Topic mag dicht/weg

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Tweeters kraken

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Tweeters kraken

Bericht door ray5150 »

De vraagstelling is me niet helemaal duidelijk, versterker aansluiten op speakeruitgangen. :-k
Je bedoelt dat je de ingangen versterker op de uitgang van de radio wilt aansluiten ?
Ik zie op het plaatje een kleine aansluiting met Hi-input erbij staan. zal wel een of andere Molex header zijn. niet zo makkelijk aan te komen. zijn er ook in honderden verschillende uitvoeringen te krijgen. ik zou er gewoon wat 10 centimeter lange draden aan solderen en met krimpkous isoleren. aan de andere kant een zware kroonsteen monteren. daaraan de kabels naar de radio.

Ik begrijp niet helemaal dat er maar een RCA aansluiting op zit ? is er iemand aan het sleutelen cq. baggeren geweest ?

:foto:
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Tweeters kraken

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Orbit_be
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 22:15
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

Re: Tweeters kraken

Bericht door Orbit_be »

Gewoon met RCA splittertjes werken, moet prima werken!

Je moet dan wel een tijdje prutsen met de gains om de beide versterkers op elkaar af te stemmen, maar dat is natuurlijk ook maar eenmalig.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Tweeters kraken

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 1:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Tweeters kraken

Bericht door ray5150 »

Moderne headunits uit de luxere klasse hebben vaak al 2 tot 3 paren RCA-lijnuitgangen.
Vaak zit er ook een DSP in de unit zodat je het signaal al gefilterd kunt wegsturen.
Volume afstellen tussen de verschillende versterkers is dan een makkie.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Tweeters kraken

Bericht door The_Maxx »

-
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”