UCD400 Green Frog
Moderator: Beheerdersteam
Ik heb de pinning van de JFET vandaag meerdere keren gecheckt. Weerstanden kloppen. Ik kan daar echt niets onregelmatigs bespeuren. De spanning die ik voor de beide J310's meet is correct. Na de J310 krijg ik bij de positieve rail +16,5 constant en aan de negatieve kant echter een waarde tussen de -12,4 en -13.
Co
Co
Ik heb ze net al uitgesoldeerdDan zou je gaan denken aan de TL431 (U4P). Zowel de J310 als de TL431 gaan in deze schakeling vrij snel stuk, ik heb beide al eens moeten vervangen. Als verder alles klopt zou je kunnen proberen ze te vervangen voor nieuwe.
Co
[quote]kan je mss even verwisselen met de pos.rail
dan ben je zeker
Dan moet ik ze uitsolderen en dan loop ik het risico dat die het ook niet overleven. Ze zijn nogal kwetsbaar heb ik gemerkt.
Ondertussen de displayprint wat gewijzigd. De componenten hebben een iets andere plaats gekregen en de print is wat langer geworden om hem makkelijker te kunnen bevestigen aan het voorpaneel. Het grootste gedeelte van de componenten zit nu ook aan de onderzijde van de print. Hierdoor kunnen het display en de leds voldoende dicht bij het paneel gemonteerd worden. De as van de pulsgever komt op het display nu.
Co
dan ben je zeker
Dan moet ik ze uitsolderen en dan loop ik het risico dat die het ook niet overleven. Ze zijn nogal kwetsbaar heb ik gemerkt.
Ondertussen de displayprint wat gewijzigd. De componenten hebben een iets andere plaats gekregen en de print is wat langer geworden om hem makkelijker te kunnen bevestigen aan het voorpaneel. Het grootste gedeelte van de componenten zit nu ook aan de onderzijde van de print. Hierdoor kunnen het display en de leds voldoende dicht bij het paneel gemonteerd worden. De as van de pulsgever komt op het display nu.
Co
Zodra de TL431 van Knuisje binnen is weten we meer. Dat is natuurlijk weer zo'n super actie van een medeforummer. Zelf ga ik er ook vanuit dat deze TL431 het probleem is.Check de zeners. Heb hier vaak verlopende exemplaren tussen gehad.
Verder: Wat een plaatje...
Ik doe mijn uiterste best er weer een plaatje van te maken. Volgend jaar in Breda te beluisteren
Co
De boel maar eens provisorisch aangesloten om te kunnen zien en vooral te horen of alles werkt. Het is een beetje slordige bende maar dat komt later allemaal wel goed
Maar het werkt
En hoe
Het display is voorlopig nog even een versie van de originele Relaixed omdat de print nog niet klaar is. Voor de werking maakt dit echter niets uit.
Het geluid is in elk geval indrukwekkend.
Co
Maar het werkt
Het display is voorlopig nog even een versie van de originele Relaixed omdat de print nog niet klaar is. Voor de werking maakt dit echter niets uit.
Het geluid is in elk geval indrukwekkend.
Co
Dirk, even naar hier surfen: http://be.farnell.com/seven-segment-dot-matrixaudioot schreef:hoi CVE,
hoe gaat het met de bouw?
ik heb nog een vraagje n.l:waar haal je die mooie BLAUWE 10 mm display's vandaan en wat is het merk/type?
mijn dank zal gruwelijk wezen
mvg
audioot![]()
en daarna bij colour op blue klikken en dan op toepassen
Btw Co, ziet er alweer heel goed uit !
Het is de Forge Europe 10mm en hij komt inderdaad zoals Fluppie al opmerkte bij Farnell vandaan.
De bouw vordert. Bij de metaalwinkel.nl een stapel aluminium besteld. Het is nog een heel gepuzzel om alles netjes in het smalle formaat te krijgen. Ook het achterpaneel komt propvol te zitten. In mijn oorspronkelijke opzet was ik van plan om alle componenten dmv. een relais aan en uit te schakelen. Dat vind ik toch weer niet mooi genoeg werken en daarom krijgt elke kast een eigen softstart. Dan kan ik de eindversterkers ook nog apart en zonder de pre-amp gebruiken als ik daar in de toekomst behoefte aan heb. Je weet het immers maar nooit met zelfbouwers
Co
De bouw vordert. Bij de metaalwinkel.nl een stapel aluminium besteld. Het is nog een heel gepuzzel om alles netjes in het smalle formaat te krijgen. Ook het achterpaneel komt propvol te zitten. In mijn oorspronkelijke opzet was ik van plan om alle componenten dmv. een relais aan en uit te schakelen. Dat vind ik toch weer niet mooi genoeg werken en daarom krijgt elke kast een eigen softstart. Dan kan ik de eindversterkers ook nog apart en zonder de pre-amp gebruiken als ik daar in de toekomst behoefte aan heb. Je weet het immers maar nooit met zelfbouwers
Co
Het lijkt wel alsof er niets gebeurt maar dat is slechts schijn.
De hele knutselplek ligt vol met aluminium, birdseye maple, stekers, draad printplaten etc. Verder stinkt het naar een mengsel van soldeertin, snij- en tungolie. Met dat laatste bewerk ik de esdoorn zijpanelen. Typisch spul maar het effect is prachtig.
Verder heb ik de bestanden voor de achterpanelen naar Schaeffer gestuurd. Zelfbouwen is een prijzige hobby.............
Co
Verder heb ik de bestanden voor de achterpanelen naar Schaeffer gestuurd. Zelfbouwen is een prijzige hobby.............
Co
De achterpanelen van Schaeffer zijn binnen. De ruwbouw vordert nu gestaag. In de bodemplaat zitten 2 sluiven voor de koeling van de UcD. De luchtstroom kan aan de bovenkant van het achterpaneel weer weg.
De bodemplaat is 4mm en de zijwanden en tussenschot zijn 8mm dik.
Het lege frame is al behoorlijk zwaar en zeer stevig. Heel wat anders dan die "gevouwen" kastje die je koopt.
Vandaag trouwens een van mijn eerdere UcD's gehoord op een stel Sonus Faber Cremona's en de nieuwe Liuto. Ik vind ze telkens weer verbazingwekkend goed klinken.
Co
De bodemplaat is 4mm en de zijwanden en tussenschot zijn 8mm dik.
Het lege frame is al behoorlijk zwaar en zeer stevig. Heel wat anders dan die "gevouwen" kastje die je koopt.
Vandaag trouwens een van mijn eerdere UcD's gehoord op een stel Sonus Faber Cremona's en de nieuwe Liuto. Ik vind ze telkens weer verbazingwekkend goed klinken.
Co
Ja, je begint ergens aan als je geen kast van hifi2000 wil
Het is een hoop werk als je niet beschikt over echt professionele spullen. Toch kun je met een boorstandaard, boormachine, bovenfrees en een paar vijlen tot goede resultaten komen. Zolang je maar tijd genoeg hebt en vooral geen haast. De 3 kasten zijn nu ruwweg gereed.
Ondertussen zijn ook de laatste printjes binnengekomen. Kan er ook weer eens gesoldeerd worden.
De houten zijpanelen zijn nu op de gewenste maat gezaagd en moeten nu nog glad geschuurd worden. Kortom ik ben nog lang niet klaar
Groet, Co
Ondertussen zijn ook de laatste printjes binnengekomen. Kan er ook weer eens gesoldeerd worden.
De houten zijpanelen zijn nu op de gewenste maat gezaagd en moeten nu nog glad geschuurd worden. Kortom ik ben nog lang niet klaar
Groet, Co
De laatste printplaat is nu ook bestukt en het geheel werkt zoals het hoort. De rechter druktoets gaat naar de softstart en de linker is voor de bronwisseling. De switch op de pulsgever gebruik ik dus niet omdat je hem toch vrij gemakkelijk ongewild indrukt.
De pulsgever zit op een aluminium plaatje om niet teveel mechanische krachten op de print te hebben.
De led's zijn allemaal 7mm hoger gemonteerd om in het frontpaneel uit te kunnen komen.
Behalve de weerstanden zitten vrijwel alle componenten aan de achterzijde van de print. Er is niet genoeg ruimte tussen de print en het frontpaneel, vandaar deze oplossing. Op deze manier kan ik het ic ook nog vrij gemakkelijk uitnemen voor eventuele update's.
Co
De pulsgever zit op een aluminium plaatje om niet teveel mechanische krachten op de print te hebben.
De led's zijn allemaal 7mm hoger gemonteerd om in het frontpaneel uit te kunnen komen.
Behalve de weerstanden zitten vrijwel alle componenten aan de achterzijde van de print. Er is niet genoeg ruimte tussen de print en het frontpaneel, vandaar deze oplossing. Op deze manier kan ik het ic ook nog vrij gemakkelijk uitnemen voor eventuele update's.
Co
