Effe een LCR-retje dimensioneren gaat denk ik velen al te ver. Moet je iig wel impedantie kunnen meten...arjank schreef:Enige wat je moet toevoegen is een LCR om de impedantie van de tweeter vlak te trekken op die manier zal ie ook met het bestaande filter functioneren. Beste is natuurlijk wel om een geheel nieuw filter te ontwerpen, maar goed, dan gaan we een stapje te ver.
b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Moderator: Beheerdersteam
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Impedantie meting kan met je pc al heel eenvoudig. Een lcr-netwerkje om de impedantie glad te strijken is makkelijk te berekenen http://www.calctool.org/CALC/eng/electr ... LC_circuit of met boxsim simulerenmarkbakk schreef:Effe een LCR-retje dimensioneren gaat denk ik velen al te ver. Moet je iig wel impedantie kunnen meten...arjank schreef:Enige wat je moet toevoegen is een LCR om de impedantie van de tweeter vlak te trekken op die manier zal ie ook met het bestaande filter functioneren. Beste is natuurlijk wel om een geheel nieuw filter te ontwerpen, maar goed, dan gaan we een stapje te ver.
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Of gewoon een andere speaker kopen die wel bevalt 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Jag schreef:Of gewoon een andere speakerkopenbouwen die wel bevalt
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Henkjan schreef:Jag schreef:Of gewoon een andere speakerkopenbouwen die wel bevalt
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Ik vind deze mooier werken...arjank schreef:Impedantie meting kan met je pc al heel eenvoudig. Een lcr-netwerkje om de impedantie glad te strijken is makkelijk te berekenen http://www.calctool.org/CALC/eng/electr ... LC_circuit of met boxsim simuleren
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Ja die ken ik ook, die was ik eigenlijk aan het zoekenmarkbakk schreef:Ik vind deze mooier werken...arjank schreef:Impedantie meting kan met je pc al heel eenvoudig. Een lcr-netwerkje om de impedantie glad te strijken is makkelijk te berekenen http://www.calctool.org/CALC/eng/electr ... LC_circuit of met boxsim simuleren
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Vandaag heb ik een Canton sub 'plus C' opgehaald (in Luik, was even rijden
) en gekoppeld aan m'n B&W DM110i's. Deze zaten erbij toen ik de 330i's kocht. Ze zijn klein maar geven een goed geluid, icm met de sub is het meer mijn ding. dat wordt mijn set voor de keuken (deel is eetplaats). Sub produceert ongelooflijk veel bas zonder storend te worden.
Ik zal dus waarschijnlijk de 330i's verkopen, voor een 100 euro, en kijken om andere grotere te kopen om in mijn living te plaatsen. Ik heb Canton Fenom 701 setjes gezien op kapaza, maar 250 vind ik veel te veel. Ben van plan nadat ik m'n 330i's verkocht heb wat op te leggen en te gaan luisteren naar een paar luidsprekers! Die canton woofer is fantastisch gebouwd, als alle Canton's zo zijn kan er niet veel mis gaan.
ook ebay.de wat afschuimen om duitse speakers te vinden...
De persoon waar ik de Canton's kocht had ook een grote zuil 2 weg, caretta of zoiets van merk, schrok ervan hoeveel bass er uit zijn zuilen kwam ivm m'n B&W 330i's die grotere (en meer) drivers hadden
Zelfbouw lijkt me fantastisch, maar dan moet je toch direct 500-1000 euro uitgeven om het goed te doen, en dat heb ik momenteel niet...(ook een frees etc. heb ik niet)
Ik zal dus waarschijnlijk de 330i's verkopen, voor een 100 euro, en kijken om andere grotere te kopen om in mijn living te plaatsen. Ik heb Canton Fenom 701 setjes gezien op kapaza, maar 250 vind ik veel te veel. Ben van plan nadat ik m'n 330i's verkocht heb wat op te leggen en te gaan luisteren naar een paar luidsprekers! Die canton woofer is fantastisch gebouwd, als alle Canton's zo zijn kan er niet veel mis gaan.
ook ebay.de wat afschuimen om duitse speakers te vinden...
De persoon waar ik de Canton's kocht had ook een grote zuil 2 weg, caretta of zoiets van merk, schrok ervan hoeveel bass er uit zijn zuilen kwam ivm m'n B&W 330i's die grotere (en meer) drivers hadden
Zelfbouw lijkt me fantastisch, maar dan moet je toch direct 500-1000 euro uitgeven om het goed te doen, en dat heb ik momenteel niet...(ook een frees etc. heb ik niet)
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Ik heb vroeger ook zo een Canton Plus C gehad samen met de Plus S 2 wegjes.Ondanks dat de sub gesloten is produceert deze een ongelooflijke gort droge en strakke bas.Ik heb er nog altijd spijt van dat ik deze set heb verkocht 
Dit setje had ik
Dit setje had ik
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Juist een gesloten kast produceert een kwalitatief goed laag, reflex kasten zijn vaak trager en dreunen meer. Het grote voordeel van reflex is meer output bij een gegeven kastafmeting.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Volgens mij had ik wat anders aangetoond afgelopen Breda........Walt schreef:Juist een gesloten kast produceert een kwalitatief goed laag, reflex kasten zijn vaak trager en dreunen meer.
Groetjes Walter
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Dat was zeker niet slecht voor een reflexkast, maar een gesloten kast kan nog een stuk droger klinken. Een reflex poort is een kolom lucht die staat te resoneren, en resoneren is iets wat de geluidskwaliteit niet ten goede komt.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Prachtig setje!meanman64 schreef:Ik heb vroeger ook zo een Canton Plus C gehad samen met de Plus S 2 wegjes.Ondanks dat de sub gesloten is produceert deze een ongelooflijke gort droge en strakke bas.Ik heb er nog altijd spijt van dat ik deze set heb verkocht
Dit setje had ik
ik heb dus enkel de sub met de DM110i speakers...weet niet of het beter zou zijn met de originele satellieten? Klinkt niet slecht met de B&W's, tweeters klinken beter dan op de grote (misschien minder zwaar belast geweest?)
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Die canton satellieten waren overdreven duits, niet om aan te horen schel/frisch... brrrrr.
Sorry... moet ff
Sorry... moet ff
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
De B&W's zijn zo goed als verkocht, en gisteren ben ik naar Canton Fonum 701 speakers gaan luisteren/kijken.
Zoals ik had gehoopt klinken ze super. Hoog is erg gedetailleerd, en ook een stevige bas. Alleen dat uiterlijk
wat een afknapper...ze zijn echt oerlelijk, vooral dan nog met dat metalen rooster...de verkoper heeft voorgesteld ze te spuiten, maar ik weet niet of dat zoveel zal helpen. Ivm m'n B&W's is het een achteruitgang die ik aan mijn wederhelft niet verkocht krijg
Iemand ervaring met het spuiten van luidsprekers? Kwa geluid zijn ze namelijk wel mijn ding, volgens mij is het uiterlijk ook de reden waarom ze zo moeilijk verkocht geraken...
Zoals ik had gehoopt klinken ze super. Hoog is erg gedetailleerd, en ook een stevige bas. Alleen dat uiterlijk
Iemand ervaring met het spuiten van luidsprekers? Kwa geluid zijn ze namelijk wel mijn ding, volgens mij is het uiterlijk ook de reden waarom ze zo moeilijk verkocht geraken...
Re: b&w DM330i speakers: toevoegen supertweeter?
Heb zelf momenteel de DM220i, heb net uitvoerig gereageerd op een andere, recentere post van iemand die de DM330 (zonder i) heeft. Lees dat even door als je je speakers nog hebt.
Probleem wat jij hebt in het hoog zit hem in de elcos in het filter, heb het zelf overduidelijk vast gesteld. Sterker, ik heb het hoog bij mij gelijk moeten temmen na vervanging door polypropyleen, dus doe je boxen niet weg voor zo iets simpels. Het worden duidelijk betere speakers na upgrade. Wil evt. wel eenzelfde setje condensatoren voor je halen en opsturen, kosten €2,50 / stuk en zijn nieuw (tamelijk grote aanloopcondensatoren, heb ze overigens nog overbugd met mkc 0,22 uF). Had er eerst goedkope mkp-s in, maar daar stootte ik mijn oren aan.
Probleem wat jij hebt in het hoog zit hem in de elcos in het filter, heb het zelf overduidelijk vast gesteld. Sterker, ik heb het hoog bij mij gelijk moeten temmen na vervanging door polypropyleen, dus doe je boxen niet weg voor zo iets simpels. Het worden duidelijk betere speakers na upgrade. Wil evt. wel eenzelfde setje condensatoren voor je halen en opsturen, kosten €2,50 / stuk en zijn nieuw (tamelijk grote aanloopcondensatoren, heb ze overigens nog overbugd met mkc 0,22 uF). Had er eerst goedkope mkp-s in, maar daar stootte ik mijn oren aan.
