C-Horn van Andrew Tilsley

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door Ivo »

audiomanics schreef:
Nu moet je die andere speakers natuurlijk verkopen.. want 4 is teveel (al zou je ze zelf wel willen houden..)
Quadrofonie! :mrgreen:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door richard »

DKM schreef:
Lakken is wat makkelijker met een set standaarden (ben effe de naam kwijt)
Schamels of bokjes.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door audiomanics »

DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

audiomanics schreef:

ah dat is het.


en ja ik heb er moeite mee om ze de verkoop in te doen. Ik zit excuses of alternatievente verzinnen, alles behalve verkopen.
Volgens mij kent menigeen hier op het forum dit dilemma.


En dat fineer, dat is mijn tweede hobby geworden.
Ik liep tegen een partij aan waar ik geen nee tegen kon zeggen. Ik hield achter wat ik kon gebruiken en verkocht de rest op mp.
Echter kocht meer, nog mooiere soorten, verkocht en langzaam houd je er een zakcentje aan over.
Omdat ik het niet aan de modjes heb gevraagd hang ik het niet aan de grote klok.

Maar dat is dus slechts een klein deel van de voorraad fineer die ik heb. :-$
Laatst gewijzigd door DKM op vr 05 sep 2014, 17:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door richard »

audiomanics schreef:
ik ken ze als "schragen"
Ik ben soms wat archaïsch in mijn woordgebruik. Schragen is inderdaad het algemene woord.

Maar dat veranderd niets aan het feit dat de hoorn fraai is geworden.
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

Die kopse kanten vind ik ook heel mooi, ik wilde de verse geschuurde look behouden. We zullen zien hoe snel de vergeling op gaat treden.
Aanbrengen van de Trae Lyx laag was opzichzelf een uitdaging omdat het met een verharder werkt. Dus de juiste verhouding geprobeerd aan te houden met een spuit van de apotheker. Eerst de kopse zijden en daarna de zijkanten. Het valt niet mee om het aantal lopers te beperken.

Ik dacht eerst het donkere 4cm multiplex te bleken (combinatie van waterstofperoxide en ammoniak ) zodat deze qua kleur gelijk zouden zijn aan de 3cm multiplexplaten, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Denk nu dat het een goede keuze is geweest. De gelaagdheid komt zo meer naar voren.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door RobertD »

Brrr, als ze net zo klinken als ze eruit zien dan bouw je waarschijnlijk nooit meer iets anders. Werkelijk prachtig!
Boek je ook al luisterafspraken?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door dre »

Geweldig! 8)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door Barry2001 »

Nog steeds nieuwschierig naar je indruk vwb luisteren :D hoe klinkt het?
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

Vandaag een ochtend beluisterd. Ook even vergelijken mijn de kleine Fostex (Mazkizou-M-8BH Fostex FE87E).
Ik ben zeker tevreden over het geluid, heerlijk die droge bassen en snaarinstrumenten. Al moet wel een kanttekening geplaatst moet worden dat lang niet alle muziek lekker klinkt.
Wanneer het erg druk wordt dan is het warrig, maar dat is zoals ik begrepen heb het nadeel van een breedbander.

Het valt voor mij wel mee, omdat mijn smaak meer bij het niet drukke ligt. Wat wel jammer is dat ze iets minder laag gaan als de D-55 (een excuus om deze te behouden?)
De D-55 heeft echter ietswat last van holle echo geluid, wat de C-Horn dan weer niet heeft.

De ultieme luidspreker is het zeker niet, wat dat betreft blijft voor mij de Bilfort's Altec 604 de referentie van wat ik gebouwd heb.


Luistersessie zijn inmiddels gereserveerd voor Rob en Bas, echter nog geen datum geprikt.
(Met al dat fineer is het nog een zootje thuis, bovendien staat nog een badkamerverbouwing in de planning)
Bijlagen
Mazkizou-M-8BH Fostex FE87E
Mazkizou-M-8BH Fostex FE87E
D55
D55
Laatst gewijzigd door DKM op za 06 sep 2014, 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door audiomanics »

DKM schreef:
Wat wel jammer is dat de D-57
Ik h
:think:
Kees
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

audiomanics schreef:
DKM schreef:
Wat wel jammer is dat de D-57
Ik h
:think:
Kees

Je bent nogal rap Kees! Verkeerde bevestig knop gebruikt!
En ik plaats mijn berichten in drie versies. Het verwoorden van mijn gedachten gaat net zo warrig als een breedbander met drukke muziek :wink:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door audiomanics »

Je luidsprekers moeten waarschijnlijk ook nog wel even losspelen.. Misschien hebben de Fostex er minder last van maar de Lowthers die ik heb staan moesten echt een paar weken stevig draaien om goed laag te gaan weergeven.
Bij mij is er ook een heel verschil te horen met de verschillende "kegels", maar daar lijkt de Fostex niet geschikt voor, hoewel ik er wel voorbeelden van gezien heb.

Kees
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door meiborg »

Inspelen is zeker belangrijk, toch is mijn ervaring dat er een bepaalde balans is die verschuift wanneer de grote van de breedbander toeneemt. Kleinere breedbanders hebben in mijn opinie minder moeite met detail in complexere muziek an sich maar schieten snel tekort qua bandbreedte, des te groter de breedbander, des te minder moeite met het frequentie spectrum en des te meer moeite ze hebben met complexere muziek zoals orkeststukken. Let wel, ik doel dan op het gebruik van een enkele breedbander!

Daarom ben ik ook gecharmeerd van het FAST principe, kleine maar ook grotere breedbanders kunnen namelijk prima detail en dynamiek geven ook aan complexere muziek, als ze maar ontlast worden in het laag.

Mvg Reinder
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

Dat valt wel mee denk ik, ik heb ze overgenomen.

Nu luisterend naar de de Altec 604G's, is toch wel duidelijk dat deze aangenamer is. Meer detail, geen idee hoe ik het moet omschrijven. (meer hoog? ruimtelijker? of is het de luisterruimte)

Voordat ik wat verkeerd zeg :hide: . Ik laat het lekker aan de hoge heren over...
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door John P »

Hoge heren worden hier meestal snel een kopje kleiner gemaakt. Uiteindelijk gaat het helemaal om jouw plezier en muziekbeleving. Mooi stukje werk trouwens. :goeie:
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door DKM »

Ja en luisterplezier is er zeker wel, en het is zeker een plaatje.
Daar was het mee begonnen natuurlijk.

Een breedbander in de woonkamer was vaak reden voor gesprekstof. En nu in dit jasje helemaal.


Volgende klus wordt waarschijnlijk het bekleden van de Altec's. Die doodskisten staan al lange tijd kaal hun werk te doen..
Bijlagen
Kaal.jpg
MatthiasA
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 23:52

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Bericht door MatthiasA »

Hello,

you made a very great job with the C-Horn.
Can you tell me the meassurements of the Cabinet?
Where did you get the cad file?

Kind regards Matthias
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”