Uit bedoel je, zonder Ls zal het goed gaan want dan grijpt de stroombegrenzing niet in........Ah!buis schreef:Maar als 't aan de voorversterker ligt wat gebeurt er dan zonder LSers ? Gaat het ledje dan ook aan
Hypex UcD180ST Troubles
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Je wou toch niet beweren dat ook de gelijkspanning aan de ingang versterkt aan de uitgang komt ,dat zou prettig voor de LSers zijnds23man schreef:Uit bedoel je, zonder Ls zal het goed gaan want dan grijpt de stroombegrenzing niet in........Ah!buis schreef:Maar als 't aan de voorversterker ligt wat gebeurt er dan zonder LSers ? Gaat het ledje dan ook aan
Anne
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Het LEDje blijft aan! Dus we kunnen concluderen dat hij op de current limit uitschakelt?
Wat betreft het Ampeg verhaal, wellicht heeft deze wat compressie aan boord waardoor er minder dynamiek is.. Heb nog nooit schemas van dat ding kunnen vinden..
Wat betreft het Ampeg verhaal, wellicht heeft deze wat compressie aan boord waardoor er minder dynamiek is.. Heb nog nooit schemas van dat ding kunnen vinden..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Een afgetopte sinus is feitelijk een kortstondig dc niveau en kan inderdaad schadelijk zijn voor je luidsprekers, of deze veroorzaakt wordt door de eindtrap of voorversterker staat daar los van. In dit geval zou het kunnen zijn dat de beveiliging van de UCD ingrijpt.Ah!buis schreef:Je wou toch niet beweren dat ook de gelijkspanning aan de ingang versterkt aan de uitgang komt ,dat zou prettig voor de LSers zijnds23man schreef:Uit bedoel je, zonder Ls zal het goed gaan want dan grijpt de stroombegrenzing niet in........Ah!buis schreef:Maar als 't aan de voorversterker ligt wat gebeurt er dan zonder LSers ? Gaat het ledje dan ook aan.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Eerder zei je trouwens dat het ledje uitging.. Om welke Ampeg gaat het trouwens?Tobibas schreef:Het LEDje blijft aan! Dus we kunnen concluderen dat hij op de current limit uitschakelt?
Wat betreft het Ampeg verhaal, wellicht heeft deze wat compressie aan boord waardoor er minder dynamiek is.. Heb nog nooit schemas van dat ding kunnen vinden..
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Welk type Ampeg voorversterker is 't ?Tobibas schreef:Het LEDje blijft aan! Dus we kunnen concluderen dat hij op de current limit uitschakelt?
Wat betreft het Ampeg verhaal, wellicht heeft deze wat compressie aan boord waardoor er minder dynamiek is.. Heb nog nooit schemas van dat ding kunnen vinden..
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Ik was eerder!Ah!buis schreef:Welk type Ampeg voorversterker is 't ?Tobibas schreef:Het LEDje blijft aan! Dus we kunnen concluderen dat hij op de current limit uitschakelt?
Wat betreft het Ampeg verhaal, wellicht heeft deze wat compressie aan boord waardoor er minder dynamiek is.. Heb nog nooit schemas van dat ding kunnen vinden..
Anne
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Ja kunst, helemaal uit Belgiëds23man schreef:Ik was eerder!
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
De Ampeg heeft een limiter, maar als ik het zo lees werkt die alleen op de eindtrap. Je gebruikt de pre-out neem ik aan?
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Na de koppel-C moet de gemiddelde waarde nul zijn (alleen heen en weer) .Een afgetopte sinus zou plat zijn ,dat zakt zo weg met de relatief kleine C.En zelfs als dat erdoor komt moet dat samen gaan met net zo'n afgetopte tegenfase,krijg je iets van een blokgolf, geen gelijkspanning.Wel is het vermogen groter.Met een sinus (It*Vt)/2 maar bij een blok is het zonder /2, ofwel twee keer zoveel.De topwaarde van de stroom is hetzelfde maar duurt langer,zou daarom niet moeten afslaan.ds23man schreef:Een afgetopte sinus is feitelijk een kortstondig dc niveau en kan inderdaad schadelijk zijn voor je luidsprekers, of deze veroorzaakt wordt door de eindtrap of voorversterker staat daar los van. In dit geval zou het kunnen zijn dat de beveiliging van de UCD ingrijpt.
Anne
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Klopt, maar die kun je zelf inschakelen. Ik heb m altijd uit staan. Of ie alleen op de eindtrap werkt weet ik niet.ds23man schreef:De Ampeg heeft een limiter, maar als ik het zo lees werkt die alleen op de eindtrap. Je gebruikt de pre-out neem ik aan?
ds23man schreef:
Alembic schreef:While the output circuitry of the F-2B can satisfactorily interface with the vast majority of power amplifiers, the F-2B does not work well if the power amplifier input impedance is lower than 10 K Ohms or if the power amplifier has very low sensitivity.
Dat lijkt me toch geen probleem?Hypex schreef:Input Characteristics
Input Impedance: 100 kΩ Either input to ground
De speaker proef van Anne heeft naar mijn idee al bewezen dat het de current-limit van de output moet zijn. Ik zal het met een 8 ohm kast proberen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Je zou voor de gein eens een scoop moeten aansluiten achter die alembic en zien wat er gebeurt als de ucd uitschakelt, denk dat je je rot schrikt. Nog even terugkomend op mijn laatste linkje, daar kun je lezen dat meerdere mensen erachter zijn gekomen dat de alembic niet goed werkt met solidstate amps en daarom een buffertrap toepassen.
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Helaas heb ik geen scoop, maar ik heb wat anders bedacht.ds23man schreef:Je zou voor de gein eens een scoop moeten aansluiten achter die alembic en zien wat er gebeurt als de ucd uitschakelt, denk dat je je rot schrikt. Nog even terugkomend op mijn laatste linkje, daar kun je lezen dat meerdere mensen erachter zijn gekomen dat de alembic niet goed werkt met solidstate amps en daarom een buffertrap toepassen.
Ik heb de preamp op mijn steinberg interface aangesloten, en het programma Zelscope gedownload. Ik heb de preamp bijna vol open gedraaid, en toen gespeeld. Screenshotje zit in de bijlage. Hier hoef ik niet van te schrikken, toch?
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Hier een filmpje met de UCD er aan. In het begin zie je dat hij afgevlakt wordt, maar dat doet mijn interface, na de gain op de interface terug gedraait te hebben zie je de pieken. Bij vrijwel elke piek valt de UCD uit. Helaas zit er geen geluid in de opname.ds23man schreef:Is dat met ucd eraan?
https://www.youtube.com/watch?v=LxANfmt ... e=youtu.be
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Als dat het plaatje van de ingang van de UCD is en de nullijn klopt ,loopt ie positief vast en negatief (nog) niet ,gaat naar beneden buiten beeld.
Dan krijg je idd een gelijkspanning aan de ingang.Maar dat houdt in dat die UCD niet tegen oversturing kan
.
Dan is een compressie vooraf wel handig,of gewoon de versterking van de VV lager.
Bij die drank-stoker
,een ECC82 erin en C1 en C6 eruit,versterkt ie een stuk minder en vervorming lager= minder kans op rare pieken.
Hoewel, ik vind 't toch maar raar dat die UCD zo zou doen.
Anne
Dan krijg je idd een gelijkspanning aan de ingang.Maar dat houdt in dat die UCD niet tegen oversturing kan
Dan is een compressie vooraf wel handig,of gewoon de versterking van de VV lager.
Bij die drank-stoker
Hoewel, ik vind 't toch maar raar dat die UCD zo zou doen.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Bij seconde 14 zie ik een behoorlijke vastloper in de positieve helft. De Alembic is dus blijkbaar de veroorzaker. De beveiliging van de UCD reageert daar dus op. Zo te zien is een belasting met 100K al te zwaar. Niet zo verwonderlijk trouwens, ding is ooit ontworpen om McIntosh buizenamps aan te sturen. Eigenlijk is het ook nog eens een combi van factoren, te lage impedantie en lage gain van de UCD.
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Ik zei al: een step-downtrafo ertussen.ds23man schreef:Zo te zien is een belasting met 100K al te zwaar. Niet zo verwonderlijk trouwens, ding is ooit ontworpen om McIntosh buizenamps aan te sturen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex UcD180ST Troubles
Klopt, maar er zit in het schema van de startpost een fout waardoor de schakeling niet goed functioneerd. Als Tobibas dat klakkeloos gevolgd heeft komt die fout er ook nog bij.markbakk schreef:Ik zei al: een step-downtrafo ertussen.ds23man schreef:Zo te zien is een belasting met 100K al te zwaar. Niet zo verwonderlijk trouwens, ding is ooit ontworpen om McIntosh buizenamps aan te sturen.Volgens mij kan die Alembic voldoende voltage swing leveren, mits je er maar minstens 1M achter hangt....
