Pass Pearl II Phono versterker met Salas shunts
Moderator: Beheerdersteam
Re: Pass Pearl II Phono versterker met Sallas shunts
Dat van de HF schreef Barry een paar posts hoger ook al.
Voor de lay-out en breedte van de sporen op het bord heb ik mij laten inspireren door de originele borden van Pass.
Hier zijn er goede foto,s van te vinden.
http://www.htaudioforum.com/general-dis ... stage.html Wat ik heb gedaan is de spanning regelaars verwijderd en het bord omgevouwen zo dat het op een compact 10x10 printje past.
Voordeel is ook dat de aansluitingen voor de in en uitgang aan de zelfde zijde zitten.
Dit houd de bedrading lekker kort en overzichtelijk.
Hier zijn er goede foto,s van te vinden.
http://www.htaudioforum.com/general-dis ... stage.html Wat ik heb gedaan is de spanning regelaars verwijderd en het bord omgevouwen zo dat het op een compact 10x10 printje past.
Voordeel is ook dat de aansluitingen voor de in en uitgang aan de zelfde zijde zitten.
Dit houd de bedrading lekker kort en overzichtelijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Klopt. Een goede pcb bakker kan 0.1mm sporen maken, en als je een echt goede bakker hebt kan 0,08/0,07mm zelfs nog, daar geldt dit. Maar bij de breedtes waar wij hobbyisten ons in begeven geldt dit niet.Marp schreef:Voor toepassing van hoeken van 45 gr. bestaat nog een reden:
- bij mechanische belasting (vallen, stoten, uitzetten/krimpen door veranderende temperatuur, alsmede door luchtvochtigheid bij combinatie met hout) ontstaat vanuit een scherpe hoek vrij gemakkelijk een haarscheurtje. Zowel bij constructieve verbindingen als bij een vlakke koperbaan op een PCB.
- sander1238
Was eigenlijk heel erg benieuwd of je hier nog verder mee gaat George?
Ja hoor ga ik gewoon mee verder.
Sterker nog gister de eerste onderdelen opgehaald bij Henk Jan.
en nog bedankt voor de koffie.
Nadeel wel is dat mijn vakantie al een paarweken over is en dit nu naast mijn werk moet gebeuren.
Het gaat nu dus wat minder hard als dat ik zou willen.
Volgend stap is eerst de Sallas shunts na kijken of ik geen fouten gemaakt heb en de bom afmaken.
Ik hoop dat ik dat dit weekeinde kan doen. (Dat was vorig weekeinde ook al de bedoeling maar was niet gelukt.)
Vervolgens de boel bestellen en dan begint het echte werk natuurlijk.
Sterker nog gister de eerste onderdelen opgehaald bij Henk Jan.
Nadeel wel is dat mijn vakantie al een paarweken over is en dit nu naast mijn werk moet gebeuren.
Het gaat nu dus wat minder hard als dat ik zou willen.
Volgend stap is eerst de Sallas shunts na kijken of ik geen fouten gemaakt heb en de bom afmaken.
Ik hoop dat ik dat dit weekeinde kan doen. (Dat was vorig weekeinde ook al de bedoeling maar was niet gelukt.)
Vervolgens de boel bestellen en dan begint het echte werk natuurlijk.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ja, dat was een stuk gezelliger dan ze naar t postkantoor brengenKappa7 schreef:.... gister de eerste onderdelen opgehaald bij Henkjan.en nog bedankt voor de koffie.
Gister de printen besteld en ik verwacht vanavond ook de bestelling bij Mouser de deur uit te doen.
Verder nog ff op zoek naar de trafo's en de transistors die niet via mouser te krijgen zijn.
Het wordt nog wel eens wat zo.
Verder nog ff op zoek naar de trafo's en de transistors die niet via mouser te krijgen zijn.
Het wordt nog wel eens wat zo.
Het is nu wachten op de printen en verder gaan met de rest van de onderdelen.
Ik heb van iemand die 180x 2SK170BL had het een en ander kunnen overnemen als ik de hele handel wilde matchen ook had hij nog 40x 2SK170GR fets en daar was ik wel blij mee. je moet immers zo laag mogelijke waardes hebben. nu ben ik een paar dagen bezig gewest met matchen en kan kiezen uit de volgende waardes. uit de GR serie kan ik tot 8 stuks komen die binnen 0.26mA zitten. Die loopt dan van 5.52 tot 5.78.
Binnen de BL serie kan ik een set van 8 binnen 0.03mA krijgen deze zitten dan tussen de 6.81 en de 6.83mA wat zou de voorkeur hebben de hogere binnen de 0.03 of de lagere serie binnen 0.26?
Wat is aan te bevelen?
Nog even de manual met het schema er in bijgevoegd.
Ik heb van iemand die 180x 2SK170BL had het een en ander kunnen overnemen als ik de hele handel wilde matchen ook had hij nog 40x 2SK170GR fets en daar was ik wel blij mee. je moet immers zo laag mogelijke waardes hebben. nu ben ik een paar dagen bezig gewest met matchen en kan kiezen uit de volgende waardes. uit de GR serie kan ik tot 8 stuks komen die binnen 0.26mA zitten. Die loopt dan van 5.52 tot 5.78.
Binnen de BL serie kan ik een set van 8 binnen 0.03mA krijgen deze zitten dan tussen de 6.81 en de 6.83mA wat zou de voorkeur hebben de hogere binnen de 0.03 of de lagere serie binnen 0.26?
Wat is aan te bevelen?
Nog even de manual met het schema er in bijgevoegd.
Hoi george
Wanneer verwacht je de printen?
En hoe denk je dat deze phono zich kan meten met de phonodude?
Ben je niet tevreden met de phonodude of wil je gewoon ff wat anders.
Misschien ben ik ook wel geinteresserd in een paar printjes.....
Dennis
Wanneer verwacht je de printen?
En hoe denk je dat deze phono zich kan meten met de phonodude?
Ben je niet tevreden met de phonodude of wil je gewoon ff wat anders.
Misschien ben ik ook wel geinteresserd in een paar printjes.....
Dennis
Hoi Dennis, de PD is gewoon een hele goede phono maar is eigenlijk niet stil genoeg voor een high output element met 2.5mV op de uitgang.
De gain van de PD is ruim genoeg maar heeft heel diep een klein bommetje waar ik me aan ben gaan ergeren.
Deze is alleen hoorbaar bij luid spelen en dan nog bij de hele rustige passages.
Niet ernstig maar ik haal hem er tegenwoordig overal tussen uit.
Ik wil dus iets dat stiller is met minder vervorming en toch hetzelfde 3d plaatje kan neer zetten als de PD.
Met een normaal element dat 5mV afgeeft zal je deze brom overigens niet snel horen.
De printen zijn overigens verstuurd en zullen tussen nu en 3wk wel op de mat vallen.
De gain van de PD is ruim genoeg maar heeft heel diep een klein bommetje waar ik me aan ben gaan ergeren.
Deze is alleen hoorbaar bij luid spelen en dan nog bij de hele rustige passages.
Niet ernstig maar ik haal hem er tegenwoordig overal tussen uit.
Ik wil dus iets dat stiller is met minder vervorming en toch hetzelfde 3d plaatje kan neer zetten als de PD.
Met een normaal element dat 5mV afgeeft zal je deze brom overigens niet snel horen.
De printen zijn overigens verstuurd en zullen tussen nu en 3wk wel op de mat vallen.
- sander1238
Als hij goed naar behoren werkt ga je er dan een groepsbuy van maken? In dat geval ben ik ook wel geïnteresseerd
De printen die ik over heb wil ik wel verkopen.
Eerst maar eens zien of alles goed werkt.
Als alles goed gaat heb ik 4 sets over van de versterker printen.
De shunts wil ik denk ik zelf houden voor later nog een dac .
Is de animo erg groot wil ik wel overwegen een group buy er van te maken maar dat zijn dan alleen printen De rest kan je dan bij mouser en eBay vinden.
Eerst maar eens zien of alles goed werkt.
Als alles goed gaat heb ik 4 sets over van de versterker printen.
De shunts wil ik denk ik zelf houden voor later nog een dac .
Is de animo erg groot wil ik wel overwegen een group buy er van te maken maar dat zijn dan alleen printen De rest kan je dan bij mouser en eBay vinden.
- sander1238
wil je iets voor in de p1.7?dre schreef:Hoor ik groupbuy?
puilt de kast nog niet uit
Rustig aan hoor eerst maar eens zien of het allemaal werkt.dre schreef:Hoor ik groupbuy?
Voor alsnog zijn er 3 gegadigde en is een groupbuy nog niet echt van toepassing.
Aangezien jij als eerste heb aangegeven interesse te hebben is een set voor jou
Verder is volgens mij Sander nog geïnteresseerd en Dennis.
Is er nog een set over dus.
Mare op Diy audio was er uit Duitsland ook al interesse maar ik ga er niet aan beginnen om buiten Nederland ook sets te versturen, Ik wil meneer Pass niet in de wielen zitten.
Ik dol ook maar wat!
Ik volg het in ieder geval tot zover ik kan aanhaken.
Ik volg het in ieder geval tot zover ik kan aanhaken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Goed bezig George. Dat ga je redden voor de luisterdag 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Flauw
de luisterdag waar George vaste gast is. Een wat beter antwoord.
Wanneer was die ook alweer? Ik ga namelijk wel mijn best doen om deze dan gereed te hebben.Barry2001 schreef:DE luisterdag
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ik kan vast verklappen dat dit zaterdag 7 februari 2015 zal zijn.
- sander1238
Ah dat staat vast in de agendaBarry2001 schreef:Ik kan vast verklappen dat dit zaterdag 7 februari 2015 zal zijn.