En je geen flauw idee had waar dat ook alweer had gezeten ?
Kapotte Condensator?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Kapotte Condensator?
Anne, had jij vroeger ook wel eens dat er na de herstelling en het weer in elkaar zetten van een apparaat er één schroefje overbleef ?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Ik schrik er echt niet van, ding is prima te demonteren en weer in elkaar te zetten.
Je zult toch een keer ergens moeten beginnen.
Je zult toch een keer ergens moeten beginnen.
Eentje maarray5150 schreef:Anne, had jij vroeger ook wel eens dat er na de herstelling en het weer in elkaar zetten van een apparaat er één schroefje overbleef ?![]()
Ik niet hoor, Peter Geerts !Olaf schreef:Je zult toch een keer ergens moeten beginnen.
Denk dat ie zo geschrokken is dat hij eerst moet bekomen
Anne
-
peter geerts
Leuk dat er zoveel gereageerd wordt. Ik lees al lang mee met het forum en de behulpzaamheid valt me altijd op
Het topic begon met de vraag of het aan de condensator zou kunnen liggen, maar inmiddels zijn we alweer een aantal stappen verder en ben ik weer wat wijzer door jullie aanwijzingen, dat is mooi.
Opzich deins ik er niet voor terug om de boel uit elkaar te schroeven. Solderen kan ik ook. Ik heb het gevoel dat ik het zelf moet kunnen oplossen, maar ik moet er inderdaad even goed voor gaan zitten en eerst zorgen dat ik het probleem kan reproduceren. Vervolgens de oorzaak achterhalen en dan fixen.... Klinkt simpel genoeg.
Een lcr meter heb ik nog niet, dus dit is een mooie gelegenheid om er een aan te schaffen. Dat zal ik morgen eerst eens doen. Hopelijk kan ik dit weekend tijd maken om de zaak eens goed aan te pakken.
Ik hou jullie op de hoogte. Mocht er behoefte zijn aan meer close up foto's, dan hoor ik dat graag.
Het topic begon met de vraag of het aan de condensator zou kunnen liggen, maar inmiddels zijn we alweer een aantal stappen verder en ben ik weer wat wijzer door jullie aanwijzingen, dat is mooi.
Opzich deins ik er niet voor terug om de boel uit elkaar te schroeven. Solderen kan ik ook. Ik heb het gevoel dat ik het zelf moet kunnen oplossen, maar ik moet er inderdaad even goed voor gaan zitten en eerst zorgen dat ik het probleem kan reproduceren. Vervolgens de oorzaak achterhalen en dan fixen.... Klinkt simpel genoeg.
Een lcr meter heb ik nog niet, dus dit is een mooie gelegenheid om er een aan te schaffen. Dat zal ik morgen eerst eens doen. Hopelijk kan ik dit weekend tijd maken om de zaak eens goed aan te pakken.
Ik hou jullie op de hoogte. Mocht er behoefte zijn aan meer close up foto's, dan hoor ik dat graag.
-
peter geerts
Het lijkt erop dat ik de oorzaak van het euvel gevonden heb. Het is "helaas" wat minder spannend dan eerder gedacht
Het bleek na wat drukken met de achterkant van een schroevendraaier op diverse delen dat er wat begon te rommelen als ik dicht bij speaker output A (6.3 mm jack) drukte. Soms viel het geluid helemaal weg.
Na wat uitsluiten en meten bleek de jack kabel die richting de speaker gaat een kabelbreuk in (of vlak bij) de plug heeft. Inmiddels heb ik een vervangende speakerkabel met jack plug gefabriceerd die tot nu toe prima functioneert.
Op hoop van zegen ga ik de versterker weer in gebruik nemen.
Heel erg bedankt voor het meedenken allen!
Het bleek na wat drukken met de achterkant van een schroevendraaier op diverse delen dat er wat begon te rommelen als ik dicht bij speaker output A (6.3 mm jack) drukte. Soms viel het geluid helemaal weg.
Na wat uitsluiten en meten bleek de jack kabel die richting de speaker gaat een kabelbreuk in (of vlak bij) de plug heeft. Inmiddels heb ik een vervangende speakerkabel met jack plug gefabriceerd die tot nu toe prima functioneert.
Op hoop van zegen ga ik de versterker weer in gebruik nemen.
Heel erg bedankt voor het meedenken allen!
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Kijk, dat zijn positieve berichten, leuk dat je het gevonden hebt en weer plezier kunt gaan beleven van je versterker. !
Een (relatief) simpel kabelbreukje dus ?
Fijn dat het opgelost is. gelukkig maar dat het niet in de versterker zelf zat.
Ik zag dat Line6 logo in de service manual staan en dacht gelijk aan ellende rondom de DSP,
da's voor een hobbyist bijna niet te repareren.
Fijn dat het opgelost is. gelukkig maar dat het niet in de versterker zelf zat.
Ik zag dat Line6 logo in de service manual staan en dacht gelijk aan ellende rondom de DSP,
da's voor een hobbyist bijna niet te repareren.
Komt er van ,teveel gelachen zeker
Het heet dat je daar een breuk van krijgt
Maar wie 't laatst lacht ... heeft het gevonden
Anne
Maar wie 't laatst lacht ... heeft het gevonden
Anne
Ik lees deze draad pas nu. Mooi dat je het hebt gevonden. Kabelbreuken worden vaak vergeten. Misschien omdat ze zo voor de hand liggen?
Heb urenlang gezocht naar een breukje van een kabelschoentje in het vrouwelijk deel van een printconnector: totaal onzichtbaar. Ook meegemaakt: een pootje van een weerstandje dat nét niet ver genoeg door een printgat stak, zodat het aan de soldeerzijde nauwelijks contact maakte, soms wel, soms niet. Intermitterende fouten zetten je op het verkeerde been, vooral in de fase dat het wél werkt. Word je helemaal onnozel van.
Heb urenlang gezocht naar een breukje van een kabelschoentje in het vrouwelijk deel van een printconnector: totaal onzichtbaar. Ook meegemaakt: een pootje van een weerstandje dat nét niet ver genoeg door een printgat stak, zodat het aan de soldeerzijde nauwelijks contact maakte, soms wel, soms niet. Intermitterende fouten zetten je op het verkeerde been, vooral in de fase dat het wél werkt. Word je helemaal onnozel van.