (flexibeler), maar voor Gerhard zijn spul dan weer niet de S/Pdif, is dan te omzeilen met M2Tech.
Dan is de Cubie2 (A20) nog sneller als dit en heeft i.p. ook S/Pdif uit, maar nog niet geprobeerd
Tja ik wilde graag een coax-spdif. En een odroid met een M2Tech van 192 euro, dat is niet echt een optie voor mij.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Ik ben hier net weer met een Cubie board bezig, heeft ook nog een Sata poort en moet ook een S/PDIF pinnen hebben, en een Cubie Truck heeft dan nog meer, en daar door meer geschikt als server net als de Odroid.

Als speler zou in dan rustig het Raspberry gebruiken met S/PDIF boardje en dan piCorePlayer.
Heb je al een server/NAS draaien, dan alleen de RPI + de uitbreiding.

Maar goed, ik spreek nu uit ervaring en weet inmiddels hoe het werkt. :lol:
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 116
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 8:41

Re: Raspberry Pi

Bericht door FredM »

Mijn ervaring tot nu toe: uurtje prutsen om volumio op de micro sd te krijgen. Boel aansluiten. En muziek!
Eerste indruk: webradio op 128k klinkt erg lekker. Nu even de usb-schijf mounten. Moet helaas vanavond weg.
Bijlagen
Flinke heatsink standaard meegeleverd
Flinke heatsink standaard meegeleverd
Mooi doosjes van framboos logo
Mooi doosjes van framboos logo
Schermafbeelding 2014-10-09 om 17.15.23.png
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Raspberry Pi

Bericht door MH »

Wat voor versie raspberry is dat? Heeft die heatsink toegevoegde waarde?? Die raspberry wordt toch zo warm niet?
Luister je nu via de audio-out, of op een andere wijze? De standaard audio output van de raspberry is niet zo geweldig.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

MH schreef:
Wat voor versie raspberry is dat? Heeft die heatsink toegevoegde waarde?? Die raspberry wordt toch zo warm niet?
Luister je nu via de audio-out, of op een andere wijze? De standaard audio output van de raspberry is niet zo geweldig.
Deze dus, en dat koelblokje is voor de mensen die het overclocken niet kunnen laten, en het staat wel stoer. :lol:
http://www.gadgetpark.nl/Hummingboard-i2
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Raspberry Pi

Bericht door MH »

Als audio streamertje lijkt me dat nogal overkill. Volumio draait flitsend op een standaard raspberry (ik heb het op zowel draaien op een B+ als een oude B, met 256MB was dat geloof ik)
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Ik zie Volumio ook weer een keer voorbij komen. Ik wil deze ook wel eens weer uitproberen maar het is me niet helemaal duidelijk of Volumio tegenwoordig met Spotify uit de voeten kan. Op de website kan ik hier zo geen eenduidig antwoord op vinden. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Heb er ooit wel eens mee gespeeld. De eenvoud en stabiliteit spraken me toen iig wel aan.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

De stabiliteit van Volumio heb ik niet kunnen vinden :(
Zodra hier de spanning van de RPi gaat start Volumio nooit meer op
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Maar de vraag blijft: Kan Volumio met Spotify overweg?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry Pi

Bericht door FR_Aad »

Rade schreef:
Maar de vraag blijft: Kan Volumio met Spotify overweg?
Alleen via een omweg.
Ik heb het niet geprobeerd (Volumio is niet helemaal mijn ding) maar je kan Squeezelite installeren. Dan zou het moeten werken.
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Dan houd ik het bij gewoon Musicbox vooralsnog.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Rade schreef:
Dan houd ik het bij gewoon Musicbox vooralsnog.
Als je nu slim bent,( lijkt de reclame voor de Jumbo wel ), dan kijk je even of je een kaartje van 2 Gb op de kop kunt tikken, en schrijf je daar een piCorePlayer image op.
Maak een Squeezeboxserver account aan, kost je niks, alleen wat moeite.

En ga dan eens vergelijken met wat de Musicbox met de piCore verschilt, of dat tegen valt of juist mee daar kun je dan wat mee.
Alleen blijven hangen in de ene en niet durven kijken naar iets anders is naar mijn idee "behoudend" of conservatief. :hide:
Ik heb inmiddels aardig wat uitgevogeld, en verschillende geprobeerd, op en snelheid en flexibiliteit e.d.
En juist nu ook weer met de plugin van Spotify , ook het zoeken en vinden van de verschillende genres en artiesten, een lekkere opzet, ook via de tablet en phone.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Raspberry Pi

Bericht door democles »

Niets aan toe te voegen.

PicorePLayer :rock:

Zeer stabiel,ook bij uit en aan zetten,geen enkel probleem,het draait.

https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Picoreplayer wil ook ook graag proberen maar ik had gelezen dat je dan ergens nog een Logitech applicatie op de server moet draaien. Wellicht zit ik er naast. Wil graag wat meer proberen dan alleen Musicbox
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Ik laat me natuurlijk niet behoudend of conservatief noemen ;-)
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

2Gb kaartje heb ik, PiCoreplayer kan ik erop zetten, maar dan.....
Ik heb geen NAS of server draaien maar weet ook niet of dit nodig is.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Dat is nu het leuke, je kunt nu proberen of je via het Mysqueezebox account wat je via het internet kunt bereiken.
En met dat account ben je dus verbonden met de mogelijke Spotify. :D
sb.JPG
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Geen Logitech Media Server nodig zoals op de PiCoreplayer site vermeld staat? Of is dat het Mysqueezebox account waar jij naar refereert Hannessie?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Er staat, " ik moet een mysqueezebox.com-account maken", dan klik je dus op de link.........!!!!!
En dan krijg je dit, misschien eerst nog een andere optie in beeld, maar zoals je ziet zit Spotje erbij. :rofl:
aanmelden.JPG
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Thanks, gaan we mee aan de slag vandaag!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry Pi

Bericht door hannesie »

Rade schreef:
Thanks, gaan we mee aan de slag vandaag!
Succes er mee. :relax:
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Re: Raspberry Pi

Bericht door Rade »

Image van piCorePLayer op SD card gezet. Deze benaderd via IP adres en i2s (HifiBerry) geselecteerd.
Account aangemaakt via Logitech Squeezebox en Spotify plug-in ingesteld en me aangemeld Tot zover prima.

Ik heb ook de Logitech Media Server gedownload naar mijn PC. Via de web interface hiervan kan ik nu wel radiostations afluisteren via piCorePlayer. Spotify krijg ik nog niet aan de gang.

Als ik piCorePlayer alleen via de web interface van LMS kan bereiken betekent dat volgens mij dat ik altijd de laptop aan moet hebben om piCore te bedienen. Of kan dit ook buiten LMS om?
Bijlagen
LMS.JPG
Afstandsbediening.JPG
Afstandsbediening.JPG (23.08 KiB) 456 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”