Blueroom minipod tweeters
Moderator: Beheerdersteam
Blueroom minipod tweeters
Hallo,
Een kennis van me heeft deze speakers (zie plaatje). De tweeters zijn op de bekende manier door kindervingers onder handen genomen... Weet iemand of deze uberhaupt te vervangen zijn en zo ja, wat er dan in moet?
Dank,
Arjen
Een kennis van me heeft deze speakers (zie plaatje). De tweeters zijn op de bekende manier door kindervingers onder handen genomen... Weet iemand of deze uberhaupt te vervangen zijn en zo ja, wat er dan in moet?
Dank,
Arjen
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: Blueroom minipod tweeters
stofzuiger met variabele zuigkracht regeling al geprobeerd? Of sterke tape?
Lijkt me een 25mm softdome van B&W... is niet goedkoop denk ik maar ze hebben wellicht replacements.
Foto van de schade?
Waar woont 'meneer'?
Lijkt me een 25mm softdome van B&W... is niet goedkoop denk ik maar ze hebben wellicht replacements.
Foto van de schade?
Waar woont 'meneer'?
Meneer woont in Amsterdam. Ik zal 'm vragen om een foto van de schade, ik had begrepen dat de dome gescheurd is dus niet alleen ingedeukt. De stofzuigermethode had ik ook al eens voorgesteld maar dat zou niet gaan werken. Sterke kindervingertjes waarschijnlijk...
Dank,
A
Dank,
A
Hierbij een foto van de schade. Valt mij eerlijk gezegd mee, maar de eigenaar is nogal van de esthetiek en is bang dat na het terugploppen de dome toch niet helemaal glad meer is. Dus wil hij de tweeter toch graag vervangen. Als dat tenminste mogelijk is. Ik heb de speaker nog niet in mijn handen gehad maar ik heb het idee dat het gesealde kunststof kasten zijn die je niet zonder beschadiging open krijgt. Iemand nog tips?
Dank,
A
Dank,
A
My 2ct: De kunststofring rond de woofer moet los kunnen. Zit wss. vast met 'luidspreker grille fixing studs' zoals ze in de vakhandel heten. Daarna kun je de woofer demonteren, de tweeter is achterop de baffle gemonteerd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
dat lijkt me prima te fixen.
Is het een softdome? Ik zeg voorzichtig stofzuiger er op (niet op volle kracht).
Is het een softdome? Ik zeg voorzichtig stofzuiger er op (niet op volle kracht).
Lijkt mij ook, aan de telefoon klonk het alsof de dome gescheurd zou zijn. Maar de zorgen om 'restkreukels' blijven...
- Vinculum
- Contacteer:
Ik hoop trouwens dat hij op de foto een korte broek aan heeft en niet au natural de foto genomen heeft...
CSI kom maar in met je verdachte-gevonden-in-de-reflectie-van-een-schroefje-van-de-nummerplaat-enhancement tools.
CSI kom maar in met je verdachte-gevonden-in-de-reflectie-van-een-schroefje-van-de-nummerplaat-enhancement tools.
-
wouter
- Ook commercieel actief

Rest kreukels zullen wel mee vallen, in alle gevallen beter dan een niet 1 op 1 replacement.
Ik ken 'm alleen met kleren aan, maar ik was ook al verbaasd over de hoeveelheid vleeskleur in de reflecties...
Hallo, heb ditzelfde euvel (weliswaar nu al jaren later) bij de hand. Was benieuwd of het repareren gelukt is.
Stofzuiger werkte bij mij ook niet.
Heb daarom de tweeter eruitgehaald en voorzichtig met mijn vingertop met ronddraaiende beweging de vorm teruggebracht.
Ziet er weer mooi uit. Twijfel echter nog over het geluid... Gedeukt klonk het (denk ik) al doffer. Volgens mij nu minder, maar ik denk niet zoals het origineel was.
Kan het zijn dat zo'n behandeling het geluid aantast?
Dank voor een reactie?
Stofzuiger werkte bij mij ook niet.
Heb daarom de tweeter eruitgehaald en voorzichtig met mijn vingertop met ronddraaiende beweging de vorm teruggebracht.
Ziet er weer mooi uit. Twijfel echter nog over het geluid... Gedeukt klonk het (denk ik) al doffer. Volgens mij nu minder, maar ik denk niet zoals het origineel was.
Kan het zijn dat zo'n behandeling het geluid aantast?
Dank voor een reactie?
ik heb deze speakers ook gehad
mijn ervaring was ook dat tweeters minder gaan klinken
had dan ook treble op +12 db staan op nog normaal te laten klinken
schijnt een kwaal bij deze speakers te zijn
bert
bert
Ok, dat verklaard dat dan. Jammer genoeg zijn vervangers van B&W slecht verkrijgbaar en erg duur. De Scandyna spare blijkt niet te passen begreep ik vanuit een gevonden bericht.
Weet iemand een alternatief op de ZZ03611?
Weet iemand een alternatief op de ZZ03611?
Volgens mij had ik al aangegeven dat de scandina's niet passen? Zeker de mkii niet...
Heb op google nog geen passend alternatief gezien. Maar sta open voor suggesties van goede (..) googlelaars.
Desondanks dank voor de genomen moeite te reageren.
Heb op google nog geen passend alternatief gezien. Maar sta open voor suggesties van goede (..) googlelaars.
Desondanks dank voor de genomen moeite te reageren.
Moet mezelf corrigeren: lees dat scandina tweeter niet past, echter niet of dat een mki of mkii betrof. Aangezien die blijkbaar afwijken vanelkaar, past de ander wellicht wel... Zal daar inderdaad scandina eens over benaderen.Huey2014 schreef:Zeker de mkii niet...
Begrijp wel dat ze kwalitatief niet te vergelijken zijn, althans: vóór ze blijkbaar dof worden...
Komt dat dan eigenlijk omdat de tweeters slechter worden, of omdat filters oid achteruitgaan?fritzie schreef:ik heb deze speakers ook gehad
bert
Heb geen foto gemaakt van de module als het eruit is. Heb wel foto's van de interne bevestiging gemaakt destijds. Sluit ze hier bij. Misschien handig voor diegene die het ook wil proberen.
Heb ook een pagina uit de specs van de House pod, die dezelfde tweeter gebruikt, en waarin de tweeter onderdelen staan beschreven. Maar niet de afmetingen...
Zal de tweeter nog eens demonteren (best een priegel werkje).
Zodra ik dat gedaan heb zal ik foto's en afmetingen bijsluiten.
Heb ook een pagina uit de specs van de House pod, die dezelfde tweeter gebruikt, en waarin de tweeter onderdelen staan beschreven. Maar niet de afmetingen...
Zal de tweeter nog eens demonteren (best een priegel werkje).
Zodra ik dat gedaan heb zal ik foto's en afmetingen bijsluiten.
Hm, geen idee. Kun je dat opmaken uit de spec die ik hierboven heb bijgesloten?
Viel me wel op dat de binnenkant een beetje olieachtig aanvoelde, maar ik kon de dome makkelijk van de magneet losschuiven?
(Heb helemaal geen ervaring (nog) met luidspreker componenten ed. Ben me nog erg aan het inlezen op dit forum, dus please bear with me!
)
Viel me wel op dat de binnenkant een beetje olieachtig aanvoelde, maar ik kon de dome makkelijk van de magneet losschuiven?
(Heb helemaal geen ervaring (nog) met luidspreker componenten ed. Ben me nog erg aan het inlezen op dit forum, dus please bear with me!
De Minipod Mk2 is voor de hoge frequenties voorzien van een hoge kwaliteit 1" dome tweeter, die wordt gekoeld met magnetische olie.