Nee, dat gaat niet werken in een passieve Baxandall. Daar heb je echte logaritmische potmeters voor nodig zoals Anne al aangaf. Of desnoods semi log zoals in de curven hierboven met een 1:10 verhouding op 50% van de draaihoek. Alleen dan is het neutraal in de middenstand.
Het punt van de gelijkloop blijft i.d.d. Maar deze schakeling dateert ook nog uit het mono tijdperk. In de latere stereo versterkers zie vrijwel uitsluitend een actieve Baxandall met lineaire potmeters in een feedback loop.
Wat Anne al zegt is een stappenschakelaar een hele elegante oplossing.
Maar gebruik je nou stereopots?
Nee het is een enkele Ouwerwetse mono buizenbak met een rooster plaatijzeren kap er op
Het is ronduit een eye catcher ( in de negatieve zin bedoelde ik )
Ik verwacht eigenlijk vandaag de 2 M Log potmeters uit oude voorraad
Wie op de post wacht wacht het langst
Dan kun je in ieder geval de knop precies 12 uur zetten zodat je een vlakke curve hebt.
Yes Mn Verdi Basreflex is ontmanteld zonder me dat te laten weten door de vorige eigenaar
Je kan daar bij Aansluiten een Amroh Breedstraler
Die heb ik ook
alleen Het Filter is er uit geschroefd
Dan kun je in ieder geval de knop precies 12 uur zetten zodat je een vlakke curve hebt.
Yes Mn Verdi Basreflex is ontmanteld zonder me dat te laten weten door de vorige eigenaar
Je kan daar bij Aansluiten een Amroh Breedstraler
Die heb ik ook
alleen Het Filter is er uit geschroefd
Kan wel merken ,jullie zijn niks gewend
Hier lopen voortdurend mensen de verkeerde kamer in,gaan in een ander z'n bed liggen of het bord van de buur leegeten
Anne
Kan wel merken ,jullie zijn niks gewend
Hier lopen voortdurend mensen de verkeerde kamer in,gaan in een ander z'n bed liggen of het bord van de buur leegeten
Anne
Maar zo te zien kan je er nog wel om lachen, of gebeurt het alleen bij een ander
Excuus
voor de opmerking over mijn luidspreker box zonder scheidingsfilter dat er in hoort
dat bericht hoorde hier niet thuis
zal het pogen niet meer te doen