Cornerwoofers met Precision Devices 2150 nieuwe foto`s 12-10

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Cornerwoofers met Precision Devices 2150 nieuwe foto`s 12-10

Bericht door CarloPJB »

Geïnspireerd geraakt door Tony Gee zijn Serious Sub http://www.humblehomemadehifi.com/downl ... b_copy.pdf heb ik jaren geleden al 2 stuks PD2150 woofers aangeschaft.
http://www.precision-devices.com/Product-Details/PD2150

Deze hebben wel een tijdje in n simpel U frame mee staan draaien maar nu is het hoognodig eens tijd het een en ander af te ronden.
Ben al 1,5 dag aan het zagen , voorboren , lijmen en schroeven.
Alles gezaagd mbv grote blokhaak en met de Festool circelzaag over de geleiderail.

Kist is uitwendig 58 cm breed , 120 hoog en 47 diep met aan de achterkant een afschuining zodat die mooier in de hoek van de kamer valt.
Baffle , boven /onderkant en zijkanten allemaal uit 3 lagen OSB , met D2 lijm en veel schroeven in elkaar.
Net al even gewogen en toen zat de kast al op 75 kg ( zonder woofer ) en was deze nog niet geheel klaar .
Baffle is nu nog niet verlijmt , ik wil in de kist nog wat extra bracings maken voordat deze er definitief op verlijmt wordt.
Hierna zal de kist rondom in de 4 mm Mdf komen voor een mooie gladde afwerking.

Foto's om het e.e.a. te verduidelijken volgen snel.


Groet,Carlo
Laatst gewijzigd door CarloPJB op zo 12 okt 2014, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door bas focal m180 »

Zeer interessant Carlo :goedzo:
CarloPJB schreef:

Ben al 1,5 dag aan het zagen , voorboren , lijmen en schroeven.
Maar geen tijd om :foto: te maken.

Is altijd gaaf om te zien hoe monster subs tot stand komen.
Daar zijn jbl 15 inch woofers middentoners bij :-$
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door CarloPJB »

Heb zelf 4 x 15 inch in de dipolen zitten 8) maar begrijp welke richting je op wil :lagge:

Foto's komen , echt .

Maar tot 22.00 kan ik bouwen ( lees : herrie maken ) daarna is het tijd om foto's te uploaden.
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door architect »

ben benieuwd
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door dre »

Het ziet er goed uit Carlo! :lagge:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
Het ziet er goed uit Carlo! :lagge:

:rofl: dank je Dre .....
Gebruikersavatar
fritzie
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 26 nov 2008, 21:06
Locatie: Sint-Willebrord

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door fritzie »

lol
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door FR_Aad »

Half uurtje? :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door CarloPJB »

Hierbij de eerste foto`s
goed haaks beginnen.jpg
Bijlagen
twee keer meten.jpg
deel van de achterkant.jpg
linker achterkant.jpg
over de helft.jpg
achterkant van boven gezien.jpg
binnenkant.jpg
close up achterwand idee.jpg
deze hoeken moeten er nog af.jpg
eerste bracing.jpg
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

.....meer foto`s...
Bijlagen
aftekenen woofergat.jpg
woofergat tools.jpg
deco onderweg.jpg
deco met afzuig aan plafond.jpg
woofergat los.jpg
en eruit tillen.jpg
eerste bracing.jpg
extra bracing vas.jpg
hij was IETS duurder.jpg
doe mij er maar twee.jpg
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door MarcoSQ »

Fraai werk hoor, mede-Festofiel :lol:. Dat zal echt wel hernia-materiaal zijn :).
Heeft het nog een specifieke reden dat je OSB gebruikt, of heb je dat gewoon 'toevallig' liggen ?
En dat 'getrapt' opbouwen, daar trek je de zaag nog eens door denk ik ?hmm, dat zal niet echt kunnen :oops: . Of blijft dat zo ? (Met deze diktes is dit idd de makkelijkste manier stel ik me zo voor...)

Vind het wel fascinerend, die grote maar toch 'sub'tiele woofers in de huiskamer.

Hoop dat het cornerwoofer-concept bij jou beter uitpakt, dan bij mij.
Hier staat middenin de woonkamer, een als cornerwoofer gevormde sub...was een absolute ramp in onze hoeken :oops: :oops: :oops: .
Doet niets af aan het idee, allicht en hopelijk werkt bij jou de kamer wél goed mee :goedzo: !
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

....en de laatste voor vandaag....
Bijlagen
binnenkant van boven gezien.jpg
gaten boren voor imbus bouten.jpg
verhouding baffle.jpg
bovenkant vlakken.jpg
even navlakken.jpg
resultaat vlakken.jpg
kooimoer inkameren.jpg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door rikpost »

Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.

Heftug ding!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door bas focal m180 »

Wie stout is moet in de hoek staan.

En volgens mij kunnen deze woofers heel stout zijn.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

MarcoSQ schreef:
Fraai werk hoor, mede-Festofiel :lol:. Dat zal echt wel hernia-materiaal zijn :).
Heeft het nog een specifieke reden dat je OSB gebruikt, of heb je dat gewoon 'toevallig' liggen ?
En dat 'getrapt' opbouwen, daar trek je de zaag nog eens door denk ik ?hmm, dat zal niet echt kunnen :oops: . Of blijft dat zo ? (Met deze diktes is dit idd de makkelijkste manier stel ik me zo voor...)

Vind het wel fascinerend, die grote maar toch 'sub'tiele woofers in de huiskamer.

Hoop dat het cornerwoofer-concept bij jou beter uitpakt, dan bij mij.
Hier staat middenin de woonkamer, een als cornerwoofer gevormde sub...was een absolute ramp in onze hoeken :oops: :oops: :oops: .
Doet niets af aan het idee, allicht en hopelijk werkt bij jou de kamer wél goed mee :goedzo: !

:mrgreen: Eenmaal aan de Festool wil je nix anders meer , heerlijk gereedschap om mee te werken .

Normaal werk ik met MDF maar kon zo goedkoop aan deze platen komen dat ik de gok wel wou wagen :wink:

Wou eerst alles onder verstek zagen maar kan geen 3 lagen 18 onder 45 graden zagen met mijn spullen en om mijn bevriende meubelmaker weer eens lastig te vallen :oops: dus toen schoot mij deze wijze ( ook bij Tony Gee weleens gezien voor achterwanden van een van zijn ontwerpen) te binnen.
Ook dit is veel zaagwerk maar makkelijker te corrigeren in het werk.

Als het goed is valt er bij mij strax het een en ander af te stellen met de Hypex DSP en hoop ik gevrijwaard te blijven van eventueele problemen.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

rikpost schreef:
Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.

Heftug ding!! :mrgreen:

Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger :wink:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

Als er verder nog twijfel is bij de bouwwijze graag even melden , want anders lijm ik morgen de baffle er op en aansluitend de bovenkant.
Daarna de hoeken er af zagen en de achterkant inkorten.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door CarloPJB »

FR_Aad schreef:
Half uurtje? :mrgreen:

:bakkie: ik was zelfs iets eerder :lol:
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door MarcoSQ »

Ik doorzie nog steeds niet hoe die trapjes nou weggezaagd gaan worden, het is nogal een enorme afstand. (Een heel arbeidsintensieve freesconstuctie kan ik me nog voorstellen).
Maar ik heb zo'n gevoel dat komende foto's dat nog gaan verduidelijken :lol: . Ik ben dan ook geen echte houtwurm, slechts een wannabe met mooie spullen, mocht het talent ooit nog gaan komen :oops: :rofl: . (Is niet helemaal waar hoor, maar voor vele mensen hier neem ik mijn petje af :dank: )

Ik gebruik ook een (mini)DSP, maar mijn problemen kon dat in de verste verte niet verhelpen helaas.
Was bij mij in de kamer ook gewoon een slecht idee achteraf. Wil je écht niet bangmaken, want het zal vast wel goedkomen, maar mócht je vannacht wakker willen liggen, kan zou je hier eens kunnen gluren ;-).
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150

Bericht door FR_Aad »

CarloPJB schreef:
FR_Aad schreef:
Half uurtje? :mrgreen:

:bakkie: ik was zelfs iets eerder :lol:
Ja, daar had ik even geen antwoord op. :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

MarcoSQ schreef:
Ik doorzie nog steeds niet hoe die trapjes nou weggezaagd gaan worden, het is nogal een enorme afstand. (Een heel arbeidsintensieve freesconstuctie kan ik me nog voorstellen).
Maar ik heb zo'n gevoel dat komende foto's dat nog gaan verduidelijken :lol: . Ik ben dan ook geen echte houtwurm, slechts een wannabe met mooie spullen, mocht het talent ooit nog gaan komen :oops: :rofl: . (Is niet helemaal waar hoor, maar voor vele mensen hier neem ik mijn petje af :dank: )

Ik gebruik ook een (mini)DSP, maar mijn problemen kon dat in de verste verte niet verhelpen helaas.
Was bij mij in de kamer ook gewoon een slecht idee achteraf. Wil je écht niet bangmaken, want het zal vast wel goedkomen, maar mócht je vannacht wakker willen liggen, kan zou je hier eens kunnen gluren ;-).
Waarom zou ik die trapjes weghalen :?

Ik lijm er gewoon een plaat 4 of 8 mm MDF overheen :mrgreen:


Maar zal er eens een nachtje over slapen, misschien schiet mij een redelijk simpele manier te binnen om met behulp van de geleiderails de boel glad te fresen :-k

Zal je topic eens doorlezen :goedzo:
Laatst gewijzigd door CarloPJB op ma 18 aug 2014, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door MarcoSQ »

CarloPJB schreef:
Waarom zou ik die trapjes weghalen :?
Dat hoeft helemaal niet :). Ik dacht dat te begrijpen uit je verhaal en plaatjes. Ook omdat je daarna schreef, dat ook dit een hoop zaagwerk was. Maar het is een conclusie die ik zelf trok, zonder enige basis :lol: . Ik snap nú (wel) wat je met die zin bedoelde :oops: :) .

EDIT. Even gezocht wát dit moet gaan ondersteunen. Een paar forse dipolen die je vast wel lekker zult kunnen doortrekken in het laag. Jij zult vast gerust kunnen slapen, ook na het doorlezen van mijn drama-topic !
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door rikpost »

CarloPJB schreef:
rikpost schreef:
Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.

Heftug ding!! :mrgreen:

Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger :wink:
nog 1 !!!????
Hey kappen nou he !,ik zit hier met een kwaaitaal vloer vijf km verder op :boos:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door CarloPJB »

rikpost schreef:
CarloPJB schreef:
rikpost schreef:
Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.

Heftug ding!! :mrgreen:

Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger :wink:
nog 1 !!!????
Hey kappen nou he !,ik zit hier met een kwaaitaal vloer vijf km verder op :boos:

:yeah:
Bijlagen
TWEE x PD2150.jpg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss

Bericht door rikpost »

CarloPJB schreef:
rikpost schreef:
CarloPJB schreef:

Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger :wink:
nog 1 !!!????
Hey kappen nou he !,ik zit hier met een kwaaitaal vloer vijf km verder op :boos:
:yeah:
Foto aan mijn vrouw laten zien!

Ik zeg kijk schat , valt bij ons best mee.
Dat krikt de WAf weer wat op :lagge:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”