Deze situatie heb ik ook wel eens gezien bij een ander paar CR-Lux's. Deze schakeling is echter met de modificatie niet meer in werking (en dus geen belemmering meer in de signaalweg naar het hoog)
Zometeen ga ik een luistersessie beginnen met een andere eigenaar van deze speakers (die weliswaar een andere set ervoor heeft staan, maar ben wel benieuwd naar zijn mening, hij kent ze ook van voor de modificatie). Krijg wel het idee dat deze speaker vrij kritisch is tav wat je ervoor plaatst...
Als het goed is krijg ik nog wat opgestuurd van Hepta (schema van het midden en hoog)
@Wouter: ik denk dat ik wel wat aan ga passen in het filter naar het midden (maar ben nog aan het nadenken daarover, wacht sowieso nog even voornoemd schemaatje af). Met demping wat rommelen kan, maar zal ik niet al te veel doen.
nb: nog even mbt het ontbreken van de punch. Het gaat om het eruit komen van de puls in het laag (het diepe laag 'zit' nu meer in de kast, is wel minder rommelig/strakker dan voor de modificatie maar 'beweegt' zich nu meer om en nabij de kast af wat daar natuurlijk weer voor andere 'kleuring' zorgt dan als het laag eruit 'gekickt' wordt. Moeilijk te omschrijven)