Upcoming: Hypex UcD400HG HxR + SMPS400
Moderator: Beheerdersteam
Mooier hoog, zonder scherpte en kleuring. Strak laag. Als je echter van een dreunende en bonkende bas houdt dan is de versie met HxR niet de module om te kiezen.Is er trouwens hoorbaar verschil tussen de modules met en zonder hxr?
Ruis en ander ongewenste geluiden zijn nog beter onderdrukt. Hoewel, de modules zijn zo goed dat je alle ruis en andere ongein in de opnamen erg goed hoort.
Zelf ben ik erg tevreden met de HxR uitvoering.
Groet, Co
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik heb eigenlijk totaal geen verschillen kunnen merken tussen de hxr en normale modules. Wellicht is het meer voor je eigen gemoedsrust, maargoed daar moeten mensen zelf maar over beslissen.
Als je het geld hebt liggen zou ik het er voor doen, zo niet, presteren de normale modules ook (net zo) goed.
Als je het geld hebt liggen zou ik het er voor doen, zo niet, presteren de normale modules ook (net zo) goed.
Op aanraden van een ervaren versterkerbouwer ga ik de voedingen veel dichter bij de modules plaatsen.
De SMPS van hypex zou zo goed gebouwd zijn dat ze zeer lage emissie hebben.
Dus de voedingen worden op een 5cm van de modules gemonteerd, daardoor kunnen de voedingslijnen vele malen korter. Dit zou moeten resulteren in minder/minder kans op instraling.
Verder zit ik nu te twijfelen wat ik als pootjes ga gebruiken. Gewoon grote plastic voetjes. Of ik spikes ( zie bijlage ) monteer als voetjes. Wat ziet er volgens jullie het beste uit
?
De SMPS van hypex zou zo goed gebouwd zijn dat ze zeer lage emissie hebben.
Dus de voedingen worden op een 5cm van de modules gemonteerd, daardoor kunnen de voedingslijnen vele malen korter. Dit zou moeten resulteren in minder/minder kans op instraling.
Verder zit ik nu te twijfelen wat ik als pootjes ga gebruiken. Gewoon grote plastic voetjes. Of ik spikes ( zie bijlage ) monteer als voetjes. Wat ziet er volgens jullie het beste uit
http://shop.speakerenco.nl/product_info ... cts_id=705
Dienadel verkoopt ze ook en als ik het goed heb ook een iets goedkoper model, maar dan zit je weer met hogere verzendkosten.
Co
Dienadel verkoopt ze ook en als ik het goed heb ook een iets goedkoper model, maar dan zit je weer met hogere verzendkosten.
Co
- Jarno.H
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Een schakelende voeding heeft een veel hogere frequentie rimpelspanning (1KHz) dan een normale voeding (100Hz) Dat is de reden dat de condensatoren niet zo groot hoeven te zijn.Implo schreef:Ik zat vandaag eens naar de schakelende voeding te kijken, maar het lijkt mij dat er vrij weinig buffercapaciteit op zit.. Heeft zo'n voeding dat dan niet nodig, of is het beter om in beide lijnen nog een extra bufferelko te zetten?
M.v.g.
Jarno
Re: Upcoming: Hypex UcD400HG HxR + SMPS400
Gisterenavond eens thuis gebleven en nog wat gepriegeld aan de amp, namelijk:
- Beetje krimpkous, beetje snakeskin toegevoegd.
- De voedingen op aanraden van een forumlid dichter bij de modules geplaatst.
Nu ben ik de achterplaat aan het ontwerpen, die is al 95% af. Het enige waar ik nog aan twijfel is, voer ik met RCA uit, of met gebalanceerde ingangen ?
De bedoeling is om hem af te hebben voor Breda, zodat die mee kan
!
- Beetje krimpkous, beetje snakeskin toegevoegd.
- De voedingen op aanraden van een forumlid dichter bij de modules geplaatst.
Nu ben ik de achterplaat aan het ontwerpen, die is al 95% af. Het enige waar ik nog aan twijfel is, voer ik met RCA uit, of met gebalanceerde ingangen ?
De bedoeling is om hem af te hebben voor Breda, zodat die mee kan
neutrik heeft van die fraaie inbouw units die voor cinch en xlr dezelfde maat hebbenHet enige waar ik nog aan twijfel is, voer ik met RCA uit, of met gebalanceerde ingangen ?
kun je altijd nog veranderen.
- Leeuwarden
Perfect ! Zoiets is een goede optie, eens kijken of die dingen ook in het zwart bestaandre schreef:neutrik heeft van die fraaie inbouw units die voor cinch en xlr dezelfde maat hebbenHet enige waar ik nog aan twijfel is, voer ik met RCA uit, of met gebalanceerde ingangen ?![]()
kun je altijd nog veranderen.
Neen ( nog niet ? ), maar ik wil graag die zaken een beetje toekomstgericht bouwen zodat ik later misschien kan overschakelen op gebalanceerd.Leeuwarden schreef:Heb je een pre met gebalanceerd uit?
- Leeuwarden
-
rickvdvalk
Ben zelf ook fan van de Neutrik inbouw units. Heb ze zelf van achter tegen het chassis aan gezet en ze vervolgen met een alu plaatje en twee schoefjes vastgezet. Op deze maniet kan ik zeer eenvoudig andere neutrik chassisdelen plaatsen mocht de kast nog eens een andere functie krijgen. Ook hoef je op deze manier niet per connector twee bevestigingsgaten te boren die natuurlijk net scheef komen te zitten