vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Eens met Jeroen. Die geeft een praktijkgerichte aanpak die met experimenteren tot heel goede resultaten kan leiden.
@Richard: voor accurate stereoweergave is een 'dode' luisterruimte beter. Je oren zijn maar deels in staat om het ruimte-effect te compenseren en zeker in het frequentiegebied waarin staande golven sterk verstoren is er geen houden aan. Maar ook vroege reflecties (met een omweg van minder dan 3 tot 6 meter) brengen je gehoor in verwarring. In een huiskamer zegt een RT60 van 0,5, volledig spectrum, A-gewogen verder bijzonder weinig over de kwaliteit voor gereproduceerde muziekweergave.
Er is iets voor te zeggen om de gemiddelde mastering room van geluidsstudio's na te bouwen. Helaas zijn daarin ook veel smaken.
@Richard: voor accurate stereoweergave is een 'dode' luisterruimte beter. Je oren zijn maar deels in staat om het ruimte-effect te compenseren en zeker in het frequentiegebied waarin staande golven sterk verstoren is er geen houden aan. Maar ook vroege reflecties (met een omweg van minder dan 3 tot 6 meter) brengen je gehoor in verwarring. In een huiskamer zegt een RT60 van 0,5, volledig spectrum, A-gewogen verder bijzonder weinig over de kwaliteit voor gereproduceerde muziekweergave.
Er is iets voor te zeggen om de gemiddelde mastering room van geluidsstudio's na te bouwen. Helaas zijn daarin ook veel smaken.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
leonidas schreef:tis RT-60.
Je hebt in een luisterruimte een "levend" eind ; waar je speakers staan.
En een "dood" eind ; waar je zit te luisteren.
Om , de illusie , van stereo te ervaren heb je reflecties NODIG ; echter niet/veel minder van achter je hoofd.
Voor een viool is een nagalmtijd van 0,3 sec. erg goed ; voor een piano zit je beter bij 0,7 sec.
Denk hier eens over na !! Best een complex probleem dus.
Voor reproductie moet je nagalmtijd zo kort mogelijk zijn.
Dit is ook nog frequentie afhankelijk..... enz. enz.
Beste Rik , je hebt een ontzettend gaaf systeem gebouwd !!
Met MEGA potentie !!
Laat je dus niet gek maken met open baffle etc.
Zorg ervoor dat het in jouw oren zo gaat klinken dat de haartjes op je armen overeind gaan staan!!
mvgr. Leon.
Allereerst bedankt voor de lovende worden over mijn bouwsels.
En ik laat me niet gek maken hoor ,ik heb zelf ook niet een voorkeur of afkeer voor verschillende concepten .
Ik denk dat er meerdere wegen naar Rome zijn .
Van af het moment dat muziek opgenomen word is het origineel al gemoduleerd .
En dan word het nog door iemand gemixt enz.
De verschillen in kwaliteit van de opnamen zijn vaak groter dan de verschillen in capaciteit van de hardware .
Daarom luisteren we bij die high end shows overal naar dezelfde meuk .
En dan heb je ook nog de persoonlijke smaak.
En ik vind het prima en leerzaam dat mensen dat met mij willen delen .
Maar los daar van ,tja zoals jij het zegt is de ideale luisterruimte niet eenvoudig te creëren.
Nu was ik nooit ontevreden over mijn andere set in de ruimte maar omdat ik er nu zo veel over lees ga je terecht afvragen of daar ook nog winst te boeken is.
Het blijft natuurlijk wel een woon kamer en mij wederhelft zal het terecht niet accepteren dat ik er een studio van maak
Ik zit dus wel precies met mijn hoofd tegen de wand ,de kamer is maar 3.6 mtr breed dus de bank naar voren schuiven is geen optie.jeroen_d schreef:Ik heb de indruk dat jij bij levend en dood eind ervan uit gaat dat de speakers vrij staan en je hoofd bij de wand.
Wat je echter veel beter kunt doen is juist zorgen dat je luisterplek vrij van de wanden zit. De wanden dichtbij de speaker behandel je akoestisch als het kan, daarmee demp je de vroege reflecties en dat geeft meteen veel meer rust. Leg een dik tapijt op de vloer tussen de speakers en je luisterplek. Hang enkele dempende panelen aan het plafond tussen de spotjes, ook vooral daar waar de eerste reflecties richting je luisterplek zitten. De late reflecties mogen er best zijn, dat zijn de reflecties die je nodig hebt voor een ruimtelijke stereo ervaring. Die van de zijwanden mogen er ook zijn, MITS de speakers even ver van de wanden staan. Dan wordt het stereobeeld vergroot en blijft de plaatsing intact.
Ik kan wel een keer de verlengde luidsprekertest kabel aansluiten en de luidsprekers en keer in de lengte zetten.
Al hoop ik dat het niet al te veel uitmaakt .
richard schreef:Een woonkamer moet ook leefbaar zijn, als de kamer te dood is wordt hij niet als prettig ervaren, een te galmend vertrek ook niet. Meestal is een nagalmtijd van rond de 0,5 optimaal.
Als je de ruimte kent worden de effecten van de ruimte vanzelf door je hersenen gecorrigeerd, tenzij deze te storend zijn zoals staande golven.
Mogelijk kan het te sterk corrigeren van de ruimte-effecten zelfs wat vervreemdend klinken.
Nou ja er zit in ieder geval wel heel grof granol op de wanden ,verder ga ik gewoon eens wat experimenteren met demping als ik uitgefilterd ben.
markbakk schreef:Eens met Jeroen. Die geeft een praktijkgerichte aanpak die met experimenteren tot heel goede resultaten kan leiden.
@Richard: voor accurate stereoweergave is een 'dode' luisterruimte beter. Je oren zijn maar deels in staat om het ruimte-effect te compenseren en zeker in het frequentiegebied waarin staande golven sterk verstoren is er geen houden aan. Maar ook vroege reflecties (met een omweg van minder dan 3 tot 6 meter) brengen je gehoor in verwarring. In een huiskamer zegt een RT60 van 0,5, volledig spectrum, A-gewogen verder bijzonder weinig over de kwaliteit voor gereproduceerde muziekweergave.
Er is iets voor te zeggen om de gemiddelde mastering room van geluidsstudio's na te bouwen. Helaas zijn daarin ook veel smaken.
Ik ga het even voorleggen morgen
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Goed ik/we zijn weer een tijdje verder met luisteren en inregelen .
Elke keer dat ik dacht nu is het goed of nog beter bleek er toch weer met een andere opname de stem achter te blijven O.I.D.
Nu heb ik de tonale balans op het gehoor afgeregeld .
Geen idee hoe het er uit ziet wanneer ik een meeting maak, dat ga ik nog wel doen.
Ik luister nu ongv een weekje naar de huidige set up en ik moet zeggen ,in mijn oren superrr!!!
IK kan nu echt alles draaien van metal tot opera en ook mindere opnames klinken goed.
Stemmen lijken live aanwezig te zijn en er is ongelooflijk veel detail zonder vermoeiend te worden.
Ik zou op dit moment niet weten hoe ik het nog beter zou moeten krijgen .
De behoefte om van alles op te zetten om te horen hoe het klinkt heb ik ook niet meer ,ik luister nu gewoon naar de muziek waar ik zin in heb.
Ik ben echt heel blij met mij bouwsels
Elke keer dat ik dacht nu is het goed of nog beter bleek er toch weer met een andere opname de stem achter te blijven O.I.D.
Nu heb ik de tonale balans op het gehoor afgeregeld .
Geen idee hoe het er uit ziet wanneer ik een meeting maak, dat ga ik nog wel doen.
Ik luister nu ongv een weekje naar de huidige set up en ik moet zeggen ,in mijn oren superrr!!!
IK kan nu echt alles draaien van metal tot opera en ook mindere opnames klinken goed.
Stemmen lijken live aanwezig te zijn en er is ongelooflijk veel detail zonder vermoeiend te worden.
Ik zou op dit moment niet weten hoe ik het nog beter zou moeten krijgen .
De behoefte om van alles op te zetten om te horen hoe het klinkt heb ik ook niet meer ,ik luister nu gewoon naar de muziek waar ik zin in heb.
Ik ben echt heel blij met mij bouwsels
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik geloof dat ik binnenkort maar eens langs moet komen.

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
hannesie schreef:Ik geloof dat ik binnenkort maar eens langs moet komen.![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
En dan nu de gouden tip!
Een weekje NIET naar je set luisteren........ En daarna kijken of je nog tevreden bent. Hiermee sluit je bepaalde gewenningsfactoren uit. Frisse oortjes kunnen behoorlijk onthullend zijn.
Een weekje NIET naar je set luisteren........ En daarna kijken of je nog tevreden bent. Hiermee sluit je bepaalde gewenningsfactoren uit. Frisse oortjes kunnen behoorlijk onthullend zijn.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
.................Een week ,niet naar mijn set luisteren!!!!!!!!ds23man schreef:En dan nu de gouden tip!
Een weekje NIET naar je set luisteren........ En daarna kijken of je nog tevreden bent. Hiermee sluit je bepaalde gewenningsfactoren uit. Frisse oortjes kunnen behoorlijk onthullend zijn.
Ik kijk wel uit ben ik net tevreden ,kan ik straks weer overnieuw beginnen
Fuck!........nu durf ik ook nooit meer op vakantie
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Gisteren was het dan zover, eens even geluisterd in Heinenoord, een adres waar ik al wel eerder geweest was.
Wat direct opviel was dat ze in het echt nog mooier zijn dan op de foto’s.
Nu in dan een hele nieuwe opzet, als je het vergelijkt met wat er eerst stond, en dan wel een totaal plezierige omgeving die wel wat aan de krappe kant is voor het luisteren.
De afwerking tot op de details mooi afgewerkt en de plaatsing met de zelf gedraaide/ontworpen voeten, echt mooi.
Dan het geluid, daar gaat het uiteindelijk om, in eerste instantie stond er muiziek op van Rik, dus lekker gitaar werk, en dan is het natuurlijk eerst even bijpraten, van af dat de bollen net gegoten waren heb ik het nog niet verder gezien of gehoord, en nu op de achtergrond staan ze rustig te spelen, geen gekke dingen te horen.
Na eens wat verder te luisteren met wat muziek van Rik zelf, Eric Clapton met de Unplugged opnames en wat voor mij niet direct bekendere gitaargrootmeesters.
Ik had een USB stick meegenomen en daar stond wel wat voor mij bekende muziek op.
Eric Vloeimans Figimundi Corleone
J.S. Bach Toccata op het grote orgel in Parijs Jean Guiliou.
Agnes Obel met Dorian van de CD Aventine.
Leonard Cohen en dan de The Letters van het album Dear Heather.
Sara K. & Chris Jones, Stop Those Bells.
American IV: The Man Comes Around, Johnny Cash met het nummer Danny Boy.
Shelby Lynne met Just A Little Lovin' een erg mooie opname.
Malia & Boris Blank met I Feel It Like You, Magnetic Lies, mp3 320 formaat. Sterke Yellow invloeden.
Danse Macabre, van Saint Saens, Minnesota – Oue, als de klassieke opname met volledig orkest.
Het was wel opvallend dat de verschillende opname niveaus vrij groot waren, er moest snel worden gedraaid aan de volume als het te hard ging, en dat terwijl dan de klassieke opnames meestal weer wat op gedraaid moesten worden.
Gevoelige pre, lijkt het en dan is het ook dat opnames als die van Agnes Obel met veel effect, wat je dan wel erg goed hoort.
Duidelijk minder makkelijk in deze ruimte, en 24/192 wilde de Groundsound ook niet spelen.
De wand direct achter je geeft wel beperkingen, en dat merk je wel, maar tegelijk is het ook dat de details en het laag zoals in de Dance Macabre, met het hele orkest wat los gaat voor tintelingen en kippenvel zorgen.
Dan is het toch wel duidelijk wat voor een set er staat.
De opname met Shelby Lynne is een hele mooie met veel goede en opmerkelijke details die dan zeker niet storend zijn maar juist de totale song goed uit de verf laat komen.
En dan is zo een stem als die van Leonard Cohen echt genieten.
Laat het duidelijk zijn, ik kwam om 20:00, en dan zeker nog via Spotify nog veel nummers zitten beluisteren, als David Crosby en wat er dan nog zo wat meer te vinden is op zo een moment…, en ging tegen 23:45 pas de deur uit.
Een heel plezierige avond met echt luistergenot maar die absoluut beter kan presteren als de ruimte dat meer zou toe laten, en een set die zeker ook nog eens een snoepje is om naar te kijken, erg mooi om te zien en gaat zeker niet vervelen.
Rik, bedankt en gefeliciteerd met deze set, om jaloers op te worden.
Wat direct opviel was dat ze in het echt nog mooier zijn dan op de foto’s.
Nu in dan een hele nieuwe opzet, als je het vergelijkt met wat er eerst stond, en dan wel een totaal plezierige omgeving die wel wat aan de krappe kant is voor het luisteren.
De afwerking tot op de details mooi afgewerkt en de plaatsing met de zelf gedraaide/ontworpen voeten, echt mooi.
Dan het geluid, daar gaat het uiteindelijk om, in eerste instantie stond er muiziek op van Rik, dus lekker gitaar werk, en dan is het natuurlijk eerst even bijpraten, van af dat de bollen net gegoten waren heb ik het nog niet verder gezien of gehoord, en nu op de achtergrond staan ze rustig te spelen, geen gekke dingen te horen.
Na eens wat verder te luisteren met wat muziek van Rik zelf, Eric Clapton met de Unplugged opnames en wat voor mij niet direct bekendere gitaargrootmeesters.
Ik had een USB stick meegenomen en daar stond wel wat voor mij bekende muziek op.
Eric Vloeimans Figimundi Corleone
J.S. Bach Toccata op het grote orgel in Parijs Jean Guiliou.
Agnes Obel met Dorian van de CD Aventine.
Leonard Cohen en dan de The Letters van het album Dear Heather.
Sara K. & Chris Jones, Stop Those Bells.
American IV: The Man Comes Around, Johnny Cash met het nummer Danny Boy.
Shelby Lynne met Just A Little Lovin' een erg mooie opname.
Malia & Boris Blank met I Feel It Like You, Magnetic Lies, mp3 320 formaat. Sterke Yellow invloeden.
Danse Macabre, van Saint Saens, Minnesota – Oue, als de klassieke opname met volledig orkest.
Het was wel opvallend dat de verschillende opname niveaus vrij groot waren, er moest snel worden gedraaid aan de volume als het te hard ging, en dat terwijl dan de klassieke opnames meestal weer wat op gedraaid moesten worden.
Gevoelige pre, lijkt het en dan is het ook dat opnames als die van Agnes Obel met veel effect, wat je dan wel erg goed hoort.
Duidelijk minder makkelijk in deze ruimte, en 24/192 wilde de Groundsound ook niet spelen.
De wand direct achter je geeft wel beperkingen, en dat merk je wel, maar tegelijk is het ook dat de details en het laag zoals in de Dance Macabre, met het hele orkest wat los gaat voor tintelingen en kippenvel zorgen.
Dan is het toch wel duidelijk wat voor een set er staat.
De opname met Shelby Lynne is een hele mooie met veel goede en opmerkelijke details die dan zeker niet storend zijn maar juist de totale song goed uit de verf laat komen.
En dan is zo een stem als die van Leonard Cohen echt genieten.
Laat het duidelijk zijn, ik kwam om 20:00, en dan zeker nog via Spotify nog veel nummers zitten beluisteren, als David Crosby en wat er dan nog zo wat meer te vinden is op zo een moment…, en ging tegen 23:45 pas de deur uit.
Een heel plezierige avond met echt luistergenot maar die absoluut beter kan presteren als de ruimte dat meer zou toe laten, en een set die zeker ook nog eens een snoepje is om naar te kijken, erg mooi om te zien en gaat zeker niet vervelen.
Rik, bedankt en gefeliciteerd met deze set, om jaloers op te worden.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Hallo Hans.
Leuk dat je de tijd hebt genomen voor zo'n uitgebreide review.
Het was voor mij nog best wel een soort spannend ,zo van wat zou hij er van vinden.
Gaat natuurlijk nergens over want de hoofdzaak is dat ik er blij mee ben
Maar ja dat is iets wat we allemaal wel kennen
Je had mooie muziek meegenomen die je zelf goed kent, maar voor mij ook zeker zeer prettig om naar te luisteren.
Buiten winter van Vivaldi had ik er nog geen klassiek op gedraaid .
Daar zaten wel prachtige dynamische gedeelten in zeg
En inderdaad de plaatsing kan soms wel beter maar ik denk dat inderdaad de opstelling en de ruimte daar debet aan is.
Gelukkig mag je van af 1 november vier meter vergunning vrij aan je huis bouwen
Maar zeker zo lang Marike studeert laten we dat maar even achter wegen.
Ik ben het klussen zelf trouwen ook wel even zat
Ik ga er lekker van genieten en veel muziek draaien wellicht kom ik op termijn nog wat aan kleine verbeter puntjes toe .
Dat kan misschien nog met de ruimte, of het filter laat nog wat ruimte voor verbetering.
Op dit moment zou ik het niet weten.
Hans je was weer goed gezelschap .
Bedankt voor de gezellige avond
Leuk dat je de tijd hebt genomen voor zo'n uitgebreide review.
Het was voor mij nog best wel een soort spannend ,zo van wat zou hij er van vinden.
Gaat natuurlijk nergens over want de hoofdzaak is dat ik er blij mee ben
Maar ja dat is iets wat we allemaal wel kennen
Je had mooie muziek meegenomen die je zelf goed kent, maar voor mij ook zeker zeer prettig om naar te luisteren.
Buiten winter van Vivaldi had ik er nog geen klassiek op gedraaid .
Daar zaten wel prachtige dynamische gedeelten in zeg
En inderdaad de plaatsing kan soms wel beter maar ik denk dat inderdaad de opstelling en de ruimte daar debet aan is.
Gelukkig mag je van af 1 november vier meter vergunning vrij aan je huis bouwen
Maar zeker zo lang Marike studeert laten we dat maar even achter wegen.
Ik ben het klussen zelf trouwen ook wel even zat
Ik ga er lekker van genieten en veel muziek draaien wellicht kom ik op termijn nog wat aan kleine verbeter puntjes toe .
Dat kan misschien nog met de ruimte, of het filter laat nog wat ruimte voor verbetering.
Op dit moment zou ik het niet weten.
Hans je was weer goed gezelschap .
Bedankt voor de gezellige avond
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
We hebben al 2 pagina's zonder foto's van dit moois! 
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Shadow schreef:We hebben al 2 pagina's zonder foto's van dit moois!
Heel uitgebreid zelfs .
Maar bedankt voor de enthousiaste feedback
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik had weer wat problemen met het vervormen van de mid woofer.
Ongelooflijk na bijna twee jaar komen er nog dampen van dat spul af .
ik heb de bollen nu een aantal dagen verwarmt om het mengsel van styropor en sileconen versneld te laten uitdampen.
gelukkig is de vervorming grotendeels weer weggetrokken .
ik heb ook een unit van Walter overgenomen eventueel ter vervanging.
gelijk maar even de gelegenheid nemen om wat te meten
ik heb de bollen nu even zonder demping gemeten .
en er een Burst Decay van gemaakt.
Kan iemand mij in plain Dutch uitleggen hoe ik die moet lezen
Ongelooflijk na bijna twee jaar komen er nog dampen van dat spul af .
ik heb de bollen nu een aantal dagen verwarmt om het mengsel van styropor en sileconen versneld te laten uitdampen.
gelukkig is de vervorming grotendeels weer weggetrokken .
ik heb ook een unit van Walter overgenomen eventueel ter vervanging.
gelijk maar even de gelegenheid nemen om wat te meten
ik heb de bollen nu even zonder demping gemeten .
en er een Burst Decay van gemaakt.
Kan iemand mij in plain Dutch uitleggen hoe ik die moet lezen
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
ds23man schreef:Dikke bult bij 700Hz?
Eigen schuld
maar eh duhh ,dat zie ik ook maar hoe implementeer ik die time period
met andere worden hoe lees ik hoe erntig het is?
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Over het getoonde frequentiegebied is de uitslingering van de conus ca 3 perioden. Dat wil zeggen dat als het signaal (plotseling) ophoudt de conus nog 3 keer naar voren en naar achteren gaat voordat ie stil staat. In het ideale geval staat ie natuurlijk direct stil, maar dat komt niet voor.
Bij 700Hz is er wat aan de hand en slingert de conus wel 7 perioden na. Daar resoneert iets, hetzij de conus zelf, hetzij de (luchtkolom in de) kast waar die in zit.
Bij 700Hz is er wat aan de hand en slingert de conus wel 7 perioden na. Daar resoneert iets, hetzij de conus zelf, hetzij de (luchtkolom in de) kast waar die in zit.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Hoogstwaarschijnlijk de resonantie van de bol. Is de diameter inwendig zo'n 25cm soms? Je hebt de resonantie wel verminderd door de tussenschotten, maar in de diepterichting is hij natuurlijk nog steeds aanwezig.
-edit- Meten moet je dus wel degelijk ook doen met de demping geplaatst. Kun je meteen checken of de demping afdoende is.
-edit- Meten moet je dus wel degelijk ook doen met de demping geplaatst. Kun je meteen checken of de demping afdoende is.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
pappaleo schreef:Over het getoonde frequentiegebied is de uitslingering van de conus ca 3 perioden. Dat wil zeggen dat als het signaal (plotseling) ophoudt de conus nog 3 keer naar voren en naar achteren gaat voordat ie stil staat. In het ideale geval staat ie natuurlijk direct stil, maar dat komt niet voor.
Bij 700Hz is er wat aan de hand en slingert de conus wel 7 perioden na. Daar resoneert iets, hetzij de conus zelf, hetzij de (luchtkolom in de) kast waar die in zit.
Oké bedankt .
het is ook duidelijk hoorbaar het geeft echt een onaangenaam randje in het geluid.
Hoi Jeroen de bol is 30 cm inwendig.jeroen_d schreef:Hoogstwaarschijnlijk de resonantie van de bol. Is de diameter inwendig zo'n 25cm soms? Je hebt de resonantie wel verminderd door de tussenschotten, maar in de diepterichting is hij natuurlijk nog steeds aanwezig.
-edit- Meten moet je dus wel degelijk ook doen met de demping geplaatst. Kun je meteen checken of de demping afdoende is.
ik heb de ander bol nu met zestig gram gevuld per 10ltr.
near field ! Ik gebruik de laag mid tot 1000 hrtz .
voor zover ik het begrijp ziet het er niet verkeerd uit toch?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ziet er mooi uit
Een paar vragen:
Wat bedoel je precies met near field?
Hoe ziet het er op 50cm uit?
Wat is de smoothing op de burst decay?
Gerrit
Een paar vragen:
Wat bedoel je precies met near field?
Hoe ziet het er op 50cm uit?
Wat is de smoothing op de burst decay?
Gerrit
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Gerrit schreef:Ziet er mooi uit![]()
Een paar vragen:
Wat bedoel je precies met near field?
Hoe ziet het er op 50cm uit?
Wat is de smoothing op de burst decay?
Gerrit
Hallo Gerrit ik heb hem op ongv 10 cm afstand gemeten.
Kun je bij de Burst Decay ook de smoothing instellen dan?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik ken Arta niet, maar dat zou ik wel verwachten.rikpost schreef:Kun je bij de Burst Decay ook de smoothing instellen dan?
Gerrit
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Wel met de frequentie curve.
Maar je gaat van de impulse response gelijk naar de burst decay.
Kan wat over het hoofd zien natuurlijk!
Maar je gaat van de impulse response gelijk naar de burst decay.
Kan wat over het hoofd zien natuurlijk!
