We zijn alweer wat verder, erg veel topics gelezen ook, en wat ik niet snapte naast me neer gelegd
Kan trouwens goed begrijpen dat de pro's het uitleggen af en toe beu zijn, er is veel geschreven, maar ook in veel losse topics. (En als ik dan de datum bekijk van de topics, krijg ik meteen de vraag of het nog relevant is)
ANYHOW!
Ik heb besloten de volledige kit te kopen van IBF. Gewoon omdat het volgens velen 100% werkt en er voordelen zijn tov losse mixertjes etc (voedingsporblemen etc).
Met de volledige kit probeer ik de beste basis te hebben, de mic en zijn voeding dus.
(OF iemand moet mij vertellen dat ik de geluidskaart EN mic. VV door 1 apparaat kan vervangen, ik last iets ovr een fast track geluidskaart met VV...)
Ik heb verder op deze site een heel mooi verhaaltje gelezen. duidelijke taal spreekt deze man!
http://www.soundhobby.com/measurementsystem.htm
Hij werkt ook met een externe geluidskaart. Dit is het enige wat ik nog moet uitvogelen, is met die Transit kaart een 2 kanaals meting mogelijk bv...
Vooralsnog probeer ik de laptop te gebruiken, er is simpelweg geen geld voor een nieuwe geluidskaart even.
Over een tijdje zal er wel een topic komen met vragen! (ongetwijfeld!)
Wat zal er verschillen met dit plaatje:
- eigen versterker
- nog zelf te maken impedantie-boxje
- onboard geluidskaart laptop
NU alleen eens kijken of er tweedehands geen ibf kit te koop is. (kans is nihil denk ik)
Iedereen alsnog bedankt voor de input!