(even NIET! erbij gezetdemocles schreef:NIET! Goed gezien,Anne
Bij mij komt de trafo spanning op het midden van het bordje en de + en - aan de uiteinden
Nu zie ik het ja,heel kleine lettertjes.Zit dus wel goed zo
De weerstanden waar Jan Geert zo'n ruzie mee heeft zitten ook goed.Die zitten er om de spanning over de diodes gelijkmatig te verdelen ,in sperrichting de lekstroom is niet altijd dezelfde.Zelfde idee als bij serieschakelen elco's voor een hogere spanning.
Anne
