Hypex UcD180ST Troubles

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ds23man »

Heren buizenmannen, nog niet gevonden? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Klopt, maar er zit in het schema van de startpost een fout waardoor de schakeling niet goed functioneerd. Als Tobibas dat klakkeloos gevolgd heeft komt die fout er ook nog bij.
Wel nee, er (bijna) niks mis mee. Zou nog wel een weerstandje van rooster tweede buis naar massa mogen, kraakt minder vlug.En bij de anodeweerstand tweede buis staan twee waardes, bij ECC82 de kleine (27k, 25k niet zo gangbaar) gebruiken.
Die platte top in het plaatje is ,volgens mij, niet van de voorversterker (veel te recht na die C ) maar door de ingang van de UCD.Als het echt van de VV komt krijg je geen gelijkspanning op de ingang.Dan gaat dat verhaal weer niet op O:) ;
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ds23man »

Valt me van je tegen Anne..... De informatie staat in een link die ik eerder gegeven heb.
Tobibas
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 sep 2009, 22:19

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Tobibas »

Staat een junction op de verkeerde plek in de tonestack, toch?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ds23man »

Tobibas schreef:
Staat een junction op de verkeerde plek in de tonestack, toch?
Warm, er mist er 1.
Tobibas
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 sep 2009, 22:19

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Tobibas »

ds23man schreef:
Bij seconde 14 zie ik een behoorlijke vastloper in de positieve helft. De Alembic is dus blijkbaar de veroorzaker. De beveiliging van de UCD reageert daar dus op. Zo te zien is een belasting met 100K al te zwaar. Niet zo verwonderlijk trouwens, ding is ooit ontworpen om McIntosh buizenamps aan te sturen. Eigenlijk is het ook nog eens een combi van factoren, te lage impedantie en lage gain van de UCD.
Tobibas schreef:
ds23man schreef:
Is dat met ucd eraan?
Hier een filmpje met de UCD er aan. In het begin zie je dat hij afgevlakt wordt, maar dat doet mijn interface, na de gain op de interface terug gedraait te hebben zie je de pieken. Bij vrijwel elke piek valt de UCD uit. Helaas zit er geen geluid in de opname.

https://www.youtube.com/watch?v=LxANfmt ... e=youtu.be
Tobibas
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 sep 2009, 22:19

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Tobibas »

ds23man schreef:
Tobibas schreef:
Staat een junction op de verkeerde plek in de tonestack, toch?
Warm, er mist er 1.
Achja bij C3, maar zo klakkeloos heb ik m niet nagebouwd hoor ;)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ds23man »

Tobibas schreef:
ds23man schreef:
Bij seconde 14 zie ik een behoorlijke vastloper in de positieve helft. De Alembic is dus blijkbaar de veroorzaker. De beveiliging van de UCD reageert daar dus op. Zo te zien is een belasting met 100K al te zwaar. Niet zo verwonderlijk trouwens, ding is ooit ontworpen om McIntosh buizenamps aan te sturen. Eigenlijk is het ook nog eens een combi van factoren, te lage impedantie en lage gain van de UCD.
Tobibas schreef:
ds23man schreef:
Is dat met ucd eraan?
Hier een filmpje met de UCD er aan. In het begin zie je dat hij afgevlakt wordt, maar dat doet mijn interface, na de gain op de interface terug gedraait te hebben zie je de pieken. Bij vrijwel elke piek valt de UCD uit. Helaas zit er geen geluid in de opname.

https://www.youtube.com/watch?v=LxANfmt ... e=youtu.be
:?:
Tobibas
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 sep 2009, 22:19

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Tobibas »

Daar kapt mn geluidskaart m af, die laat niks boven de 1 volt door. Nadat ik hem verder afgeknepen heb op mn geluidskaart zie je die niet meer.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ds23man »

Tobibas schreef:
ds23man schreef:
Tobibas schreef:
Staat een junction op de verkeerde plek in de tonestack, toch?
Warm, er mist er 1.
Achja bij C3, maar zo klakkeloos heb ik m niet nagebouwd hoor ;)
Dat scheelt dan weer.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ds23man »

Tobibas schreef:
Daar kapt mn geluidskaart m af, die laat niks boven de 1 volt door. Nadat ik hem verder afgeknepen heb op mn geluidskaart zie je die niet meer.
Dan had je dat stuk er wel af mogen knippen.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Ah!buis »

Tja, als dat afgeplat deel in feite een meetfout is zijn we terug bij af :( .
Het ontbreken van een puntje in 't schema is niet zoals het hoort ,valt mij hier niet op,vanzelfsprekende verbinding :-" .
De onderste toonregeling (mid) is als 250k opgegeven ,schijnt eigenlijk 10k te moeten zijn.Maar dit gaat ook wel :sure: .
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ds23man »

Voor de compleetheid, het origineel waar het van gejat is....

http://www.davidsonamp.com/sf/dualshowm ... baa270.php
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ray5150 »

Beter goed gejat dan slecht zelf bedacht ! :lol:
Tobibas
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 sep 2009, 22:19

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Tobibas »

ds23man schreef:
Voor de compleetheid, het origineel waar het van gejat is....

http://www.davidsonamp.com/sf/dualshowm ... baa270.php
Klopt, staat ook in het verhaal van Alembic zelf.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ray5150 »

http://alembic.com/prod/f2b.html

Ze bouwen ook hele knappe bassen en gitaren, maar die prijzen ! :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Ah!buis »

Schema even omgewerkt voor minder versterking en meer fut aan de uitgang :D .
Anne
Bijlagen
AlambicF-2B.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ds23man »

Voor de gein Anne's modificatie eens uitproberen, zelf zie ik meer heil in een buffertrapje.
Tobibas
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 sep 2009, 22:19

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Tobibas »

Ah!buis schreef:
Schema even omgewerkt voor minder versterking en meer fut aan de uitgang :D .
Anne
Dankje Anne! Kun je me ook uitleggen hoe je de uitgangsimpedantie uitrekent? Ben ik wel benieuwd naar.
hanselchen
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 22:46
Locatie: Nederweert

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door hanselchen »

In deze configuratie, met voldoende ontkoppelde kathodeweerstand R7 (door C6):
Anodeweerstand R8 parallel aan de inwendige weerstand Ri van de buis.
Ri is in de datasheet te vinden.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Ah!buis »

hanselchen schreef:
In deze configuratie, met voldoende ontkoppelde kathodeweerstand R7 (door C6):
Anodeweerstand R8 parallel aan de inwendige weerstand Ri van de buis.
Ri is in de datasheet te vinden.
Moeilijkheid is wel dat de Ri (of µ en S) opgegeven worden bij een bepaalde anodestroom.En de waardes veranderen met de stroom.
Voor de ECC82 is de Ri ong.8k bij 10mA .Hier is het een kleine 5mA.Dan is de Ri ergens rond 15k,parallel met de Ra van 27k kom je dan op iets van 10k.
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ds23man »

Voorstel van Anne al geprobeerd?
Tobibas
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 18 sep 2009, 22:19

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Tobibas »

Nog niet. Heb geen 27K/2w meer. Zijn in bestelling. Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door ray5150 »

4 stuks 100K/0.5W parallel misschien ?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Hypex UcD180ST Troubles

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
4 stuks 100K/0.5W parallel misschien ?
Ach ja,een beetje handige doehetzelver laat zich door zo'n kleinigheid niet tegenhouden :D
2x 56k 1W
12k 1W + 15k 1W
... enz. 't hoeft niet zo precies :-" .
Anne
Plaats reactie