Pjotr schreef:Wat de wat duurdere 24bits/96KHz Soundblasters doen (ong 45 euri) weet ik niet zo.
Zelf heb ik een al wat oudere M-Audio 2496 "Audiophile". Hele mooie kaart, maar dat is wel een andere prijsklasse. Alhoewel ik ze op E-Bay voor onder de $100,- heb gezien.
Herinner je je nog dat ik een jaar terug vrij enthousiast was over de Revolution? Toen was de 2496 al tot 199,- gezakt. Op het moment maakt het niet uit of je bij
Peter Verspuy,
Dirk Witte,
Feedback,
Dijkman of een andere willekeurige instrumentenhandel kijkt... overal worden ze voor 99,- aangeboden. Tweedehands vragen ze er vaak meer voor.
Het is vast door de komst van usb, firewire, 192-bits, enz., maar de prijzen zijn werkelijk flink gekelderd! je hebt nu zelfs een Delta 44 voor 149,- of een Delta 66 voor 199,- De nieuwe Audiophile 192 kost overigens ook nog maar 179,-
Wie een SB Live van 20,- niet helemaal vertrouwd, wie AD/DA-converters nodig heeft, of wie de PC ook wel eens voor muziek gebruikt (opnamen maken/overzetten?), doet er op dit moment zeer verstandig aan de SB heel snel te vergeten! De eerstvolgende stap lijkt nu de Audiophile 2496 te zijn. Weliswaar enkel in financieel opzicht een stap, want geluidstechnisch gezien maak je echt een zevenmijls-sprong.
Mario