Quadrofonie!audiomanics schreef:Nu moet je die andere speakers natuurlijk verkopen.. want 4 is teveel (al zou je ze zelf wel willen houden..)
C-Horn van Andrew Tilsley
Moderator: Beheerdersteam
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Schamels of bokjes.DKM schreef:Lakken is wat makkelijker met een set standaarden (ben effe de naam kwijt)
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
audiomanics schreef:
ah dat is het.
en ja ik heb er moeite mee om ze de verkoop in te doen. Ik zit excuses of alternatievente verzinnen, alles behalve verkopen.
Volgens mij kent menigeen hier op het forum dit dilemma.
En dat fineer, dat is mijn tweede hobby geworden.
Ik liep tegen een partij aan waar ik geen nee tegen kon zeggen. Ik hield achter wat ik kon gebruiken en verkocht de rest op mp.
Echter kocht meer, nog mooiere soorten, verkocht en langzaam houd je er een zakcentje aan over.
Omdat ik het niet aan de modjes heb gevraagd hang ik het niet aan de grote klok.
Maar dat is dus slechts een klein deel van de voorraad fineer die ik heb.
Laatst gewijzigd door DKM op vr 05 sep 2014, 17:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Ik ben soms wat archaïsch in mijn woordgebruik. Schragen is inderdaad het algemene woord.audiomanics schreef:ik ken ze als "schragen"
Maar dat veranderd niets aan het feit dat de hoorn fraai is geworden.
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Die kopse kanten vind ik ook heel mooi, ik wilde de verse geschuurde look behouden. We zullen zien hoe snel de vergeling op gaat treden.
Aanbrengen van de Trae Lyx laag was opzichzelf een uitdaging omdat het met een verharder werkt. Dus de juiste verhouding geprobeerd aan te houden met een spuit van de apotheker. Eerst de kopse zijden en daarna de zijkanten. Het valt niet mee om het aantal lopers te beperken.
Ik dacht eerst het donkere 4cm multiplex te bleken (combinatie van waterstofperoxide en ammoniak ) zodat deze qua kleur gelijk zouden zijn aan de 3cm multiplexplaten, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Denk nu dat het een goede keuze is geweest. De gelaagdheid komt zo meer naar voren.
Aanbrengen van de Trae Lyx laag was opzichzelf een uitdaging omdat het met een verharder werkt. Dus de juiste verhouding geprobeerd aan te houden met een spuit van de apotheker. Eerst de kopse zijden en daarna de zijkanten. Het valt niet mee om het aantal lopers te beperken.
Ik dacht eerst het donkere 4cm multiplex te bleken (combinatie van waterstofperoxide en ammoniak ) zodat deze qua kleur gelijk zouden zijn aan de 3cm multiplexplaten, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Denk nu dat het een goede keuze is geweest. De gelaagdheid komt zo meer naar voren.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Brrr, als ze net zo klinken als ze eruit zien dan bouw je waarschijnlijk nooit meer iets anders. Werkelijk prachtig!
Boek je ook al luisterafspraken?
Boek je ook al luisterafspraken?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Nog steeds nieuwschierig naar je indruk vwb luisteren
hoe klinkt het?
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Vandaag een ochtend beluisterd. Ook even vergelijken mijn de kleine Fostex (Mazkizou-M-8BH Fostex FE87E).
Ik ben zeker tevreden over het geluid, heerlijk die droge bassen en snaarinstrumenten. Al moet wel een kanttekening geplaatst moet worden dat lang niet alle muziek lekker klinkt.
Wanneer het erg druk wordt dan is het warrig, maar dat is zoals ik begrepen heb het nadeel van een breedbander.
Het valt voor mij wel mee, omdat mijn smaak meer bij het niet drukke ligt. Wat wel jammer is dat ze iets minder laag gaan als de D-55 (een excuus om deze te behouden?)
De D-55 heeft echter ietswat last van holle echo geluid, wat de C-Horn dan weer niet heeft.
De ultieme luidspreker is het zeker niet, wat dat betreft blijft voor mij de Bilfort's Altec 604 de referentie van wat ik gebouwd heb.
Luistersessie zijn inmiddels gereserveerd voor Rob en Bas, echter nog geen datum geprikt.
(Met al dat fineer is het nog een zootje thuis, bovendien staat nog een badkamerverbouwing in de planning)
Ik ben zeker tevreden over het geluid, heerlijk die droge bassen en snaarinstrumenten. Al moet wel een kanttekening geplaatst moet worden dat lang niet alle muziek lekker klinkt.
Wanneer het erg druk wordt dan is het warrig, maar dat is zoals ik begrepen heb het nadeel van een breedbander.
Het valt voor mij wel mee, omdat mijn smaak meer bij het niet drukke ligt. Wat wel jammer is dat ze iets minder laag gaan als de D-55 (een excuus om deze te behouden?)
De D-55 heeft echter ietswat last van holle echo geluid, wat de C-Horn dan weer niet heeft.
De ultieme luidspreker is het zeker niet, wat dat betreft blijft voor mij de Bilfort's Altec 604 de referentie van wat ik gebouwd heb.
Luistersessie zijn inmiddels gereserveerd voor Rob en Bas, echter nog geen datum geprikt.
(Met al dat fineer is het nog een zootje thuis, bovendien staat nog een badkamerverbouwing in de planning)
Laatst gewijzigd door DKM op za 06 sep 2014, 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
audiomanics schreef:DKM schreef:Wat wel jammer is dat de D-57
Ik h![]()
Kees
Je bent nogal rap Kees! Verkeerde bevestig knop gebruikt!
En ik plaats mijn berichten in drie versies. Het verwoorden van mijn gedachten gaat net zo warrig als een breedbander met drukke muziek
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Je luidsprekers moeten waarschijnlijk ook nog wel even losspelen.. Misschien hebben de Fostex er minder last van maar de Lowthers die ik heb staan moesten echt een paar weken stevig draaien om goed laag te gaan weergeven.
Bij mij is er ook een heel verschil te horen met de verschillende "kegels", maar daar lijkt de Fostex niet geschikt voor, hoewel ik er wel voorbeelden van gezien heb.
Kees
Bij mij is er ook een heel verschil te horen met de verschillende "kegels", maar daar lijkt de Fostex niet geschikt voor, hoewel ik er wel voorbeelden van gezien heb.
Kees
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Inspelen is zeker belangrijk, toch is mijn ervaring dat er een bepaalde balans is die verschuift wanneer de grote van de breedbander toeneemt. Kleinere breedbanders hebben in mijn opinie minder moeite met detail in complexere muziek an sich maar schieten snel tekort qua bandbreedte, des te groter de breedbander, des te minder moeite met het frequentie spectrum en des te meer moeite ze hebben met complexere muziek zoals orkeststukken. Let wel, ik doel dan op het gebruik van een enkele breedbander!
Daarom ben ik ook gecharmeerd van het FAST principe, kleine maar ook grotere breedbanders kunnen namelijk prima detail en dynamiek geven ook aan complexere muziek, als ze maar ontlast worden in het laag.
Mvg Reinder
Daarom ben ik ook gecharmeerd van het FAST principe, kleine maar ook grotere breedbanders kunnen namelijk prima detail en dynamiek geven ook aan complexere muziek, als ze maar ontlast worden in het laag.
Mvg Reinder
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Dat valt wel mee denk ik, ik heb ze overgenomen.
Nu luisterend naar de de Altec 604G's, is toch wel duidelijk dat deze aangenamer is. Meer detail, geen idee hoe ik het moet omschrijven. (meer hoog? ruimtelijker? of is het de luisterruimte)
Voordat ik wat verkeerd zeg
. Ik laat het lekker aan de hoge heren over...
Nu luisterend naar de de Altec 604G's, is toch wel duidelijk dat deze aangenamer is. Meer detail, geen idee hoe ik het moet omschrijven. (meer hoog? ruimtelijker? of is het de luisterruimte)
Voordat ik wat verkeerd zeg
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Hoge heren worden hier meestal snel een kopje kleiner gemaakt. Uiteindelijk gaat het helemaal om jouw plezier en muziekbeleving. Mooi stukje werk trouwens. 
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Ja en luisterplezier is er zeker wel, en het is zeker een plaatje.
Daar was het mee begonnen natuurlijk.
Een breedbander in de woonkamer was vaak reden voor gesprekstof. En nu in dit jasje helemaal.
Volgende klus wordt waarschijnlijk het bekleden van de Altec's. Die doodskisten staan al lange tijd kaal hun werk te doen..
Daar was het mee begonnen natuurlijk.
Een breedbander in de woonkamer was vaak reden voor gesprekstof. En nu in dit jasje helemaal.
Volgende klus wordt waarschijnlijk het bekleden van de Altec's. Die doodskisten staan al lange tijd kaal hun werk te doen..
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Hello,
you made a very great job with the C-Horn.
Can you tell me the meassurements of the Cabinet?
Where did you get the cad file?
Kind regards Matthias
you made a very great job with the C-Horn.
Can you tell me the meassurements of the Cabinet?
Where did you get the cad file?
Kind regards Matthias
