3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo Dre,
Het kan altijd beter natuurlijk, of dit nieuwe schema beter gaat klinken weet ik overigens nog niet. De fase aansluiting tussen de AT mid en AMT tweeter zou nu iets beter moeten zijn.
Het schema is behoorlijk anders, de AT had eerst een 10uF en 1.5 ohm parallel, dit is nu een 12uF. De tweeter had 0.56mH parallel dit is nu 0.33mH tevens is de serie weerstand van 6 ohm naar 8.2 ohm gegaan.
Groetjes Walter
Het kan altijd beter natuurlijk, of dit nieuwe schema beter gaat klinken weet ik overigens nog niet. De fase aansluiting tussen de AT mid en AMT tweeter zou nu iets beter moeten zijn.
Het schema is behoorlijk anders, de AT had eerst een 10uF en 1.5 ohm parallel, dit is nu een 12uF. De tweeter had 0.56mH parallel dit is nu 0.33mH tevens is de serie weerstand van 6 ohm naar 8.2 ohm gegaan.
Groetjes Walter
O,dan zie we je posts wel weer verschijnen. 
Walt dacht anders pagina honderd niet te gaan halen natuurlijkdre schreef:O,dan zie we je posts wel weer verschijnen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En met cavia's redt hij het niet...... 
- pappaleo
- Contacteer:
Nee, die lopen weg 
Hij heeft ook nog de Bybees geprobeerdds23man schreef:En met cavia's redt hij het niet......
Maar wij helpen hem wel
Jammer dat je niet een mooi stukje Berken multiplex genomen hebt...
Met multiplex,Hallo Dre,
Het kan altijd beter natuurlijk,
Nog even en dan is het met een kurk laagje.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Pas op Hans, de bezemwagen komt zo langs! 
Owwww,hannesie schreef:Met multiplex,Hallo Dre,
Het kan altijd beter natuurlijk,klinkt stukken beter.
![]()
![]()
![]()
Nog even en dan is het met een kurk laagje.
met kurk, koolstof en Haarlemmerolie klinkt die krolse Diana helemaal ....
Hoe speult het Wallie?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
nog maar 5....rikpost schreef:Walt dacht anders pagina honderd niet te gaan halen natuurlijkdre schreef:O,dan zie we je posts wel weer verschijnen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Niet naar de bekende weg vragen Dre!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En als jullie niet bezig waren geweest nog maar 3!Henkjan schreef:nog maar 5....rikpost schreef:Walt dacht anders pagina honderd niet te gaan halen natuurlijkdre schreef:O,dan zie we je posts wel weer verschijnen.
Luisteren zit er niet in vandaag, de WAF zit al de hele dag al de Tour en alle nabeschouwingen te kijken, en straks kijk ik nog ff naar het darten
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Hoogste tijd voor een eigen luisterkamer ! 
Meestal is het andersom.....Walt schreef:Luisteren zit er niet in vandaag, de WAF zit al de hele dag al de Tour en alle nabeschouwingen te kijken, en straks kijk ik nog ff naar het darten![]()
Groetjes Walter
Die heb ik inmiddels, in het hobbyhok staat het Fane/Beyma setje en nu ook het Scanspeak/Vifa ontwerpwedstrijd setje.
Ik heb natuurlijk wel even kort geluisterd, al was het maar om te checken of er geen fouten in het filter zaten. Eerste indruk is goed, zeer natuurlijk geluid.
Groetjes Walter
Ik heb natuurlijk wel even kort geluisterd, al was het maar om te checken of er geen fouten in het filter zaten. Eerste indruk is goed, zeer natuurlijk geluid.
Groetjes Walter
Ik zal je niet vragen de term natuurlijk geluid en de daarbij behorende referenties te definieren.Walt schreef:Die heb ik inmiddels, in het hobbyhok staat het Fane/Beyma setje en nu ook het Scanspeak/Vifa ontwerpwedstrijd setje.
Groetjes Walter
Al zijn we dan wel snel bij pagina honderd
Ik zag in je eerder geposte meetwaarde overigens geen probleem ,zag er toch al heel netjes uit
Klopt, qua responsie was het oude filter zelfs vlakker dan dit nieuwe filter. De optelling was echter iets van 5dB er zat zo'n 70 graden faseverschil op het crossover punt. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat klinken met theoretisch een nog wat zuiverder fase verloop.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Inmiddels heb ik wat kunnen luisteren, is het nu beter of slechter geworden? Er is in ieder geval geen 'aha' effect dus zo belangrijk is een exacte fase aansluiting blijkbaar niet. Jeroen_d gaf ook al eerder aan dat het belangrijker is dat de fases parallel lopen dan dat deze exact over elkaar vallen. Dat parallel lopen zat met het vorige filter al wel goed.
De komende weken zal er dus meer moeten worden geluisterd om te bepalen of ik het filter zo ga laten of niet. De kleine (qua waarde dan, er zit nu een joekel van een 12AWG Jantzen waxcoil in) parallel spoel van 0.33mH is ook niet ideaal en geeft wat veel energie rond 3.5 kHz maar zo'n kleine spoel is wel nodig om de fases gelijk te krijgen.
Groetjes Walter
De komende weken zal er dus meer moeten worden geluisterd om te bepalen of ik het filter zo ga laten of niet. De kleine (qua waarde dan, er zit nu een joekel van een 12AWG Jantzen waxcoil in) parallel spoel van 0.33mH is ook niet ideaal en geeft wat veel energie rond 3.5 kHz maar zo'n kleine spoel is wel nodig om de fases gelijk te krijgen.
Groetjes Walter
Gewoon even de tijd nemen,de fouten komen toch pas na de wauw periode.
Heb je de x-over punten nog veranderd?
Heb je de x-over punten nog veranderd?
Ik heb toch nog wat aangepast namelijk de weerstanden van het hoog, deze waren 8.2 ohm serie / 18 ohm parallel, dit is nu 4.9 ohm serie / 8.2 ohm parallel, resultaat is minder opslingering van het filter terwijl het niveau van het hoog wel nagenoeg gelijk blijft.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Is dat met of zonder Bybees?????
Hallo ds23man,
De Bybees zitten aan de terminals van de units gesoldeerd, deze zitten dus altijd in de keten maar deze hebben verder geen filterwerking.
Groetjes Walter
De Bybees zitten aan de terminals van de units gesoldeerd, deze zitten dus altijd in de keten maar deze hebben verder geen filterwerking.
Groetjes Walter