Topic mag dicht/weg
Moderator: Beheerdersteam
Re: Tweeters kraken
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tweeters kraken
De vraagstelling is me niet helemaal duidelijk, versterker aansluiten op speakeruitgangen.
Je bedoelt dat je de ingangen versterker op de uitgang van de radio wilt aansluiten ?
Ik zie op het plaatje een kleine aansluiting met Hi-input erbij staan. zal wel een of andere Molex header zijn. niet zo makkelijk aan te komen. zijn er ook in honderden verschillende uitvoeringen te krijgen. ik zou er gewoon wat 10 centimeter lange draden aan solderen en met krimpkous isoleren. aan de andere kant een zware kroonsteen monteren. daaraan de kabels naar de radio.
Ik begrijp niet helemaal dat er maar een RCA aansluiting op zit ? is er iemand aan het sleutelen cq. baggeren geweest ?

Je bedoelt dat je de ingangen versterker op de uitgang van de radio wilt aansluiten ?
Ik zie op het plaatje een kleine aansluiting met Hi-input erbij staan. zal wel een of andere Molex header zijn. niet zo makkelijk aan te komen. zijn er ook in honderden verschillende uitvoeringen te krijgen. ik zou er gewoon wat 10 centimeter lange draden aan solderen en met krimpkous isoleren. aan de andere kant een zware kroonsteen monteren. daaraan de kabels naar de radio.
Ik begrijp niet helemaal dat er maar een RCA aansluiting op zit ? is er iemand aan het sleutelen cq. baggeren geweest ?
Re: Tweeters kraken
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tweeters kraken
Gewoon met RCA splittertjes werken, moet prima werken!
Je moet dan wel een tijdje prutsen met de gains om de beide versterkers op elkaar af te stemmen, maar dat is natuurlijk ook maar eenmalig.
Je moet dan wel een tijdje prutsen met de gains om de beide versterkers op elkaar af te stemmen, maar dat is natuurlijk ook maar eenmalig.
Re: Tweeters kraken
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tweeters kraken
Moderne headunits uit de luxere klasse hebben vaak al 2 tot 3 paren RCA-lijnuitgangen.
Vaak zit er ook een DSP in de unit zodat je het signaal al gefilterd kunt wegsturen.
Volume afstellen tussen de verschillende versterkers is dan een makkie.
Vaak zit er ook een DSP in de unit zodat je het signaal al gefilterd kunt wegsturen.
Volume afstellen tussen de verschillende versterkers is dan een makkie.
