Dipool met AMT , AT en 15" .
Moderator: Beheerdersteam
Re: Paper Cone Dipool
Het zijn geen inslagmoeren. Die dingen zet je toch in de achterkant van de baffle, een beetje als een plug in de muur. Het gat natuurlijk niet zo diep boren dat je er aan de voorzijde weer doorheen komt. De baffle moet wel dik genoeg zijn.
Re: Paper Cone Dipool
Dat was zeker op de motor, ik begrijp alleen de term vijverfolie niet in het verband met de open baffle en bevestiging, of is/zijn dat de naweeën van die vakantie.Vakantie trip van 10 dagen , Zwarte Woud , door naar Italië, de Stelvio op , beetje Oostenrijk , Zwitserland , Samnaun, rondje Garda meer en via Zwarte Woud weer terug. Week later nog naar 2 dagen Euro Disney en laatste week samen van stelling hout nog wat tuinmeubilair in elkaar gezet.
Re: Paper Cone Dipool
richard schreef:Het zijn geen inslagmoeren. Die dingen zet je toch in de achterkant van de baffle, een beetje als een plug in de muur. Het gat natuurlijk niet zo diep boren dat je er aan de voorzijde weer doorheen komt. De baffle moet wel dik genoeg zijn.
Klopt , rampa moer zet je in de achterkant van de baffle maar wou niet dat daar extra schroeven voor in de mid/hoog baffle zouden komen.
Maarrrrr
Re: Paper Cone Dipool
Was met de auto ( van de zaak ) , tentje mee voor in Duitsland en Italië een appartementje.hannesie schreef:Dat was zeker op de motor, ik begrijp alleen de term vijverfolie niet in het verband met de open baffle en bevestiging, of is/zijn dat de naweeën van die vakantie.Vakantie trip van 10 dagen , Zwarte Woud , door naar Italië, de Stelvio op , beetje Oostenrijk , Zwitserland , Samnaun, rondje Garda meer en via Zwarte Woud weer terug. Week later nog naar 2 dagen Euro Disney en laatste week samen van stelling hout nog wat tuinmeubilair in elkaar gezet.![]()
Vijverfolie wordt ook wel eens gebruikt achter een driver, dacht het hier te gebruiken tussen de twee losse baffle's in.
Als ik eenmaal weer bezig ben komen er foto's , dat zal stuk duidelijker zijn als dat onsamenhangende gebrabbel van mij
Re: Paper Cone Dipool
dre schreef:Opgelost!
Ja Dre , als ik jou niet had
Wat is dat ? Je nieuwe aviator
Re: Paper Cone Dipool
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9&start=75
een paar strookjes transparant dubbelzijdig tape er bij werkt ook wel erg lekker.
een paar strookjes transparant dubbelzijdig tape er bij werkt ook wel erg lekker.
Re: Paper Cone Dipool
Bedankt voor de tip met het dubbelzijdig Dre .
Net wat proefstukken gefreesd met behulp van de Festool MFS 400 freeshulp voor een mooie passing van de Mundorf.
Morgen hiermee verder. Als het helemaal naar mijn zin is de uitsparing voor de mid fresen . De mid / hoog baffle maak ik uit 12 mm Mdf De AT mid en faceplate van de Mundorf zullen vast voor de rest van de stevigheid zorgen
Net wat proefstukken gefreesd met behulp van de Festool MFS 400 freeshulp voor een mooie passing van de Mundorf.
Morgen hiermee verder. Als het helemaal naar mijn zin is de uitsparing voor de mid fresen . De mid / hoog baffle maak ik uit 12 mm Mdf De AT mid en faceplate van de Mundorf zullen vast voor de rest van de stevigheid zorgen
Re: Paper Cone Dipool
Je maakt er toch wel een fotootje van hè.
Al die verhalen, maar ik zie niets.
Al die verhalen, maar ik zie niets.
Re: Paper Cone Dipool
hannesie schreef:Gelukkig, je mag blijven.
Heb niet gezegd dat ik ze ook ga plaatsen ....
Re: Langst lopend dipool project ;-)
5 uur fresen en onder verstek zagen verder.......zit de eerste dipool in elkaar
Van Jeroen net een PBtje gekregen met een schema voor een inspeelfiltertje .
Even wat eten in elkaar zetten en dan de bakken met filteronderdelen eens opzoeken en er wat geluid uit toveren .
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Inspeelfilter????
Moet toch ook niet gekker worden hier. 
Re: Langst lopend dipool project ;-)
ds23man schreef:Inspeelfilter????Moet toch ook niet gekker worden hier.
Ja joh
Er zal later nog wel het e.e.a. gecorrigeerd worden met de DLCP.
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Als het richting een afgerond project gaat kom je maar keertje luisteren 
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Jazeker, net zo iets als inloopolie bij een motor.ds23man schreef:Inspeelfilter????Moet toch ook niet gekker worden hier.
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Nu ik weer met de audio bezig ben dacht ik ineens .....hoe zou het met Erik van Voorst zijn ..... Jullie weten wel ..... Speaker der speakers ....DAC der dac's....versterker der versterkers ....
Maar nu ik daar wat topics heb doorgenomen slaat bij mij de vertwijfeling toe
Het inspeelfilter ....moet eerst inspelen.... Waarna daarna pas de drivers ingespeeld raken
.....en als je dan , zoals ik " daar" ook vaak lees , meer mid of hoog gaat ervaren na weer een Black Gate of welke tweek dan ook ....waarom past hij dan al jaren zijn scheidingsfilter van zijn speaker der speakers niet aan
Ik hou het maar bij zelfbouwaudio.nl , daar krijg ik zelf al lastige vragen genoeg
Oja , inloopolie , moet dat niet in een ander topic besproken worden http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 22&t=20767
Morgen de tweede baffle in elkaar zetten
Maar nu ik daar wat topics heb doorgenomen slaat bij mij de vertwijfeling toe
Het inspeelfilter ....moet eerst inspelen.... Waarna daarna pas de drivers ingespeeld raken
Ik hou het maar bij zelfbouwaudio.nl , daar krijg ik zelf al lastige vragen genoeg
Oja , inloopolie , moet dat niet in een ander topic besproken worden http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 22&t=20767
Morgen de tweede baffle in elkaar zetten
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Je hebt wel een stevig punt
en terecht, maar hij er wel kort geleden volgens mij Bybees in gezet.
Maar maak die man nu niet wijzer, geen slapende honden wakker maken.
Volgens mij zitten er ook al Duelunds weerstanden in.
Maar maak die man nu niet wijzer, geen slapende honden wakker maken.
Volgens mij zitten er ook al Duelunds weerstanden in.
Re: Langst lopend dipool project ;-)
Och en wee, en ik merk al nauwelijks of geen verschil tussen metaaloxide en de standaard keramische blokjes.hannesie schreef:Volgens mij zitten er ook al Duelunds weerstanden in.
