De gedachten voor het ontwerp gaan op dit moment uit naar een 2-weg transmissielijn met de Wavecor WF146(WA01 of WA05) en Vifa BC25TG-15/04 (was vroeger de HT250 F/4).
Beide heel mooi metende units, die zo op het oog ook makkelijk te filteren zijn.
Een extra streven is om met het budget van €225.- niet alleen de drivers+filter te bekostigen, maar om daarmee ook een complete luidspreker neer te zetten.
Dus inclusief demping/hout/schroefjes en andere meuk wat nodig is (exclusief afwerking, dat wel).
Om die reden kies ik bewust voor een wat duurdere woofer, maar daarbij hoop ik de investering weer terug te winnen door met een simpele 1e orde elektrisch filter uit de voeten te komen.
Hoogst waarschijnlijk kies ik zelf voor een luxere variant/afwerking (bijv. met beuken zijpanelen) voor een hogere WAF, maar laat ik een alternatief open om binnen het budget te blijven.
Een beetje zoals HobbyHifi eigenlijk doet met hun filter uitvoeringen.
Tja, misschien ben ik wel wat overhaast met het kiezen van de units/topologie, maar eigenlijk is de keuze voor mij vrij makkelijk.
Ik heb namelijk nog nooit met een transmissielijn gewerkt en deze ontwerpwedstrijd is dan een mooie uitdaging om met de nieuwe materie aan de slag te gaan (plus een stok achter de deur)
Dan de drivers: of de aankomende WF146 met glasfiber conus! met -- Update --
Topictitel aangepast naar gelang de vorderingen van dit project