Cornerwoofers met Precision Devices 2150 nieuwe foto`s 12-10
Moderator: Beheerdersteam
Cornerwoofers met Precision Devices 2150 nieuwe foto`s 12-10
Geïnspireerd geraakt door Tony Gee zijn Serious Sub http://www.humblehomemadehifi.com/downl ... b_copy.pdf heb ik jaren geleden al 2 stuks PD2150 woofers aangeschaft.
http://www.precision-devices.com/Product-Details/PD2150
Deze hebben wel een tijdje in n simpel U frame mee staan draaien maar nu is het hoognodig eens tijd het een en ander af te ronden.
Ben al 1,5 dag aan het zagen , voorboren , lijmen en schroeven.
Alles gezaagd mbv grote blokhaak en met de Festool circelzaag over de geleiderail.
Kist is uitwendig 58 cm breed , 120 hoog en 47 diep met aan de achterkant een afschuining zodat die mooier in de hoek van de kamer valt.
Baffle , boven /onderkant en zijkanten allemaal uit 3 lagen OSB , met D2 lijm en veel schroeven in elkaar.
Net al even gewogen en toen zat de kast al op 75 kg ( zonder woofer ) en was deze nog niet geheel klaar .
Baffle is nu nog niet verlijmt , ik wil in de kist nog wat extra bracings maken voordat deze er definitief op verlijmt wordt.
Hierna zal de kist rondom in de 4 mm Mdf komen voor een mooie gladde afwerking.
Foto's om het e.e.a. te verduidelijken volgen snel.
Groet,Carlo
http://www.precision-devices.com/Product-Details/PD2150
Deze hebben wel een tijdje in n simpel U frame mee staan draaien maar nu is het hoognodig eens tijd het een en ander af te ronden.
Ben al 1,5 dag aan het zagen , voorboren , lijmen en schroeven.
Alles gezaagd mbv grote blokhaak en met de Festool circelzaag over de geleiderail.
Kist is uitwendig 58 cm breed , 120 hoog en 47 diep met aan de achterkant een afschuining zodat die mooier in de hoek van de kamer valt.
Baffle , boven /onderkant en zijkanten allemaal uit 3 lagen OSB , met D2 lijm en veel schroeven in elkaar.
Net al even gewogen en toen zat de kast al op 75 kg ( zonder woofer ) en was deze nog niet geheel klaar .
Baffle is nu nog niet verlijmt , ik wil in de kist nog wat extra bracings maken voordat deze er definitief op verlijmt wordt.
Hierna zal de kist rondom in de 4 mm Mdf komen voor een mooie gladde afwerking.
Foto's om het e.e.a. te verduidelijken volgen snel.
Groet,Carlo
Laatst gewijzigd door CarloPJB op zo 12 okt 2014, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Zeer interessant Carlo
te maken.
Is altijd gaaf om te zien hoe monster subs tot stand komen.
Daar zijn jbl 15 inch woofers middentoners bij
Maar geen tijd omCarloPJB schreef:
Ben al 1,5 dag aan het zagen , voorboren , lijmen en schroeven.
Is altijd gaaf om te zien hoe monster subs tot stand komen.
Daar zijn jbl 15 inch woofers middentoners bij
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Heb zelf 4 x 15 inch in de dipolen zitten
maar begrijp welke richting je op wil
Foto's komen , echt .
Maar tot 22.00 kan ik bouwen ( lees : herrie maken ) daarna is het tijd om foto's te uploaden.
Foto's komen , echt .
Maar tot 22.00 kan ik bouwen ( lees : herrie maken ) daarna is het tijd om foto's te uploaden.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
dre schreef:Het ziet er goed uit Carlo!
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Fraai werk hoor, mede-Festofiel
. Dat zal echt wel hernia-materiaal zijn
.
Heeft het nog een specifieke reden dat je OSB gebruikt, of heb je dat gewoon 'toevallig' liggen ?
En dat 'getrapt' opbouwen,daar trek je de zaag nog eens door denk ik ?hmm, dat zal niet echt kunnen
. Of blijft dat zo ? (Met deze diktes is dit idd de makkelijkste manier stel ik me zo voor...)
Vind het wel fascinerend, die grote maar toch 'sub'tiele woofers in de huiskamer.
Hoop dat het cornerwoofer-concept bij jou beter uitpakt, dan bij mij.
Hier staat middenin de woonkamer, een als cornerwoofer gevormde sub...was een absolute ramp in onze hoeken
.
Doet niets af aan het idee, allicht en hopelijk werkt bij jou de kamer wél goed mee
!
Heeft het nog een specifieke reden dat je OSB gebruikt, of heb je dat gewoon 'toevallig' liggen ?
En dat 'getrapt' opbouwen,
Vind het wel fascinerend, die grote maar toch 'sub'tiele woofers in de huiskamer.
Hoop dat het cornerwoofer-concept bij jou beter uitpakt, dan bij mij.
Hier staat middenin de woonkamer, een als cornerwoofer gevormde sub...was een absolute ramp in onze hoeken
Doet niets af aan het idee, allicht en hopelijk werkt bij jou de kamer wél goed mee
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
....en de laatste voor vandaag....
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.
Heftug ding!!
Heftug ding!!
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Wie stout is moet in de hoek staan.
En volgens mij kunnen deze woofers heel stout zijn.
En volgens mij kunnen deze woofers heel stout zijn.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
MarcoSQ schreef:Fraai werk hoor, mede-Festofiel. Dat zal echt wel hernia-materiaal zijn
.
Heeft het nog een specifieke reden dat je OSB gebruikt, of heb je dat gewoon 'toevallig' liggen ?
En dat 'getrapt' opbouwen,daar trek je de zaag nog eens door denk ik ?hmm, dat zal niet echt kunnen. Of blijft dat zo ? (Met deze diktes is dit idd de makkelijkste manier stel ik me zo voor...)
Vind het wel fascinerend, die grote maar toch 'sub'tiele woofers in de huiskamer.
Hoop dat het cornerwoofer-concept bij jou beter uitpakt, dan bij mij.
Hier staat middenin de woonkamer, een als cornerwoofer gevormde sub...was een absolute ramp in onze hoeken![]()
![]()
.
Doet niets af aan het idee, allicht en hopelijk werkt bij jou de kamer wél goed mee!
Normaal werk ik met MDF maar kon zo goedkoop aan deze platen komen dat ik de gok wel wou wagen
Wou eerst alles onder verstek zagen maar kan geen 3 lagen 18 onder 45 graden zagen met mijn spullen en om mijn bevriende meubelmaker weer eens lastig te vallen
Ook dit is veel zaagwerk maar makkelijker te corrigeren in het werk.
Als het goed is valt er bij mij strax het een en ander af te stellen met de Hypex DSP en hoop ik gevrijwaard te blijven van eventueele problemen.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
rikpost schreef:Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.
Heftug ding!!
Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Als er verder nog twijfel is bij de bouwwijze graag even melden , want anders lijm ik morgen de baffle er op en aansluitend de bovenkant.
Daarna de hoeken er af zagen en de achterkant inkorten.
Daarna de hoeken er af zagen en de achterkant inkorten.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
FR_Aad schreef:Half uurtje?
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Ik doorzie nog steeds niet hoe die trapjes nou weggezaagd gaan worden, het is nogal een enorme afstand. (Een heel arbeidsintensieve freesconstuctie kan ik me nog voorstellen).
Maar ik heb zo'n gevoel dat komende foto's dat nog gaan verduidelijken
. Ik ben dan ook geen echte houtwurm, slechts een wannabe met mooie spullen, mocht het talent ooit nog gaan komen
. (Is niet helemaal waar hoor, maar voor vele mensen hier neem ik mijn petje af
)
Ik gebruik ook een (mini)DSP, maar mijn problemen kon dat in de verste verte niet verhelpen helaas.
Was bij mij in de kamer ook gewoon een slecht idee achteraf. Wil je écht niet bangmaken, want het zal vast wel goedkomen, maar mócht je vannacht wakker willen liggen, kan zou je hier eens kunnen gluren
.
Maar ik heb zo'n gevoel dat komende foto's dat nog gaan verduidelijken
Ik gebruik ook een (mini)DSP, maar mijn problemen kon dat in de verste verte niet verhelpen helaas.
Was bij mij in de kamer ook gewoon een slecht idee achteraf. Wil je écht niet bangmaken, want het zal vast wel goedkomen, maar mócht je vannacht wakker willen liggen, kan zou je hier eens kunnen gluren
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Ja, daar had ik even geen antwoord op.CarloPJB schreef:FR_Aad schreef:Half uurtje?
ik was zelfs iets eerder
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Waarom zou ik die trapjes weghalenMarcoSQ schreef:Ik doorzie nog steeds niet hoe die trapjes nou weggezaagd gaan worden, het is nogal een enorme afstand. (Een heel arbeidsintensieve freesconstuctie kan ik me nog voorstellen).
Maar ik heb zo'n gevoel dat komende foto's dat nog gaan verduidelijken. Ik ben dan ook geen echte houtwurm, slechts een wannabe met mooie spullen, mocht het talent ooit nog gaan komen
![]()
. (Is niet helemaal waar hoor, maar voor vele mensen hier neem ik mijn petje af
)
Ik gebruik ook een (mini)DSP, maar mijn problemen kon dat in de verste verte niet verhelpen helaas.
Was bij mij in de kamer ook gewoon een slecht idee achteraf. Wil je écht niet bangmaken, want het zal vast wel goedkomen, maar mócht je vannacht wakker willen liggen, kan zou je hier eens kunnen gluren.
Ik lijm er gewoon een plaat 4 of 8 mm MDF overheen
Maar zal er eens een nachtje over slapen, misschien schiet mij een redelijk simpele manier te binnen om met behulp van de geleiderails de boel glad te fresen
Zal je topic eens doorlezen
Laatst gewijzigd door CarloPJB op ma 18 aug 2014, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Dat hoeft helemaal nietCarloPJB schreef:Waarom zou ik die trapjes weghalen![]()
EDIT. Even gezocht wát dit moet gaan ondersteunen. Een paar forse dipolen die je vast wel lekker zult kunnen doortrekken in het laag. Jij zult vast gerust kunnen slapen, ook na het doorlezen van mijn drama-topic !
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
nog 1 !!!????CarloPJB schreef:rikpost schreef:Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.
Heftug ding!!
Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger
Hey kappen nou he !,ik zit hier met een kwaaitaal vloer vijf km verder op
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
rikpost schreef:nog 1 !!!????CarloPJB schreef:rikpost schreef:Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.
Heftug ding!!
Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger
Hey kappen nou he !,ik zit hier met een kwaaitaal vloer vijf km verder op
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Foto aan mijn vrouw laten zien!CarloPJB schreef:rikpost schreef:nog 1 !!!????CarloPJB schreef:
Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger
Hey kappen nou he !,ik zit hier met een kwaaitaal vloer vijf km verder op
Ik zeg kijk schat , valt bij ons best mee.
Dat krikt de WAf weer wat op
