6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

CarloPJB

6 kanaals UcD met DLCP. Foto`s en vragen.

Bericht door CarloPJB »

Om dadelijk mijn dipools en cornerwoofers aan te sturen heb ik 6 kanalen nodig ( 8 zou ook nog kunnen maar mid/hoog wordt passief gedaan ) die aangestuurd gaan worden via de DLCP.

Had hier al 2 x de UcD 180 HxR met conventionele voeding en 2 x de UcD 400 HG ( ook conventioneel ) voor in huis . Pas ook nog 1 x de UcD 700 HG met SMPS voor het laag aangeschaft. Hier zal er nog een van bij moeten komen.

Heb hier in de woonkamer een audio meubel aan de muur hangen waar ik op voorhand een vak van leeg heb gehouden. Hier heb ik de ruimte om een aluminium kast van 480 breed 200 hoog en 400 diep in te maken . Diepte van de kast zal wel stuk minder moeten zijn ( 8 ) cm anders passen de XLR connectors er niet in .Hier in zullen dan de 6 kanalen en de DLCP komen.
Alles uit het zicht dus kast wordt functioneel maar geen " show and shine "

Ben wel erg gecharmeerd geraakt van de compactheid van de SMPS voeding dus zal er hier nog 2 voor de 180W en 2 voor de 400W bij aanschaffen.

Samenvattend .
Kast met daarin 2 x UcD 180 HxR met 2 x SMPS 400A180
2 x UcD 400 HG met 2 x SMPS 400A400
2 x UcD 700 HG met 2 x SMPS 1200A700
DLCP met add on board met als voeding SMPS 400A180

Zijn er nog mensen die wat advies willen aandragen voor wat betreft bekabeling intern ( alles twisten ) ?.
Nu had ik voor de conventionele voeding ook nog de Hypex softstart liggen . Deze ook er weer in , alle versterkers hier via aan laten schakelen en de DLCP rechtstreeks?
Waar extra op letten ivm inschakel plops enz.

Bedoeling is een netsnoer als voeding , en één schakelaar om alles in te laten schakelen.

Speaker uitgangen worden Neutrik , alle ingangen lopen via het add on board.
Laatst gewijzigd door CarloPJB op za 27 sep 2014, 19:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Zweitse

Re: 6 kanaals UcD

Bericht door Zweitse »

Dit ga ik eens volgen, ben namelijk ook wel geïnteresseerd in de DLCP van Hypex :mrgreen:
ray5150

Bericht door ray5150 »

Dat word een knap vol kastje als ik dat zo allemaal lees.
hsmeets

Bericht door hsmeets »

CarloPJB schreef:
2 x UcD 180 HxR met 2 x SMPS 400A180

Nu had ik voor de conventionele voeding ook nog de Hypex softstart liggen . Deze ook er weer in , alle versterkers hier via aan laten schakelen en de DLCP rechtstreeks?
De SMSP 400A180 moet genoeg sap kunnen leveren om met 1 SMPS 2 UCD 180 te voeden, zeker in de situatie waar ik vermoed dat je er de tweeters mee aanstuurt.
Zo'n zelfde moet je ook eens bekijken voor de UCD700 en de SMPS als de woofers niet te laagohmig zijn zou je ook kunnen volstaan met 1 SMSP misschien, maar geloof mij niet op mijn woord AUB, moet je echt even nog nazoeken en bevestiging krijgen.

Ik zou de DLCP, en dat is puur smaak/voorkeur, aan een linieare voeding hangen. Hypex was toch bezig met een voeding voor de DLCP?

Ik dacht dat de softstart alleen zin heeft om de inschakelsttroom van dikke trafo's/afvlak elco's te milderen, met SMPS zal dat niet zo zijn.

Qua bekabeling zou ik inderdaad alles twisten en waar het kan voor de symmetrische signalen wellicht nog stukjes afgeschermde kabel nemen ipv twisten.

Ikzelf ben ook een 6 ( met optie voor 8 ) kanaals versterker aan het bouwen: 6 x UCD 180 HG gevoed door 1 enkele SMPS 1200/180 zonder softstart.

Succes er mee, we houden je in de gaten :lol:

Huib
Gerrit
Contacteer:

Bericht door Gerrit »

Zijn er nog mensen die wat advies willen aandragen voor wat betreft bekabeling intern ( alles twisten ) ?.
Die voeding is echt overkill (past wel in het concept :mrgreen: ), de DLCP kan toch wel op één van de aanwezige voedingen worden aangesloten? Als de SMPS voor de DLCP leverbaar is kun je die er nog altijd in zetten indien gewenst.

Voor de bedrading het advies van Hypex opvolgen:
- luidspreker- en voedingskabels gescheiden houden
- voedingskabels strak bundelen
- luidsprekerkabels twisten.
Ik dacht dat de softstart alleen zin heeft om de inschakelsttroom van dikke trafo's/afvlak elco's te milderen, met SMPS zal dat niet zo zijn.
Nee, ik heb het onlangs bij Hypex gevraagd, de softstart kan ook gebruikt worden voor SMPS'sen. Ik ga ook een softstart gebruiken om drie SMPS600 tegelijk aan het net te hangen. Ik denk niet dat één softstart al die voedingen aankan, dat zou ik dan toch even bij Hypex navragen.

Gerrit
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

hsmeets schreef:
CarloPJB schreef:
2 x UcD 180 HxR met 2 x SMPS 400A180

De SMSP 400A180 moet genoeg sap kunnen leveren om met 1 SMPS 2 UCD 180 te voeden, zeker in de situatie waar ik vermoed dat je er de tweeters mee aanstuurt.

Ik wil graag alles gescheiden houden , 6 mono kanalen .
De UcD 180 stuurt de mids en tweeters aan.

Zo'n zelfde moet je ook eens bekijken voor de UCD700 en de SMPS als de woofers niet te laagohmig zijn zou je ook kunnen volstaan met 1 SMSP misschien, maar geloof mij niet op mijn woord AUB, moet je echt even nog nazoeken en bevestiging krijgen.

Dit had ik ook al overwogen , ook uit financieel oogpunt :wink: , woofers zijn 8 Ohm.

Ik zou de DLCP, en dat is puur smaak/voorkeur, aan een linieare voeding hangen. Hypex was toch bezig met een voeding voor de DLCP?

Ik heb gisteren hierover met Hypex contact gehad en grootste voordeel van hun DLCP voeding is het zeer compacte formaat.

Dat dacht ik dus ook maar altijd fijn om bevestiging te krijgen :wink:

Qua bekabeling zou ik inderdaad alles twisten en waar het kan voor de symmetrische signalen wellicht nog stukjes afgeschermde kabel nemen ipv twisten.

Signaal in de kast zal geschieden door de Hypex afgeschermde signaal kabel die tussen de DLCP en UcD komt.

Ikzelf ben ook een 6 ( met optie voor 8 ) kanaals versterker aan het bouwen: 6 x UCD 180 HG gevoed door 1 enkele SMPS 1200/180 zonder softstart.

Zal je topic eens opzoeken , bedankt en jij ook succes :goedzo:

Succes er mee, we houden je in de gaten :lol:

Huib
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

Gerrit schreef:

Die voeding is echt overkill (past wel in het concept :mrgreen: ), de DLCP kan toch wel op één van de aanwezige voedingen worden aangesloten? Als de SMPS voor de DLCP leverbaar is kun je die er nog altijd in zetten indien gewenst.

Voor de bedrading het advies van Hypex opvolgen:
- luidspreker- en voedingskabels gescheiden houden
- voedingskabels strak bundelen
- luidsprekerkabels twisten.
Nee, ik heb het onlangs bij Hypex gevraagd, de softstart kan ook gebruikt worden voor SMPS'sen. Ik ga ook een softstart gebruiken om drie SMPS600 tegelijk aan het net te hangen. Ik denk niet dat één softstart al die voedingen aankan, dat zou ik dan toch even bij Hypex navragen.

Gerrit
Hoi Gerrit,

Een auto met grotere motor rijdt ook een stuk lekkerder maar begrijp wat je bedoelt met overkill :lagge:

Om de DLCP bij een UcD voeding te zetten had ik ook al overwogen , maar ik zag dat de SMPS400A180 die ik nu al heb weer anders is als degene die nu in de shop te koop zijn dus dan zou ik verschillende op links en recht hebben , vandaar mijn gedachte om de apart voor de DLCP te gebruiken.

Bedankt voor je input vwb de softstart , zeker iets wat handig is om op voorhand te weten.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Hou er rekening mee dat als je de dlcp helemaal wil uitschakelen in standby je een standby voeding nodig hebt. Die zit in de nieuwe dlcp voeding. Overigens hebben de smpsen een standby stand die door een externe spanning geactiveerd wordt en die komt dan weer via de dlcp vanaf de standby voeding.
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
Hou er rekening mee dat als je de dlcp helemaal wil uitschakelen in standby je een standby voeding nodig hebt. Die zit in de nieuwe dlcp voeding. Overigens hebben de smpsen een standby stand die door een externe spanning geactiveerd wordt en die komt dan weer via de dlcp vanaf de standby voeding.

Dat was mij niet vertelt omtrent de DLCP voeding. Goed om te weten. :goedzo:
Dat is toch een goede reden om nog even op deze voeding te wachten .
hsmeets

Bericht door hsmeets »

CarloPJB schreef:
Zal je topic eens opzoeken , bedankt en jij ook succes :goedzo:
In het kader van de schaamteloze zelfpromotie: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=18985
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

En hij is te koop, moest de heren er even aan herinneren dat de week al bijna voorbij was! :rofl:

https://www.hypexshop.com/
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
En hij is te koop, moest de heren er even aan herinneren dat de week al bijna voorbij was! :rofl:

https://www.hypexshop.com/
Geniaal :lagge:

Tegen mij zeggen dat het nog 4 weken duurt :think:

Gelijk maar even bestellen :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Het gaat er om wie je kent Carlo..... :mrgreen:

Zal maar op schieten, er zijn er maar 40 in de eerste batch en op DIYaudio geilen ze er ook behoorlijk op.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Dit is een datasheet van de voeding waar de dlcp smps van af is geleid, had deze al sinds 1 april in mijn bezit. :mrgreen:
Datasheet SMPS10A-X V1.0a.pdf
(363.99 KiB) 189 keer gedownload
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:

Zal maar op schieten, er zijn er maar 40 in de eerste batch en op DIYaudio geilen ze er ook behoorlijk op.

Bestelling is al gedaan \:D/

Bedankt voor de tip :goeie:
Gerrit
Contacteer:

Bericht door Gerrit »

ds23man schreef:

:goedzo:
Ik heb er ook meteen één besteld. Erg fatsoenlijke prijs ook.

Gerrit
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Nog 38... :mrgreen:

Tegen dat soort prijzen kun je niet opbouwen, koop maar eens een ringkerntrafootje......
ray5150

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Nog 38... :mrgreen:

Tegen dat soort prijzen kun je niet opbouwen, koop maar eens een ringkerntrafootje......
Ik geef je niet gauw gelijk, maar nu wel. als je dat los moet gaan opbouwen met een ringkerntje erbij ben je meer aan de onderdelen kwijt dan dit.
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

Vandaag bij de oud ijzer boer mooie ruil deal gedaan waardoor ik nu in het bezit ben van 8 lengtes U profiel van 110 cm.

U profiel is 20 mm hoog aan een zijde , 50 mm breed en 30 mm hoog aan andere zijde.

Daar is vast wel een toepassing voor :lol:
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Cool :mrgreen: ik bedoel daar kan je wel wat mee koelen :mrgreen:
ray5150

Bericht door ray5150 »

:foto:
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »

Jajajajajajaaaaa , snoertjes kwijt , fototoestel op m'n werk , batterij leeg , SD kaart vol :lagge: :lagge: :lagge:

:-$ heb er nog geen foto van gemaakt , misschien morgen.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

PPsssst , dat zegt tie iedere keer !!! :rofl:
dre

Bericht door dre »

Wat lees ik? :shock:
CarloPJB

Bericht door CarloPJB »