Nieuwe speakers (long term project)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Nu mijn Scanspeak Reference Plus speakers het veld hebben geruimd moet er natuurlijk wel een nieuw stel speaker komen. Omdat ik nogal gecharmeerd ben van de modellen van Avalon zoek ik het voor de vorm van de kast een beetje in die richting. Voor de units zit ik te denken aan een combinatie van Mundorf en Seas.

Hoog: AMT 25CM1.1R
Midden: Seas W15LY001
Laag: Seas W22NY001

Het gebruik van de AMT staat vast omdat deze al op de plank ligt.
Voor het filter zal ik zeker de hulp van forumleden kunnen gebruiken, maar dat zal wel goed komen.

Suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom. :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door CarloPJB »

Zweitse schreef:
Nu mijn Scanspeak Reference Plus speakers het veld hebben geruimd moet er natuurlijk wel een nieuw stel speaker komen. Omdat ik nogal gecharmeerd ben van de modellen van Avalon zoek ik het voor de vorm van de kast een beetje in die richting. Voor de units zit ik te denken aan een combinatie van Mundorf en Seas.

Hoog: AMT 25CM1.1R
Midden: Seas W15LY001
Laag: Seas W22NY001

Het gebruik van de AMT staat vast omdat deze al op de plank ligt.
Voor het filter zal ik zeker de hulp van forumleden kunnen gebruiken, maar dat zal wel goed komen.

Suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom. :mrgreen:
Altijd leuk om te volgen .

Je zal vast al gezien hebben dat de W22NY001 te koop aangeboden worden en als je toch een 3 weg maakt is er nog een mooiere Seas unit om als mid te gebruiken :wink:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

CarloPJB schreef:
Zweitse schreef:
Nu mijn Scanspeak Reference Plus speakers het veld hebben geruimd moet er natuurlijk wel een nieuw stel speaker komen. Omdat ik nogal gecharmeerd ben van de modellen van Avalon zoek ik het voor de vorm van de kast een beetje in die richting. Voor de units zit ik te denken aan een combinatie van Mundorf en Seas.

Hoog: AMT 25CM1.1R
Midden: Seas W15LY001
Laag: Seas W22NY001

Het gebruik van de AMT staat vast omdat deze al op de plank ligt.
Voor het filter zal ik zeker de hulp van forumleden kunnen gebruiken, maar dat zal wel goed komen.

Suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom. :mrgreen:
Altijd leuk om te volgen .

Je zal vast al gezien hebben dat de W22NY001 te koop aangeboden worden en als je toch een 3 weg maakt is er nog een mooiere Seas unit om als mid te gebruiken :wink:
Ik heb ze gezien, zowel de W22NY001 als ook de mid's van jou. Maar zoals ik al aangeef is alleen het gebruik van de AMT zeker, de rest is nog een beetje zoeken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Nu nog even "Long term" definieren...... :mrgreen: :lol:

Voor de een is dat een maand en de ander 5 jaar of nooit klaar...... :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Zal wel een jaartje of drie worden.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Ah, luisterdag 2017 in Beetsterzwaag! :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Nee, dan duurt het nog twee jaar voor de DLCP en de versterkers.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Toch 5 jaar! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Het zit allemaal nog een beetje in de idee fase. Eén ding is zeker, het gaat iets worden met een Mundorf AMT :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ray5150 »

En het gaat eruit zien als een Avalon, dus een rechtopstaande doodskist met een stropdas... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ray5150 schreef:
En het gaat eruit zien als een Avalon, dus een rechtopstaande doodskist met een stropdas... :mrgreen:
Ja, multifunctioneel dus :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ds23man »

Zorg je wel dat ie stabiel staat? Ze gaan aardgas winnen onder Assen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Zorg je wel dat ie stabiel staat? Ze gaan aardgas winnen onder Assen! :mrgreen:
Misschien dan maar snel gaan bouwen. Als de NAM merkt dat er veel seismische activiteiten zijn in Assen zien ze er misschien wel van af. :rofl:
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door CoenvanDongen »

Een beginnetje?
http://www.marktplaats.nl/841816448


edit-
Was al bekend
CarloPJB schreef:
Je zal vast al gezien hebben dat de W22NY001 te koop aangeboden worden en als je toch een 3 weg maakt is er nog een mooiere Seas unit om als mid te gebruiken :wink:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Zit ook nog even te kijken naar Eton:
Eton 5-202/C8/25HEX
Eton 8-202/C8?37HEX
Zie alleen ook enkele afbeeldingen waarop de cones nogal een vreemde geelachtige kleur heeft :-s

Accuton en AT zijn natuurlijk ook mooie drivers :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Ah, luisterdag 2017 in Beetsterzwaag! :lol:
Ik denk niet dat ik dat ga halen :rofl:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

ray5150 schreef:
En het gaat eruit zien als een Avalon, dus een rechtopstaande doodskist met een stropdas... :mrgreen:
Onlangs op het HTforum een Kharma cloon voorbij zien komen, ook deze vorm spreekt mij wel aan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

Nieuwe kandidaten voor de units.

Mid/Laag Accuton C158-6-851
Laag Accuton C220-6-221

Voor het hoog natuurlijk de Mundorf AMT
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door pappaleo »

Zweitse schreef:
Nieuwe kandidaten voor de units.

Mid/Laag Accuton C158-6-851
Laag Accuton C220-6-221

Voor het hoog natuurlijk de Mundorf AMT
Ha :mrgreen:

Aan precies die units heb ik ook nog zitten denken voor een volgend project.

Dat kent dan niet de beperking van €225 voor een setje.

Moet wat van te maken zijn :goedzo:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

pappaleo schreef:
Zweitse schreef:
Nieuwe kandidaten voor de units.

Mid/Laag Accuton C158-6-851
Laag Accuton C220-6-221

Voor het hoog natuurlijk de Mundorf AMT
Ha :mrgreen:

Aan precies die units heb ik ook nog zitten denken voor een volgend project.

Dat kent dan niet de beperking van €225 voor een setje.

Moet wat van te maken zijn :goedzo:
En ook jij hebt de AMT voor het hoog al liggen :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door pappaleo »

Zweitse schreef:
En ook jij hebt de AMT voor het hoog al liggen :rofl:
Oh? :shock: Vertel.....
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door Zweitse »

pappaleo schreef:
Zweitse schreef:
En ook jij hebt de AMT voor het hoog al liggen :rofl:
Oh? :shock: Vertel.....
Die Dayton AMT :mrgreen: , of ben je die al weer kwijt.
Maar even zonder gein, waar denk je aan, aan een CB of BR en ga je het passief of actief filteren?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door pappaleo »

Ik heb de AMT-8 inderdaad. Een tweetertje, inzetbaar vanaf 5,5kHz van een eurootje of 30.

In mijn optiek nèt niet de ideale partner voor de Accuton. :mrgreen:

BR of CB? Nog niet serieus over nagedacht. Waarschijnlijk wordt het wel passief. Dan word ik niet gehinderd door de noodzaak van het fabriceren van een DLCP en een stapel Ncores. Hoewel dat er ook een keer van moet komen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door ray5150 »

Moet ? :shock: klinkt een beetje dwangmatig... :roll:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef:
Moet ? :shock: klinkt een beetje dwangmatig... :roll:
Ja, sorry. Ik ben nou eenmaal een neuroot. :hide:

Het goede nieuws: Ik ben ervoor onder behandeling.

:rofl: :rofl:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”