In de meeste luidsprekers is trouwens beryllium verwerkt; de litze tussen de aansluitingen en het membraan is van een koper-berylliumlegering, gewoon koper breekt veel te snel vanwege de trillingen.
Verzin je dit nu of heb je dit uit betrouwbare bron? Ik heb het i.i.g. nog nooit ergens gedocumenteerd gezien.
Wat wel zo is is dat contactveren in relais sinds mensenheugenis vaak van een berylium-koper legering zijn gemaakt vanwege de veerkracht die dit oplevert. Maar dat is nog heel iets anders dan puur BeO op zich
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 18 jun 2009, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Om niemand te vergiftigen ga ik ze lekker zelf houden.Ik heb gelijk in mijn testament gezet dat ik na mijn dood wil verast worden samen met mijn Be units. Mijn asse wordt dan vanuit een vliegtuig boven Nederland uitgestrooid.
Zo, nog even geduld en jullie mogen en verassing van vanjewelste verwachten.
Nou Guido, als het artikeltje in de openingspost mag geloven en je eigen onderzoeksresultaten ben ik bang dat die ve(r)rassing wat je speakers betreft wel mee gaat vallen
Verzin je dit nu of heb je dit uit betrouwbare bron? Ik heb het i.i.g. nog nooit ergens gedocumenteerd gezien.
Diverse malen gelezen. Manger beschrijft het in de materiaalspecificaties, bij de beschrijvingen over de oorzaak van draadbreuk in tweeters ben ik het tegengekomen maar ook met een beetje Googlen kun je als toepassing voor berylliumkoper 'spreaker leads' vinden: link 1, link 2 of link 3