Daar zit ik ook telkens naar te kijken, maar zie af en toe door het bos de bomen niet meerFR_Aad schreef:Of langzaam aan een AsRock met een onboard CPU gaan denken.
Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry Pi
Re: Raspberry Pi
Ontwerpvoorstel: http://tweakers.net/reviews/3681/2/desk ... steem.html.
Dat soort bordjes zijn al voorzien van een SPDIF uitgang. Ideaal om een server-streamer oplossing te maken. Leuke dac er aan koppelen (hint
).
Dat soort bordjes zijn al voorzien van een SPDIF uitgang. Ideaal om een server-streamer oplossing te maken. Leuke dac er aan koppelen (hint
Re: Raspberry Pi
Had zelf ook al even een opzetje gemaaktknuisje schreef:Ontwerpvoorstel: http://tweakers.net/reviews/3681/2/desk ... steem.html.
Dat soort bordjes zijn al voorzien van een SPDIF uitgang. Ideaal om een server-streamer oplossing te maken. Leuke dac er aan koppelen (hint).
Zweitse schreef:Even de opzet:
Moederbord
Intern geheugen
WIFI module of deze
SSD
Voeding
En dat alles in een Hifi2000 Galaxy kast
Re: Raspberry Pi
Tja ik wilde graag een coax-spdif. En een odroid met een M2Tech van 192 euro, dat is niet echt een optie voor mij.hannesie schreef:Voor dat geld heb ik dan liever een Odroid U3, dan is het echt sneller.![]()
Zeker voor server gebruik.
USB geeft wat meer (flexibeler), maar voor Gerhard zijn spul dan weer niet de S/Pdif, is dan te omzeilen met M2Tech.
Dan is de Cubie2 (A20) nog sneller als dit en heeft i.p. ook S/Pdif uit, maar nog niet geprobeerd
Re: Raspberry Pi
Ik ben hier net weer met een Cubie board bezig, heeft ook nog een Sata poort en moet ook een S/PDIF pinnen hebben, en een Cubie Truck heeft dan nog meer, en daar door meer geschikt als server net als de Odroid.
Als speler zou in dan rustig het Raspberry gebruiken met S/PDIF boardje en dan piCorePlayer.
Heb je al een server/NAS draaien, dan alleen de RPI + de uitbreiding.
Maar goed, ik spreek nu uit ervaring en weet inmiddels hoe het werkt.
Als speler zou in dan rustig het Raspberry gebruiken met S/PDIF boardje en dan piCorePlayer.
Heb je al een server/NAS draaien, dan alleen de RPI + de uitbreiding.
Maar goed, ik spreek nu uit ervaring en weet inmiddels hoe het werkt.
Re: Raspberry Pi
Mijn ervaring tot nu toe: uurtje prutsen om volumio op de micro sd te krijgen. Boel aansluiten. En muziek!
Eerste indruk: webradio op 128k klinkt erg lekker. Nu even de usb-schijf mounten. Moet helaas vanavond weg.
Eerste indruk: webradio op 128k klinkt erg lekker. Nu even de usb-schijf mounten. Moet helaas vanavond weg.
Re: Raspberry Pi
Wat voor versie raspberry is dat? Heeft die heatsink toegevoegde waarde?? Die raspberry wordt toch zo warm niet?
Luister je nu via de audio-out, of op een andere wijze? De standaard audio output van de raspberry is niet zo geweldig.
Luister je nu via de audio-out, of op een andere wijze? De standaard audio output van de raspberry is niet zo geweldig.
Re: Raspberry Pi
Deze dus, en dat koelblokje is voor de mensen die het overclocken niet kunnen laten, en het staat wel stoer.MH schreef:Wat voor versie raspberry is dat? Heeft die heatsink toegevoegde waarde?? Die raspberry wordt toch zo warm niet?
Luister je nu via de audio-out, of op een andere wijze? De standaard audio output van de raspberry is niet zo geweldig.
http://www.gadgetpark.nl/Hummingboard-i2
Re: Raspberry Pi
Als audio streamertje lijkt me dat nogal overkill. Volumio draait flitsend op een standaard raspberry (ik heb het op zowel draaien op een B+ als een oude B, met 256MB was dat geloof ik)
Re: Raspberry Pi
Ik zie Volumio ook weer een keer voorbij komen. Ik wil deze ook wel eens weer uitproberen maar het is me niet helemaal duidelijk of Volumio tegenwoordig met Spotify uit de voeten kan. Op de website kan ik hier zo geen eenduidig antwoord op vinden. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Heb er ooit wel eens mee gespeeld. De eenvoud en stabiliteit spraken me toen iig wel aan.
Re: Raspberry Pi
De stabiliteit van Volumio heb ik niet kunnen vinden
Zodra hier de spanning van de RPi gaat start Volumio nooit meer op
Zodra hier de spanning van de RPi gaat start Volumio nooit meer op
Re: Raspberry Pi
Alleen via een omweg.Rade schreef:Maar de vraag blijft: Kan Volumio met Spotify overweg?
Ik heb het niet geprobeerd (Volumio is niet helemaal mijn ding) maar je kan Squeezelite installeren. Dan zou het moeten werken.
Re: Raspberry Pi
Als je nu slim bent,( lijkt de reclame voor de Jumbo wel ), dan kijk je even of je een kaartje van 2 Gb op de kop kunt tikken, en schrijf je daar een piCorePlayer image op.Rade schreef:Dan houd ik het bij gewoon Musicbox vooralsnog.
Maak een Squeezeboxserver account aan, kost je niks, alleen wat moeite.
En ga dan eens vergelijken met wat de Musicbox met de piCore verschilt, of dat tegen valt of juist mee daar kun je dan wat mee.
Alleen blijven hangen in de ene en niet durven kijken naar iets anders is naar mijn idee "behoudend" of conservatief.
Ik heb inmiddels aardig wat uitgevogeld, en verschillende geprobeerd, op en snelheid en flexibiliteit e.d.
En juist nu ook weer met de plugin van Spotify , ook het zoeken en vinden van de verschillende genres en artiesten, een lekkere opzet, ook via de tablet en phone.
Re: Raspberry Pi
Niets aan toe te voegen.
PicorePLayer
Zeer stabiel,ook bij uit en aan zetten,geen enkel probleem,het draait.
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news
PicorePLayer
Zeer stabiel,ook bij uit en aan zetten,geen enkel probleem,het draait.
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news
Re: Raspberry Pi
Picoreplayer wil ook ook graag proberen maar ik had gelezen dat je dan ergens nog een Logitech applicatie op de server moet draaien. Wellicht zit ik er naast. Wil graag wat meer proberen dan alleen Musicbox
Re: Raspberry Pi
2Gb kaartje heb ik, PiCoreplayer kan ik erop zetten, maar dan.....
Ik heb geen NAS of server draaien maar weet ook niet of dit nodig is.
Ik heb geen NAS of server draaien maar weet ook niet of dit nodig is.
Re: Raspberry Pi
Dat is nu het leuke, je kunt nu proberen of je via het Mysqueezebox account wat je via het internet kunt bereiken.
En met dat account ben je dus verbonden met de mogelijke Spotify.
En met dat account ben je dus verbonden met de mogelijke Spotify.
Re: Raspberry Pi
Geen Logitech Media Server nodig zoals op de PiCoreplayer site vermeld staat? Of is dat het Mysqueezebox account waar jij naar refereert Hannessie?
Re: Raspberry Pi
Er staat, " ik moet een mysqueezebox.com-account maken", dan klik je dus op de link.........!!!!!
En dan krijg je dit, misschien eerst nog een andere optie in beeld, maar zoals je ziet zit Spotje erbij.
En dan krijg je dit, misschien eerst nog een andere optie in beeld, maar zoals je ziet zit Spotje erbij.
Re: Raspberry Pi
Image van piCorePLayer op SD card gezet. Deze benaderd via IP adres en i2s (HifiBerry) geselecteerd.
Account aangemaakt via Logitech Squeezebox en Spotify plug-in ingesteld en me aangemeld Tot zover prima.
Ik heb ook de Logitech Media Server gedownload naar mijn PC. Via de web interface hiervan kan ik nu wel radiostations afluisteren via piCorePlayer. Spotify krijg ik nog niet aan de gang.
Als ik piCorePlayer alleen via de web interface van LMS kan bereiken betekent dat volgens mij dat ik altijd de laptop aan moet hebben om piCore te bedienen. Of kan dit ook buiten LMS om?
Account aangemaakt via Logitech Squeezebox en Spotify plug-in ingesteld en me aangemeld Tot zover prima.
Ik heb ook de Logitech Media Server gedownload naar mijn PC. Via de web interface hiervan kan ik nu wel radiostations afluisteren via piCorePlayer. Spotify krijg ik nog niet aan de gang.
Als ik piCorePlayer alleen via de web interface van LMS kan bereiken betekent dat volgens mij dat ik altijd de laptop aan moet hebben om piCore te bedienen. Of kan dit ook buiten LMS om?
