Onbetrouwbaar ja, maar het is niet iets wat bij de meting hoortpappaleo schreef:Ok, die was me nog niet opgevallen. Weet jij of het bereik daarvan automatisch wordt vastgesteld?hannesie schreef:De gele streep onderin het scherm geeft aan dat dat deel onbetrouwbaar is. (gemeten maar beïnvloed door de ruimte e.d.)
De gele lijn geeft het gedeelte aan wat extrapoleert is / verzonnen.
De grens daarvan wordt bepaald door de grootte van de gating die je instelt.
Grotere gate = lager meten.
Als je de optie 'time-bandwith requirement' onder de tab 'view' aanvinkt, dan zie je alleen wat je ook daadwerkelijk gemeten hebt.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik de 290 vandaan hebMarcoSQ schreef:Wat Chris bedoelt met 290 (volgens mij), wordt in de manual beter uitgelegd iin de manual op pagina 65 (het rechthoekige kader). Al vind ik daar 300 terug, en is iig voor nu ook nog niet zo belangrijk.
Wat ik zo teruglees in de handleiding is dat frame 300 de referentieframe is bij een 2-kanaals meting.
Bij een 1-kanaals meting, zoals hier gedaan is, wordt de referentieframe bepaalt door het -20db punt ten opzichte van de piek van de impuls.
Maar inderdaad niet zo belangrijk, als je maar ervoor zorgt dat de 1e marker vlak voor de impuls gezet wordt.
@Papaleo
Heb je bij Boxim rekening gehouden met de (akoestische) offset tussen woofer en tweeter?
De mission CP-10X is dan wel een coax, maar niet echt uitgelijnd vermoed ik (tweeter staat erg naar voren).
Het zou mij niets verbazen als het verschil tussen de akoestische centra nog iets van 1cm is.
Maar dat verschil is gelukkig ook vrij makkelijk te bepalen met een 1-kanaals meting.
Simpelweg 3 aparte metingen doen van woofer, tweeter en woofer+tweeter.
Daarna de metingen importeren in Boxim, SpeakerWorkshop of ander filterprogramma en 2 filternetwerken maken.
Éen van woofer & tweeter parallel en één van de globale meting van woofer+tweeter.
Daarna net zo lang pielen met de offset van de woofer die parallel aan de tweeter staat totdat beide metingen overlappen (zowel in amplitude als fase).
Bij het exporteren van metingen uit Arta onder 'view' Mang+Phase en Minimum Phase eerst aanvinken.
Maar wie weet doe je dit al ^^.