MTH-30 (PA)subwoofers

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

bartsegers schreef:
Zal ik de WHC-30x eens door hornresp halen voor je ? (in de MTH-30)
Graag, leuk om te zien maar zal vast tegenvallen :lol:
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door bartsegers »

Beetje een zooitje idd...
Bijlagen
th conrad woofer.jpg
th conrad2.jpg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door bartsegers »

stuk netter.

simulatie is vrijstaand. Tegen een muur of in een hoek levert meer laag op natuurlijk.

PS, de simulatie invoer van de hoorn heb ik van internet. Zelf NIET nagerekend. Kan dus best dat er her en der een klein foutje in zit.
Bijlagen
th met 12-280.jpg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Bedankt. Niet verkeerd en lekker rendement voor een 12"
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

De subs hebben hun eerste optreden achter de rug bij een gymuitvoering van mijn dochter in een gymzaal in de buurt.
Ze gaan laag genoeg en dragen behoorlijk ver. Vanwege de grote zaal vol vermogen op de visaton woofers, zonder problemen. Rendement is niet superhoog, zal een stukje beter zijn met de Thomann woofers, maar in mijn garage gaan ze al belachelijk hard :)
Marijnsp
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 31 jan 2014, 14:21

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Marijnsp »

Ziet er goed uit!

Zou iemand weten wat de xmax van de the box Speaker 12-280 is?
Kan het namelijk niet vinden :s

(Heb hier een ontwerp liggen en de xmax moet minimaal 4.8 mm zijn.)
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Xmax wordt op het internet aangegeven tussen 6 en 8mm, en ik denk dat dat wel klopt,, dus genoeg voor je ontwerp.

Hier een kleine foto van de totale set in aktie bij de gymuitvoering, aangestuurd door 2 versterkers, aktief crossover en equalizer.
Bijlagen
Naamloos.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Walt »

Leuk setje, die subs zijn toch aardig compact zo.

Groetjes Walter
Marijnsp
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 31 jan 2014, 14:21

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Marijnsp »

als ik de driver http://www.thomann.de/nl/the_box_speaker_122808a.htm door winisd haal kom ik op een -3db van 900 hz http://nl.tinypic.com/r/50pdz9/8

Is dit gewoon zo of ben ik hier bij het invoeren van de parameters compleet de mist in gegaan?
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Vuurkat »

WinISD doet het niet zo goed boven de 200Hz. Het programma is eigenlijk alleen bedoeld om subwoofers te simuleren.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

[quote="Casper"]WinISD doet het niet zo goed boven de 200Hz. Het programma is eigenlijk alleen bedoeld om subwoofers te simuleren.[/quote]

Idd. En 25 Hz met deze woofer lijkt mij niet realistisch, denkt dat je niet veel lager moet gaan dan 50-60 Hz, voor de belastbaarheid.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Laatst een mooi mengpaneel gekocht. Een D&R Discom 1, gemaakt in nederland :)
Heel oud (1984) maar erg goed en degelijk gebouwd. Allemaal standaard onderdelen en makkelijk zelf te repareren.

Zit alles op wat ik nodig heb:

2x microfoon met klankregeling
2x phono (MD) ingang
3x line in
Master out met klankregeling
PFL op alle kanalen
Monitor output

Heb hem helemaal uit elkaar gehad en diverse reparaties gedaan, onder andere:

Nieuwe 4700uF elco's in de voeding

Vorige eigenaren hadden nogal wat eilandjes weggefikt bij het vervangen van potmeters en allemaal losse draden gebruikt.
Allemaal gerepareerd door middel van het wegkrassen van de lak over de sporen naar het eiland toe en met massief draad om het pootje van de potmeter solderen vanaf het spoor.

Vervangen van foute weerstandswaarden op verschillende plekken.

Schoonmaken
Bijlagen
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door ray5150 »

Leuk mengtafeltje. je weet dat de schema's online staan ? :
http://www.d-r.nl/assets/discom-1-service.pdf
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

ray5150 schreef:
Leuk mengtafeltje. je weet dat de schema's online staan ? :
http://www.d-r.nl/assets/discom-1-service.pdf
Yep
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Gister bezig geweest met 2 kistjes voor de apparatuur. 1 voor het mengpaneel en muziek spelers, 1 voor versterkers, crossover, equalizer, compressor. Zo kan ik de versterkers bij de speakers zetten en het mengpaneel ergens anders.
Bijlagen
DSC_0095.JPG
DSC_0094.JPG
DSC_0079.JPG
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Jag »

sevenup schreef:
Gister bezig geweest met 2 kistjes voor de apparatuur. 1 voor het mengpaneel en muziek spelers, 1 voor versterkers, crossover, equalizer, compressor. Zo kan ik de versterkers bij de speakers zetten en het mengpaneel ergens anders.
Ziet er mooi uit!

Is het alleen niet logischer om EQ en compressor in het rack van mixer te plaatsen?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Jag schreef:
sevenup schreef:
Gister bezig geweest met 2 kistjes voor de apparatuur. 1 voor het mengpaneel en muziek spelers, 1 voor versterkers, crossover, equalizer, compressor. Zo kan ik de versterkers bij de speakers zetten en het mengpaneel ergens anders.
Ziet er mooi uit!

Is het alleen niet logischer om EQ en compressor in het rack van mixer te plaatsen?
Scherp. Was ook de bedoeling, maar iets te enthousiast geweest tijdens typen :)
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Vandaag een versterkertje in elkaar gebatst voor 2 kleine monitoren bij het mengpaneel. Heb 2 van mijn eigen lm1875 printen gebruikt, beide in brugschakeling. Alleen nog een frontje maken. Geforceerd gekoeld door kleine ventilators.
Bijlagen
DSC_0230.jpg
DSC_0231.jpg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

De racks zijn zo goed als klaar. Alleen nog een blindplaat scoren voor het onderste rack.

Bovenste rack:

- Mengpaneel
- Compressor limiter
- equalizer
- versterker voor monitors

Onderste rack:

- Crossover
- Versterker laag
- Versterker mid/hoog

Beide racks hebben deksels zodat ze compleet afgesloten kunnen worden.
Bijlagen
DSC_0264.JPG
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Shadow »

ray5150 schreef:
Leuk mengtafeltje. je weet dat de schema's online staan ? :
http://www.d-r.nl/assets/discom-1-service.pdf
D&R wordt door jou meestal anders genoemd toch Ray? :lagge:
Gebruikersavatar
Jag
Berichten: 998
Lid geworden op: wo 01 mar 2006, 15:43
Locatie: Utrecht

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Jag »

sevenup schreef:
De racks zijn zo goed als klaar. Alleen nog een blindplaat scoren voor het onderste rack.

Bovenste rack:

- Mengpaneel
- Compressor limiter
- equalizer
- versterker voor monitors

Onderste rack:

- Crossover
- Versterker laag
- Versterker mid/hoog

Beide racks hebben deksels zodat ze compleet afgesloten kunnen worden.
Mooi setje wordt het. Ga je nog patch paneeltjes maken?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Jag schreef:
sevenup schreef:
De racks zijn zo goed als klaar. Alleen nog een blindplaat scoren voor het onderste rack.

Bovenste rack:

- Mengpaneel
- Compressor limiter
- equalizer
- versterker voor monitors

Onderste rack:

- Crossover
- Versterker laag
- Versterker mid/hoog

Beide racks hebben deksels zodat ze compleet afgesloten kunnen worden.
Mooi setje wordt het. Ga je nog patch paneeltjes maken?
Aan de achterkant komen de aansluitingen voor de speakers en signaal in een paneeltje
Lutkeveld
Ook commercieel actief
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 08 mei 2013, 0:14

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door Lutkeveld »

Sevenup, geweldige verftip! Hoeveel handen/gram zand zou je aanraden om door een hele pot te gooien?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: MTH-30 (PA)subwoofers

Bericht door sevenup »

Lutkeveld schreef:
Sevenup, geweldige verftip! Hoeveel handen/gram zand zou je aanraden om door een hele pot te gooien?
Heb geen idee meer. Gewoon handjes toevoegen en roeren totdat het goed lijkt. Ging wel redelijk veel in denk zand:verf 1:4 tot 1:5
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”