vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

vandaag mooi weer voor de soldeerbout :D
Leuk dat actief filteren maar je hebt een hoop kabeltjes nodig .
Zelf maken loont dan behoorlijk.
DSC02817.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

Je soldeerbout is nu wel snel op temperatuur zeker. :lol:

Een derde handje met een dergelijke klusje is ook wel handig.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

hannesie schreef:
Je soldeerbout is nu wel snel op temperatuur zeker. :lol:

Een derde handje met een dergelijke klusje is ook wel handig.
De thermische beveiliging van de haspel ging er steeds uit die kon ik moeilijk uit de zon houden .
Heb ik maar een gewoon verlengsnoer gepakt.

En inderdaad zonder derde handje niet te doen ,gelukkig had ik nog een heel klein bankschroefje staan.
DSC02818.JPG
DSC02819.JPG
Twee stuks luidsprekerkabel Neutrik 8p met Procab ls 825.
Mooi manteltje er om heen ,maakt natuurlijk geen zak uit maar staat leuk.

8*signaalkabel voor tussen de DCN28 en de eind versterkers.
Eindversterkers van de week ook ombouwen en de DCN 24 by passen :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

Het kost wat zweetdruppels, maar dan heb je ook wat.
Het ziet er goed uit, je hebt wel een slokje verdiend. :lol:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

hannesie schreef:
Het kost wat zweetdruppels, maar dan heb je ook wat.
Het ziet er goed uit, je hebt wel een slokje verdiend. :lol:
Dat word dan wel malt :beer: ,gisteren was het ook weer te gezellig. :-& :-& :-& :rofl:
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Bertje »

Flinke kachelpook, of lijkt dat maar zo..? Respect hoor, op m'n terras was het echt niet uit te houden vandaag :beer: :beer:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Bertje schreef:
Flinke kachelpook, of lijkt dat maar zo..? Respect hoor, op m'n terras was het echt niet uit te houden vandaag :beer: :beer:
Ja 80 en 40 watt.
Die van 80 is wel makkelijk om heel even snel die 2.5mm3 te vertinnen.
Verder istie veel te lomp. =;
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door ray5150 »

Nou heb je voor wat dikkere kabels wel een wat zwaardere bout nodig, de pest is alleen met die dingen dat er zo'n grote kop aanzit.
En die potten S39 zou ik ook maar ver van m'n kabels vandaan houden... :lol:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

ray5150 schreef:
Nou heb je voor wat dikkere kabels wel een wat zwaardere bout nodig, de pest is alleen met die dingen dat er zo'n grote kop aanzit.
En die potten S39 zou ik ook maar ver van m'n kabels vandaan houden... :lol:
Moet eerlijk bekennen dat ik wel een heel klein beetje heb gebruikt om die soldeer kommetjes van die neutrik pluggen te vertinnen.
Kreeg het er anders gewoon niet op zonder de stekker zowat in de fik te steken.
Die neutrik 8p zijn zware jongens :?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door ray5150 »

Als je ze maar goed schoonspoelt daarna, ander is over een jaar de helft van je dure pluggen weggerot...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Marp »

Geen probleem als de potjes minder dan 2 decennia oud zijn. De vroeger in 1 smaak verkrijgbare S-39 was gebaseerd op zoutzuur. Als je die gebruikte, dan bleef de boel oxideren. De tegenwoordige varianten hebben een andere samenstelling, en met KIWA-keurteken mogen ze zelfs weer worden gebruikt voor drinkwaterleidingen.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Marp schreef:
Geen probleem als de potjes minder dan 2 decennia oud zijn. De vroeger in 1 smaak verkrijgbare S-39 was gebaseerd op zoutzuur. Als je die gebruikte, dan bleef de boel oxideren. De tegenwoordige varianten hebben een andere samenstelling, en met KIWA-keurteken mogen ze zelfs weer worden gebruikt voor drinkwaterleidingen.
Gelukkig!
Het is een nieuw potje :shock:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Eindversterkers zijn inmiddels ook omgebouwd O:)
DSC02820.JPG
Hier twee keer xlr in naar de DCN24 filters.
DSC02822.JPG
En hier dan vier keer RCA in, de versterker modules zijn single ended dus gebalanceerd lukt helaas niet meer.

Echter ik heb het inmiddels getest en ze zijn super stil geen brom geen ruisje geen inschakel plop.
DSC02821.JPG
Hier nog wat plaatjes van de binnenkant .
Printje wat los hangt is het filter bordje en is uiteraard verwijderd (zie te koop topic :mrgreen: )
DSC02823.JPG
Om de versterkers in te schakelen heb ik er een relais bij geplaatst ,het relais krijgt 12v dc van uit de DCN28.
Daar had ik een mooi vdc paneel doorvoer voor gekocht maar dat is xlr geworden paneel is te dik voor de doorvoer.

Het zijn wel hele mooie behuizingen om aan te werken moet ik zeggen ,wanneer je de boven of onderkant verwijderd kun je de kopse kanten uit de sponning schuiven.
De bekabeling was lang genoeg zodat ik niet van alles los hoefde te solderen om er bij te komen.

Wel gaan die panelen resoneren wanneer je veel laag hebt dus ik heb het teveel aan ruimte gelijk op kunnen vullen met wat plastic strip.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

En we zijn weer terug van Kreta :?

Het weer is hier ehhh.. minder zeg maar :-&

Wel de luidsprekers inmiddels bij de spuiter opgehaald.
20140807_135320_resized.jpg
Twee maren .de vernis is wat sinaasappelig en helaas tekenen de afzonderlijke delen toch iets af.
Ondank mijn maatregelen met het glasvezel .

Dat is op zich vreemd want mijn andere set heb ik ook zo gebouwd en die hebben het probleem niet .
Ik had er dan ook flink de ...in :twisted:

Gelukkig krijg ik die sinaasappel er wel uit met waterproof 2000 en commandant 5.
de aftekening nemen we dan maar voor lief .
Daar is niets aan te doen.

Wanneer het allemaal opgebouwd is valt het in het geheel waarschijnlijk wel mee.
20140807_175331_resized.jpg
Het blad van de kast is inmiddels ook gepolijst ,wat een rukwerk is dat :mrgreen:
De klep staat nog bij de spuiter I.V.B. een loopneus.
20140808_141036_resized.jpg
Ook bij de bollen nog een keer de puntjes op de I gezet en nog een keer in de primer.

En in de kleur ,goed gelukt al zeg ik het zelf \:D/
20140808_195642_resized.jpg
De werkelijke kleur zit kwa tint tussen de twee foto's in.
Het is agend iron van rust oleum
Bijlagen
20140808_195634_resized.jpg
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Gerrit »

Chapeau :goeie: :goeie: :goeie:
Jammer van der imperfecties. Zal dat na het polijsten niet wat minder worden? Mijn polijstwerk is in een paar hoekjes ook net iets te ver gegaan, maar het schijnt dat ik de enige ben die dat ziet/opvalt, dus ik zou er niet over beginnen :mrgreen:

Gerrit
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Gerrit schreef:
Chapeau :goeie: :goeie: :goeie:
Jammer van der imperfecties. Zal dat na het polijsten niet wat minder worden? Mijn polijstwerk is in een paar hoekjes ook net iets te ver gegaan, maar het schijnt dat ik de enige ben die dat ziet/opvalt, dus ik zou er niet over beginnen :mrgreen:

Gerrit
Hallo Gerrit .
Helaas het polijsten haalt dat niet weg .
Maar je hebt natuurlijk gelijk ,zelf zit je er super kritisch naar te kijken .
Straks eenmaal opgesteld is het waarschijnlijk niet zo een issue meer.


Als het maar niet gaat scheuren op de naden .
Maar dat zal wel niet gebeuren er zit toch een laagje glasvezel omheen
Gebruikersavatar
ErikW
Berichten: 231
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 10:31
Locatie: Koudekerk aan den Rijn

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door ErikW »

Wauw, dat wordt echt heel fraai zeg :kwijl: :goeie: :goeie: :goeie:

Oh, ik ga volgende week even de rest van het bier opmaken op Kreta :beer:
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door piet1955 »

Nou Rik ziet er super uit.
Belangrijkste is toch wat er straks uit gaat komen , de muziek toch....... :kwijl: :kwijl: :kwijl:
:beer: :beer: :proost: :proost:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

ErikW schreef:
Wauw, dat wordt echt heel fraai zeg :kwijl: :goeie: :goeie: :goeie:

Oh, ik ga volgende week even de rest van het bier opmaken op Kreta :beer:
Bedankt :goeie:
Maar het bier is al op ,ik zou over laten maar het was er zo warm en gezellig en en........Ik wil terugggg :boos: .
piet1955 schreef:
Nou Rik ziet er super uit.
Belangrijkste is toch wat er straks uit gaat komen , de muziek toch....... :kwijl: :kwijl: :kwijl:
:beer: :beer: :proost: :proost:
Bedankt piet .
Heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in.
Ben ook zeer benieuwd wat er straks uit te halen is.
Ik had dan al wel een proef opstelling gemaakt maar dat was boven.
En even puzzelen de dcn28 natuurlijk.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Gisteren de kasten met korrel 2000 geschuurd en gepolijst .
Dat was geen leuke dag :cry: .

Maarrrr vandaag wel ,want ik ben aan het opbouwen geweest .
Eindelijk :yeah:
DSC02826.JPG
DSC02828.JPG
DSC02830.JPG
DSC02832.JPG
DSC02831.JPG
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door pappaleo »

Mooi man ! :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

:kwijl: :kwijl:
Heb je de gaten voor de bevestiging van de bollen er al in zitten?

Ik kan mij voorstellen dat je misschien de luister-as iets naar beneden kunt bijstellen nog wel iets kan doen voor het geluids beeld.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

pappaleo schreef:
Mooi man ! :goeie: :goeie:
Dank u :D
hannesie schreef:
:kwijl: :kwijl:
Heb je de gaten voor de bevestiging van de bollen er al in zitten?

Ik kan mij voorstellen dat je misschien de luister-as iets naar beneden kunt bijstellen nog wel iets kan doen voor het geluids beeld.



Hallo Hans .
De bollen staan los in de radius van de steun dus ik zou ze kunnen kantelen.
Al hoop ik niet dat dat nodig is ,de units onder dezelfde as vind ik wel mooier.
We gaan het horen 8)
piet1955
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 17 mar 2010, 19:23
Locatie: Best

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door piet1955 »

Mooi en heel apart zo die kleurstelling. :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Benieuwd hoe die gaan klinken.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

piet1955 schreef:
Mooi en heel apart zo die kleurstelling. :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Benieuwd hoe die gaan klinken.
Bedankt piet.
Ja ik hoop er vandaag geluid uit te krijgen.
Als het goed is kan ik de filters van de proef opstelling ook in de dcn 28 laden.
Dat is natuurlijk niet optimaal maar dat komt dan wel :bakkie:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”