Squeezebox opvolger maken

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

hannesie schreef:
Je kunt met de web interface de uitgang kiezen, geen punt dus.
:sure:
Ja dat kan,maar of al deze handelingen gewenst zijn voor ,,Jan met de pet,, John Dick,,,Mister uber dummy,of blond tot op het bot, etc. :wink:

Ik denk het niet.

Hier is het meer een keuze maken door een schakelaar om te halen.(dat is de bedoeling,of het werkt moet nog getest worden)

En dit is eigenlijk headless bedoeld,dus draaien zonder web interfase plaatjes,,,,,,plug and play................. :mrgreen: :sure:
Bijlagen
3.jpg
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Bartman »

hoi allemaal.
zoals reeds aangehaald heb ik al maanden een Rpi spelen en dat was met squeezeslave.
ik heb er (na hier wat te lezen en na piCorePlayer te ontdekken) dan ook squeezelite opgezet (dat zou de evolutie ervan zijn).

met deze squeezelite heb ik af en toe heel wat vertraging (ik denk vooral met flacs en 24bit flacs). ik heb terug squeezeslave geactiveerd en, hop, het gaat wel. Vreemd: maar kan misschien aan de rest van de software liggen die erop staat.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

@ Bartman, schrijf eens een sdcard met alleen piCorePlayer en kijk of het nog steeds voorkomt.

Dan weet je het wel zeker, en het bestandje van piCore is echt minimaal, past op een 512 kaartje.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Passen en meten.... :-&

De switch nam te veel ruimte in ,dus open met dat ding en weg behuizing.

Zo past het beter............ :mrgreen:
Bijlagen
4.jpg
5.jpg
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Bartman »

hannesie schreef:
@ Bartman, schrijf eens een sdcard met alleen piCorePlayer en kijk of het nog steeds voorkomt.

Dan weet je het wel zeker, en het bestandje van piCore is echt minimaal, past op een 512 kaartje.
hmm... ik heb het weer gehoord gisteren. ik denk dat mijn (verrrrry) LB USB-dacje niet goed hoge bitrates aankan. Ik zal eens een hifiberry moeten aanschaffen.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Even tussendoor de boel aangesloten.

Kan ik gelijk even naar de Hifiberry cloon luisteren.

Het doet het :rock:

Wat moet er nog gebeuren.

-Voeding voor de twee RPI,s omschakelbaar maken.
-Aansluiting voor SPDIF maken.
- Mijn voedingsontwerp testen op de Odroid.
-Her en der nog wat kabeltjes leggen.

O,ja,,De voeding voor de switch moet er ook nog in :think:
Bijlagen
6.jpg
7.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Een aardig compact muzikaal snoepdoosje.

Heb je ook nog eens kunnen vergelijken wat de verschillen zijn met de echte en de namaak HifiBerry?

Dat is wel interessant lijkt mij. :D
Bartman
Berichten: 94
Lid geworden op: za 04 nov 2006, 15:10

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Bartman »

democles schreef:
Kan ik gelijk even naar de Hifiberry cloon luisteren.

Het doet het :rock:
en wat doet die?
doet die het goed?
ook hoge (24/196) bitrates?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Zijn bijv. hier te krijgen en spelen 24/192 met gemak.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 4#p1668314

http://www.hifiberry.com/
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Heb je ook nog eens kunnen vergelijken wat de verschillen zijn met de echte en de namaak HifiBerry?
In het begin een paar uur geluisterd en dan klinkt het zoals menig nieuwe dac.
S-klanken,plastic afdronkje in het begin,wat na een uur spelen verdween etc.
Het heeft nog even tijd nodig.
Wel hoor ik typische Sanyo Oscon geluiden,en dat bevalt me wel.(ruimtelijk)
Minder analytisch zou ik zeggen.(geen bijtend hoog)
Het filter wat er op zit moet ik ook nog proberen.
Kan dus niet echt zeggen hoe het klinkt,later meer.
Wel wordt de voeding aardig warm!


Heb meer een strijd verloren met het inkorten van de netwerkkabels.
Alle 8 draadjes eindelijk op goede volgorde in de plug gekregen :boos: ,krimptang er bij en proberen maar.
Eindresultaat,drie kabels de kliko in.
Dan maar weer iets kant en klaars besteld................ #-o

En nu maar weer verder met passen en meten,met dit,,muzikaal snoepdoosje,,...... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Kappa7 »

FF oefenen en dan maak je ze met je ogen dicht. :mrgreen:
Zorg wel dat je de juiste pluggen gebruikt bij de juiste kabel.
Zo zijn er pluggen voor massieve kabel en voor soepel.
Massief is wel makkelijker te zetten.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Zorg wel dat je de juiste pluggen gebruikt bij de juiste kabel.
Zo zijn er pluggen voor massieve kabel en voor soepel.
Wist ik niet. :think:
Beginnersfout dus............... ](*,)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Kappa7 »

Als de kabels niet te vaak worden los gehaald zal het mogelijk geen probleem zijn maar door het bewegen zal het contact naar verloop van tijd minder worden.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

democles schreef:
Heb meer een strijd verloren met het inkorten van de netwerkkabels.
Alle 8 draadjes eindelijk op goede volgorde in de plug gekregen :boos: ,krimptang er bij en proberen maar.
Eindresultaat,drie kabels de kliko in.
Dan maar weer iets kant en klaars besteld................ #-o

En nu maar weer verder met passen en meten,met dit,,muzikaal snoepdoosje,,...... :mrgreen:
Ik herken dat zeker. :lol: :boos: :boos: ik kan veel geduld opbrengen, maar die kabels met die pluggen. :boos: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Kappa7 »

Eerst de draad ontdoen van de buitenmantel over ongeveer 4 tot 5 cm.
Dan de bedrading op de juiste volgorde leggen.
Ow o grw bl blw gr brw br .
Dan op de juiste lengte af knippen en de kabels in de juiste volgorde houden.
Vervolgens de connector er over schuiven en knijpen met die handel.
Na de 3e is het appeltje eitje op deze manier. :-({|= :proost:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Die 2e en 3e is dan meestal na een jaar of zo.
Zo veel komt het bij mij niet voor en dan ook nog vak onder of laag bij de grond met weinig ruimte en zeker geen patch kast. :oops: :hide:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

De nieuwe kabels waren binnen.

4x cat6-25cm, incl. verzenden voor 10 euro............ :mrgreen:

Gisteren besteld vandaag binnen.

Gaan we even zelf niet meer voor zitten kloten :-"

Ziet er ook een stuk strakker uit.............. :mrgreen:
Bijlagen
8.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door democles »

Bartman schreef:
democles schreef:
Kan ik gelijk even naar de Hifiberry cloon luisteren.

Het doet het :rock:
en wat doet die?
doet die het goed?
ook hoge (24/196) bitrates?
Het speeld.
Het speeld goed.
Ook dat laatste.

Vreet wel wat meer stroom,dan de Hifibery dac.
Maar ligt prettig in het gehoor.(relaxed)
Even een tijd met het filter gespeeld op de dac.
Subtiel verschil.
Mid en laag komen wat meer op de voorgrond.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik heb hier een beetje met de Odroid gespeeld, maar het gaat niet allemaal van een leien dakje.

De toetsenbord en muis gaven een probleem, nu heb ik hier wel wat rondslingeren, en met een simpel keyboard Logitech K200 gaat het wel (en de Illuminated niet) en de muis een goedkoop Microsoft muisje en dan loop het wel.

Als ik eerst even startte met niets er aan ging dat goed maar zo gauw ik er dat toetsenbord er aan hing ging het fout even zo goed met de muis.
Nu dat werkend en dan komt met de versie van Ubuntu wat ik ook wel wilde proberen ook nog eens de schermresolutie in de knel.( de monitor voor mijn neus heeft een resolutie van 1600x900).

Bij het instellen dan maar gekozen voor de 1024x768 en dan loopt het om het verder te configureren.
Op de TV gaat het wel goed met full HD.
Bij mij dus ook de MPD server met de Squeezeplug geïnstalleerd en dat gaf een fout melding.
Nu dus met een vers kaartje handmatig geïnstalleerd "apt-get install mpd" en dat gaat dus dan wel goed, en de versie mpd 0.17.4 met DSD ondersteuning gaat ook goed.
Het Ubuntu 13.10 ga ik niu eerst maar even verder proberen, versie 14.04 is nog niet stabiel, ook niet volgens het Odroid forum.
We zijn weer even van de straat. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Kappa7 »

hannesie schreef:
We zijn weer even van de straat. :mrgreen:
Verstandig het regent nu als een gek.
Je wil echt niet op straat zijn nu.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door ray5150 »

Kappa7 schreef:
hannesie schreef:
We zijn weer even van de straat. :mrgreen:
Verstandig het regent nu als een gek.
Je wil echt niet op straat zijn nu.
:shock: En het is hier in dagen niet zulk mooi weer als nu geweest. :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Hier schijnt de zon.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door AatV »

Bij jou schijnt toch altijd de zon?
Ik denk trouwens dat bij jou het glas ook altijd halfvol is... :sure:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door Kappa7 »

:rofl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Squeezebox opvolger maken

Bericht door hannesie »

Ik zag bij het nieuws wel de buien voorbij trekken over de Veluwe en Utrecht, en dan zit ik hier zo slecht nog niet.
En mijn glas is altijd snel halfleeg. :proost: :rofl:

Maar dan weer even over de Squeezeboxopvolger, het loopt met een grafisch scherm nog niet lekker.

Ik heb inmiddels al wel weer een andere site gevonden met een kant en klare image voor de Odroid U3.
Morgen maar eens downloaden en uitproberen. :sure:

http://shop.max2play.com/de/image-max2play
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”