Dipool met AMT , AT en 15" .

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door richard »

Het zijn geen inslagmoeren. Die dingen zet je toch in de achterkant van de baffle, een beetje als een plug in de muur. Het gat natuurlijk niet zo diep boren dat je er aan de voorzijde weer doorheen komt. De baffle moet wel dik genoeg zijn.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door hannesie »

Vakantie trip van 10 dagen , Zwarte Woud , door naar Italië, de Stelvio op , beetje Oostenrijk , Zwitserland , Samnaun, rondje Garda meer en via Zwarte Woud weer terug. Week later nog naar 2 dagen Euro Disney en laatste week samen van stelling hout nog wat tuinmeubilair in elkaar gezet.
Dat was zeker op de motor, ik begrijp alleen de term vijverfolie niet in het verband met de open baffle en bevestiging, of is/zijn dat de naweeën van die vakantie. :oops: :roll:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

richard schreef:
Het zijn geen inslagmoeren. Die dingen zet je toch in de achterkant van de baffle, een beetje als een plug in de muur. Het gat natuurlijk niet zo diep boren dat je er aan de voorzijde weer doorheen komt. De baffle moet wel dik genoeg zijn.

Klopt , rampa moer zet je in de achterkant van de baffle maar wou niet dat daar extra schroeven voor in de mid/hoog baffle zouden komen.

Maarrrrr \:D/ net even zitten passen en meten , ik kan de mid/hoog baffle vastzetten met 5 van de 6 bouten waar de mid mee vast komt :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

Opgelost! 8)
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

hannesie schreef:
Vakantie trip van 10 dagen , Zwarte Woud , door naar Italië, de Stelvio op , beetje Oostenrijk , Zwitserland , Samnaun, rondje Garda meer en via Zwarte Woud weer terug. Week later nog naar 2 dagen Euro Disney en laatste week samen van stelling hout nog wat tuinmeubilair in elkaar gezet.
Dat was zeker op de motor, ik begrijp alleen de term vijverfolie niet in het verband met de open baffle en bevestiging, of is/zijn dat de naweeën van die vakantie. :oops: :roll:
Was met de auto ( van de zaak ) , tentje mee voor in Duitsland en Italië een appartementje.

Vijverfolie wordt ook wel eens gebruikt achter een driver, dacht het hier te gebruiken tussen de twee losse baffle's in.

Als ik eenmaal weer bezig ben komen er foto's , dat zal stuk duidelijker zijn als dat onsamenhangende gebrabbel van mij :-s
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
Opgelost! 8)

Ja Dre , als ik jou niet had :lagge:

Wat is dat ? Je nieuwe aviator :-k
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door dre »

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9&start=75

een paar strookjes transparant dubbelzijdig tape er bij werkt ook wel erg lekker.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Bedankt voor de tip met het dubbelzijdig Dre .

Net wat proefstukken gefreesd met behulp van de Festool MFS 400 freeshulp voor een mooie passing van de Mundorf.

Morgen hiermee verder. Als het helemaal naar mijn zin is de uitsparing voor de mid fresen . De mid / hoog baffle maak ik uit 12 mm Mdf De AT mid en faceplate van de Mundorf zullen vast voor de rest van de stevigheid zorgen :-k
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door hannesie »

Je maakt er toch wel een fotootje van hè. :lol:
Al die verhalen, maar ik zie niets. :hide:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

Zal morgen wat foto's maken :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door hannesie »

Gelukkig, je mag blijven. 8)
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Paper Cone Dipool

Bericht door CarloPJB »

hannesie schreef:
Gelukkig, je mag blijven. 8)

Heb niet gezegd dat ik ze ook ga plaatsen .... :lagge:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door hannesie »

Pas maar op, je krijgt een ban, als je niet oplet. :rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

:-k
Er is in de laatste jaren een hoop veranderd hier :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door hannesie »

Valt best mee, ik zat je te dollen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

:rock: :rock: :rock: :rock:

5 uur fresen en onder verstek zagen verder.......zit de eerste dipool in elkaar :D

Van Jeroen net een PBtje gekregen met een schema voor een inspeelfiltertje .
Even wat eten in elkaar zetten en dan de bakken met filteronderdelen eens opzoeken en er wat geluid uit toveren .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door ds23man »

Inspeelfilter???? :shock: Moet toch ook niet gekker worden hier. :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
Inspeelfilter???? :shock: Moet toch ook niet gekker worden hier. :mrgreen:

Ja joh :rofl: , eerste opzet , safe genoeg om de AMT niet om zeep te helpen en eerste indruk te krijgen :-$

Er zal later nog wel het e.e.a. gecorrigeerd worden met de DLCP.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

\:D/ één Mid/Hoog sectie speelt \:D/
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door hannesie »

Ik "hoor" niks. :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

Als het richting een afgerond project gaat kom je maar keertje luisteren :wink:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door richard »

ds23man schreef:
Inspeelfilter???? :shock: Moet toch ook niet gekker worden hier. :mrgreen:
Jazeker, net zo iets als inloopolie bij een motor.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door CarloPJB »

Nu ik weer met de audio bezig ben dacht ik ineens .....hoe zou het met Erik van Voorst zijn ..... Jullie weten wel ..... Speaker der speakers ....DAC der dac's....versterker der versterkers ....

Maar nu ik daar wat topics heb doorgenomen slaat bij mij de vertwijfeling toe :-k

Het inspeelfilter ....moet eerst inspelen.... Waarna daarna pas de drivers ingespeeld raken #-o .....en als je dan , zoals ik " daar" ook vaak lees , meer mid of hoog gaat ervaren na weer een Black Gate of welke tweek dan ook ....waarom past hij dan al jaren zijn scheidingsfilter van zijn speaker der speakers niet aan :?


Ik hou het maar bij zelfbouwaudio.nl , daar krijg ik zelf al lastige vragen genoeg :rofl:


Oja , inloopolie , moet dat niet in een ander topic besproken worden http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 22&t=20767

Morgen de tweede baffle in elkaar zetten \:D/
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door hannesie »

Je hebt wel een stevig punt :lol: en terecht, maar hij er wel kort geleden volgens mij Bybees in gezet.

Maar maak die man nu niet wijzer, geen slapende honden wakker maken.
Volgens mij zitten er ook al Duelunds weerstanden in.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Langst lopend dipool project ;-)

Bericht door richard »

hannesie schreef:
Volgens mij zitten er ook al Duelunds weerstanden in.
Och en wee, en ik merk al nauwelijks of geen verschil tussen metaaloxide en de standaard keramische blokjes.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”