Hoe werkt Itead ?

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

dirklammers

Hoe werkt Itead ?

Bericht door dirklammers »

Ja, printformaat kiezen en afrekenen wijst voor zich, maar waar in het proces moet ik mijn files uploaden ?

Dirk
Kappa7
Contacteer:

Re: Hoe werkt Itead ?

Bericht door Kappa7 »

Eerst bestel je het gewenste maat en model.
Dat reken je af en dan krijg je een code toegestuurd.
Met die code als referentie stuur je de gerbers in het juiste formaat.
Vervolgens wachten tot je de printjes thuis krijgt.
Dat kan even duren :mrgreen:
dirklammers

Oke dank je. Duidelijk ! Hoe lang wachten trouwens ongeveer ?
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Mijn ervaring de laatste tijd is 2 weken, met de gewone verzenddienst. Valt erg mee dus.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Barry2001 schreef:
Mijn ervaring de laatste tijd is 2 weken, met de gewone verzenddienst. Valt erg mee dus.
Dat is erg snel! Mijn ervaring is gemiddeld 4 - 6 weken maar ik heb ook wel eens 10 weken zitten wachten met de gewone post. Per koerier (duur) is het 1 week.

Ben wel benieuwd hoe lang het bij Dirk gaat duren.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Geen idee wat er anders is, eerder was het 4 weken inderdaad. De laatste badges waren allemaal met 2 weken hier. Let wel, dit is verzendtijd, ze moeten eerst nog produceren natuurlijk, die tijd komt er nog bij.
knuisje

Bericht door knuisje »

Mijn ervaring is 2,5 à 3 weken voor het complete proces tot thuis op de mat. Je moet wel rekening houden met Chinese vakantieperiodes zoals de Nieuwjaarsvakantie in het vroege voorjaar. Dan zijn ze een paar weken gesloten, maar dat wordt keurig aangegeven op de site.
dirklammers

Als het zo ver is dat ik aan opsturen toe ben ga ik jullie de resultaten melden.

Dirk
dirklammers

Ik heb inmiddels de files voor Itead aangemaakt. Ik heb ontdekt dat in Eagle een specifieke job zit voor Itead. Wat me wel opvalt is dat Itead op de site vraagt om een .GKO file. Eagle maakt die niet aan. Probleem ? Kan ik die zelf nog aan laten maken door de job aan te passen ?
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

.GKO is bij Itead de outline. Je moet een Gerber file hebben waar de board outline in zit. Gerber is een generiek formaat, deze outline Gerber moet je vervolgens renamen naar .GKO.

Tip, al vaker gezegd, om teleurstelling te voorkomen: altijd je Gerbers controleren in een Gerber viewer voor je ze op stuurt. Een goede gratis viewer is GC Prevue, je kunt maar zo iets in je layoutpakket in view mode niet geselecteerd hebben wat toch stiekem aanstaat, en in je Gerbers terecht komt. Ze kijken daar nergens naar hoor, als je bagger opstuurt wordt er bagger geproduceerd :D

Als je Gerbers goed zijn pak je ze samen in een zipje. Je geeft aan wat je wilt bestellen bij Itead, en je betaald. Direkt daarna krijg je een email met een order nummer. Vervolgens mail je de zip file naar pcb@iteadstudio.com met het ordernummer als subject. En enkele weken later post uit Hong Kong..
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Dat is een Gerber met alleen de board outline. Ik gebruik Protel en die maak ik apart met een 0,2mm lijn op een mechanical layer. Hoe je dat in Eagle moet doen kan Knuis misschien vertellen.
hsmeets

Bericht door hsmeets »

Heb je de CAM-job definitie van itead gebruikt om de gerber files te maken?

De .gko file: itead antwoordde mij ooit eens deze file zelden nodig te hebben, enkel als de vorm erg van rechthoekig afwijkt en/of als uitsparing/gaten in de print zitten die ze weg moeten frezen.
Sunny schreef op 24-10-2013 7:05:

Hi

The official outline layer ( #.gko) is required considering the complex board contour ,such as with inner cut out .when inner cutout including slot and rectangle are put together in silkscreen layer , the inner cut out and slot are prone to be ignored ,and printed as silkscreen .

When the outline is a simply rectangle ,you don't have to send #.gko file , putting the rectangle in any layer is enough .

Best Regards
-----------------------
Sunny Yu
Laatst gewijzigd door hsmeets op ma 23 jun 2014, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
dirklammers

Heb je de CAM-job definitie van itead gebruikt om de gerber files te maken?
Ja, tenminste de CAM job met de naam Itead die ik standaard in Eagle vond staan. Maar die maakt dus geen GKO file aan.
deze outline Gerber moet je vervolgens renamen naar .GKO.
Maar hoe heet die dan eerst binnen Eagle. Met andere woorden, welke moet ik renamen ?

Dirk
hsmeets

Bericht door hsmeets »

CAM: Ze hebben op hun website er een aantal staan staan, eentje die standaard bij eagle zit vind ik vreemd.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Als je je Gerbers bekijkt in een viewer zie je toch wat de outline is? Ik weet niet hoe Eagle dat doet, horror pakket, als het niet hoeft gebruik ik het niet.
Je outline is gewoon een rectangle of wat de vorm van je print ook is.
dirklammers

Oké, het eerste printje staat klaar om verstuurd te worden naar Itead. Omdat ze daar natuurlijk met hetzelfde gemak een dubbelzijdige print maken was het onwerpen wel wat eenvoudiger: voorheen was het natuurlijk altijd de uitdaging om alles in één laag te krijgen met zo min mogelijk draadbruggen.
Vandaag of morgen komen de onderdelen binnen en dan nog even "passen" op de papieren print uit Eagle voordat ik ga insturen.

Dan met betrekking tot het "dubbelzijdig" nog een vraagje. Sommige sporen lopen dus ook de bovenkant (componentenkant) vanaf b.v. een gat van een van de componenten. Maar soms loopt er vanaf zo'n zelfde gat ook een spoor op de onderkant. Zijn die gaten nu doorgemetalliseerd of moet ik aan beide kanten solderen ? Dat lukt bij een weerstand o.i.d. natuurlijk wel, maar onder een IC-voetje niet.
Kan even geen tekening bijvoegen omdat ik niet vanaf mijn eigen werkplek werk. Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is.

Dirk
knuisje

Bericht door knuisje »

De gaten zijn doorgemetaliseerd.
dirklammers

Gerbers opgestuurd, ik ben benieuwd naar mijn eerste Itead printjes. Wachten ......

Dirk
dirklammers

Mail ontvangen dat de printen verstuurd worden. Het wachten duurt voort .....

Dirk
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Standaard verzendservice? De laatste tijd een week of 2. Berichtje gehad van Sonny? :mrgreen:
dirklammers

Berichtje gehad van Sonny?
Nee die naam zegt me niets. Gewoon statusoverzicht van mijn bestelling en de melding dat het verzonden is.
Natuurlijk ben ik ongeduldig naar mijn eerste resultaat, maar ik snap niet zo goed waarom dat zo lang moet duren. Vliegtuigen zijn binnen een dag de wereld rond, gaat de post intern in China nog met paard en wagen of zo ?

Dirk
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Heb het idee dat het met de boot komt. Als je sneller wil kun je een andere verzend dienst kiezen en daarvoor betalen, zodat het wel met het vliegtuig komt.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

dirklammers schreef:
Nee die naam zegt me niets. Gewoon statusoverzicht van mijn bestelling en de melding dat het verzonden is.
Natuurlijk ben ik ongeduldig naar mijn eerste resultaat, maar ik snap niet zo goed waarom dat zo lang moet duren. Vliegtuigen zijn binnen een dag de wereld rond, gaat de post intern in China nog met paard en wagen of zo ?

Dirk
Een Nederlander die in China zit als coördinator voor een Nederlands bedrijf vertelde mij dat het wel met het vliegtuig gaat maar dat priority post en koeriersdiensten voorrang hebben, daar wordt ook naar betaald. Reguliere "goedkope" post gaat pas mee als er ruimte over is in het vliegtuig. Dat kan morgen zijn maar ook over 4 weken.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Pjotr schreef:
dirklammers schreef:

Dirk
Een Nederlander die in China zit als coördinator voor een Nederlands bedrijf vertelde mij dat het wel met het vliegtuig gaat maar dat priority post en koeriersdiensten voorrang hebben, daar wordt ook naar betaald. Reguliere "goedkope" post gaat pas mee als er ruimte over is in het vliegtuig. Dat kan morgen zijn maar ook over 4 weken.
Aha, dat is het. Dat verklaart ook waarom het de ene keer 2 en de andere keer 4 weken is.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Barry2001 schreef:
Heb het idee dat het met de boot komt. Als je sneller wil kun je een andere verzend dienst kiezen en daarvoor betalen, zodat het wel met het vliegtuig komt.
Als het met de boot moet komen kun je er rustig een week of 6 minimaal voor uittrekken. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”