Hypex UcD180ST Troubles
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Wel nee, er (bijna) niks mis mee. Zou nog wel een weerstandje van rooster tweede buis naar massa mogen, kraakt minder vlug.En bij de anodeweerstand tweede buis staan twee waardes, bij ECC82 de kleine (27k, 25k niet zo gangbaar) gebruiken.ds23man schreef:Klopt, maar er zit in het schema van de startpost een fout waardoor de schakeling niet goed functioneerd. Als Tobibas dat klakkeloos gevolgd heeft komt die fout er ook nog bij.
Die platte top in het plaatje is ,volgens mij, niet van de voorversterker (veel te recht na die C ) maar door de ingang van de UCD.Als het echt van de VV komt krijg je geen gelijkspanning op de ingang.Dan gaat dat verhaal weer niet op
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Valt me van je tegen Anne..... De informatie staat in een link die ik eerder gegeven heb.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Warm, er mist er 1.Tobibas schreef:Staat een junction op de verkeerde plek in de tonestack, toch?
Re: Hypex UcD180ST Troubles
ds23man schreef:Bij seconde 14 zie ik een behoorlijke vastloper in de positieve helft. De Alembic is dus blijkbaar de veroorzaker. De beveiliging van de UCD reageert daar dus op. Zo te zien is een belasting met 100K al te zwaar. Niet zo verwonderlijk trouwens, ding is ooit ontworpen om McIntosh buizenamps aan te sturen. Eigenlijk is het ook nog eens een combi van factoren, te lage impedantie en lage gain van de UCD.
Tobibas schreef:Hier een filmpje met de UCD er aan. In het begin zie je dat hij afgevlakt wordt, maar dat doet mijn interface, na de gain op de interface terug gedraait te hebben zie je de pieken. Bij vrijwel elke piek valt de UCD uit. Helaas zit er geen geluid in de opname.ds23man schreef:Is dat met ucd eraan?
https://www.youtube.com/watch?v=LxANfmt ... e=youtu.be
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Achja bij C3, maar zo klakkeloos heb ik m niet nagebouwd hoords23man schreef:Warm, er mist er 1.Tobibas schreef:Staat een junction op de verkeerde plek in de tonestack, toch?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Tobibas schreef:ds23man schreef:Bij seconde 14 zie ik een behoorlijke vastloper in de positieve helft. De Alembic is dus blijkbaar de veroorzaker. De beveiliging van de UCD reageert daar dus op. Zo te zien is een belasting met 100K al te zwaar. Niet zo verwonderlijk trouwens, ding is ooit ontworpen om McIntosh buizenamps aan te sturen. Eigenlijk is het ook nog eens een combi van factoren, te lage impedantie en lage gain van de UCD.Tobibas schreef:Hier een filmpje met de UCD er aan. In het begin zie je dat hij afgevlakt wordt, maar dat doet mijn interface, na de gain op de interface terug gedraait te hebben zie je de pieken. Bij vrijwel elke piek valt de UCD uit. Helaas zit er geen geluid in de opname.ds23man schreef:Is dat met ucd eraan?
https://www.youtube.com/watch?v=LxANfmt ... e=youtu.be
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Daar kapt mn geluidskaart m af, die laat niks boven de 1 volt door. Nadat ik hem verder afgeknepen heb op mn geluidskaart zie je die niet meer.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Dat scheelt dan weer.Tobibas schreef:Achja bij C3, maar zo klakkeloos heb ik m niet nagebouwd hoords23man schreef:Warm, er mist er 1.Tobibas schreef:Staat een junction op de verkeerde plek in de tonestack, toch?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Dan had je dat stuk er wel af mogen knippen.Tobibas schreef:Daar kapt mn geluidskaart m af, die laat niks boven de 1 volt door. Nadat ik hem verder afgeknepen heb op mn geluidskaart zie je die niet meer.
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Tja, als dat afgeplat deel in feite een meetfout is zijn we terug bij af
.
Het ontbreken van een puntje in 't schema is niet zoals het hoort ,valt mij hier niet op,vanzelfsprekende verbinding
.
De onderste toonregeling (mid) is als 250k opgegeven ,schijnt eigenlijk 10k te moeten zijn.Maar dit gaat ook wel
.
Anne
Het ontbreken van een puntje in 't schema is niet zoals het hoort ,valt mij hier niet op,vanzelfsprekende verbinding
De onderste toonregeling (mid) is als 250k opgegeven ,schijnt eigenlijk 10k te moeten zijn.Maar dit gaat ook wel
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Voor de compleetheid, het origineel waar het van gejat is....
http://www.davidsonamp.com/sf/dualshowm ... baa270.php
http://www.davidsonamp.com/sf/dualshowm ... baa270.php
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Klopt, staat ook in het verhaal van Alembic zelf.ds23man schreef:Voor de compleetheid, het origineel waar het van gejat is....
http://www.davidsonamp.com/sf/dualshowm ... baa270.php
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Schema even omgewerkt voor minder versterking en meer fut aan de uitgang
.
Anne
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Voor de gein Anne's modificatie eens uitproberen, zelf zie ik meer heil in een buffertrapje.
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Dankje Anne! Kun je me ook uitleggen hoe je de uitgangsimpedantie uitrekent? Ben ik wel benieuwd naar.Ah!buis schreef:Schema even omgewerkt voor minder versterking en meer fut aan de uitgang.
Anne
-
hanselchen
- Berichten: 203
- Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 22:46
- Locatie: Nederweert
Re: Hypex UcD180ST Troubles
In deze configuratie, met voldoende ontkoppelde kathodeweerstand R7 (door C6):
Anodeweerstand R8 parallel aan de inwendige weerstand Ri van de buis.
Ri is in de datasheet te vinden.
Anodeweerstand R8 parallel aan de inwendige weerstand Ri van de buis.
Ri is in de datasheet te vinden.
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Moeilijkheid is wel dat de Ri (of µ en S) opgegeven worden bij een bepaalde anodestroom.En de waardes veranderen met de stroom.hanselchen schreef:In deze configuratie, met voldoende ontkoppelde kathodeweerstand R7 (door C6):
Anodeweerstand R8 parallel aan de inwendige weerstand Ri van de buis.
Ri is in de datasheet te vinden.
Voor de ECC82 is de Ri ong.8k bij 10mA .Hier is het een kleine 5mA.Dan is de Ri ergens rond 15k,parallel met de Ra van 27k kom je dan op iets van 10k.
Anne
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Nog niet. Heb geen 27K/2w meer. Zijn in bestelling. Ik hou jullie op de hoogte.
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Ach ja,een beetje handige doehetzelver laat zich door zo'n kleinigheid niet tegenhoudenray5150 schreef:4 stuks 100K/0.5W parallel misschien ?
2x 56k 1W
12k 1W + 15k 1W
... enz. 't hoeft niet zo precies
Anne
