Peerless HDS en AMT voor Dré

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Peerless HDS en AMT voor Dré

Bericht door dre »

Hier komt weer een projectje,gewoon omdat het kan. :mrgreen:

Units:

Hygeia rt-5003
RT-5003 (1) (1).pdf
(167 KiB) 187 keer gedownload
RT-5003.~png.jpg
RT-5003.~png.jpg (10.61 KiB) 885 keer bekeken
2x de Peerless hd-1882 850439
hds-182 850439.pdf
(40.13 KiB) 361 keer gedownload
Peerless 850439 8 ohm.JPG
Peerless 850439 8 ohm.JPG (24.08 KiB) 885 keer bekeken
Het geheel komt ineen 25 liter behuizing in de d'appolito opstelling.
Vanmorgen heb ik een start gemaakt met de kastjes,dat zat zeker niet tegen!
Ik moet zeggen dat het frezen met de festool mfs-700 mal de boel wel een heel stuk makkelijker maakt! 8)

Waar ik nog een beetje over twijfel over bestaat:een of twee poorten,dus eigenlijk kiezen tussen een grote of 2 kleine compartimenten.

Plaatjes volgen uiteraard.
Laatst gewijzigd door dre op ma 08 sep 2014, 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: No. weet ik veel.....

Bericht door ds23man »

Dacht dat je ging afhaken...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.....

Bericht door dre »

Daar ben je snel achter! :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: No. weet ik veel.....

Bericht door CarloPJB »

Ook aan de Festool Dre :goedzo:


Worden het vloerstaanders of monitors ?
En wat voor afwerking heb je in gedachten ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.....

Bericht door dre »

Ja,en kom ik er achter dat ik al jaren heb lopen kl*ten...... :roll:
Nu nog een cirkelzaag met geleiders en gradenboog en ik ben wel aardig compleet.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.....

Bericht door dre »

CarloPJB schreef:
Ook aan de Festool Dre :goedzo:


Worden het vloerstaanders of monitors ?
En wat voor afwerking heb je in gedachten ?
Het worden monitors van 50cmx25cmx30cm.
Ik vermoed dat het spuitwerk gaat worden,ik heb nog wel wat lak staan namelijk.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: No. weet ik veel.....

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
Ja,en kom ik er achter dat ik al jaren heb lopen kl*ten...... :roll:
Nu nog een cirkelzaag met geleiders en gradenboog en ik ben wel aardig compleet.
Wereldspul, elke € waard.

Vergeet bij de geleiders de klemmen niet , zekers als je onder een hoek zaagt zijn deze ideaal.
Laatst gewijzigd door CarloPJB op zo 07 sep 2014, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door dre »

Die mis ik ook bij de mfs mal.
Ik heb trouwens spijt dat ik de grote mal heb genomen,de kleine is voor speakers al groot zat.....
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
Die mis ik ook bij de mfs mal.
Ik heb trouwens spijt dat ik de grote mal heb genomen,de kleine is voor speakers al groot zat.....

Als je hem wil lenen hoor ik het wel :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door dre »

Ik ga gewoon een setje korte geleiders bestellen. :wink:

http://www.toolnation.nl/festool-verlen ... ml?sqr=mfs

Iemand toevallig nog een mening wat de enekele of gescheiden behuizing betreft?
Of motten jullie eerst weer plaatjes? :lol:
Laatst gewijzigd door dre op za 06 sep 2014, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door ds23man »

Geen mening! :mrgreen: :lol:

Misschien een polletje? :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door dre »

Slotje dan maar? :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door Walt »

minimaal 1 posting met een cavia grap voordat het topic op slot gaat a.u.b.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door dre »

Laten we ook wat plaatjes posten,misschien dat jullie dan wel mee kunnen denken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door CarloPJB »

Waar blijven ze dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door dre »

Ze staan op de camera van mijn werk....
Maandag dus...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door fritzie »

Waar ik nog een beetje over twijfel over bestaat:een of twee poorten,dus eigenlijk kiezen tussen een grote of 2 kleine compartimenten.
kijk eeens hoe een dynaudio gemini of de concerto van tony gee er aan de binnenkant uit ziet

mvg bert
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door dre »

Goedemorgen bert

De AMT is dipool,dus ik zit met een klein kstje achter de tweeter.
Het kastje loopt af in een punt,dit heb ik dan weer door laten lopen in een bracing dus een br-poort op die plaats wordt iets lastiger.
Tevens has ik 2 slotpoorten in gedachten,alleen is daar niets meer aan te tunen.....
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door fritzie »

Tevens has ik 2 slotpoorten in gedachten,alleen is daar niets meer aan te tunen.....
proefkastje met schuifplakjes ?
of in de slotpoort balkjes of iid steken dan blijft lengte gelijk maar oppervlakte verkleint
bert
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door dre »

Ik zat aan een verschuifbaar/kantelbaar plankje te denken......
De kast zou daar prima geschikt voor zijn.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door dre »

SAM_2511.JPG
SAM_2512.JPG
SAM_2513.JPG
SAM_2514.JPG
SAM_2515.JPG
SAM_2516.JPG
SAM_2517.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: No. weet ik veel.... met Peerless HDS en AMT

Bericht door dre »

Zoals je bij de laatste foto prima kan zien leent de kast zich prima voor zowel 2 br-poorten als 2 slotpoorten
Persoonlijk vind ik een poort wat minder gaan met deze behuizing......
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Peerless HDS en AMT voor Dré

Bericht door Zweitse »

Is dat gewoon MDF? of is het een vezelplaat met aan weerzijde een laag MDF?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless HDS en AMT voor Dré

Bericht door dre »

Dat is gewoon mdf exterior. :mrgreen:

Da's wel een stukje harder als gewoon mdf. :wink:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Peerless HDS en AMT voor Dré

Bericht door CarloPJB »

Als het schotje achter de tweeter dicht is kun je toch alleen maar een poort gebruiken als je er een twee en een half weg van maakt :-k

En mooi zaagwerk =D> dat scheelt een hoop getop. Waar laat je dit zo mooi doen ?

Heb je de tweeter ook al verzonken gefreesd of komt die opbouw :think:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”