Luidsprekers ontmaskerd !

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door dre »

bas focal m180 schreef:
hsmeets schreef:
Waarschijnlijk geen verrassing voor velen:

Sonus Faber Stadivarius : AT's C-Quence.
Schermafbeelding 2013-03-10 om 15.06.21.png
Zijn alleen nog de tweets een raadsel .
De tweeter is een voor Sonus Faber aangepaste 33 mm Scan Speak zijden ring-radiator
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door hsmeets »

Franco Serblin's Accordo:
franco_serblin_accordo_ktema_yter_cable_matej_isak_mono_and_stereo_test_review_Furutech_mit_nordost_valhalla_odin_transparent_louis_motek_LessLoss-DFPC-Signature-scanspeak.jpg
Deze ScanSpeak is ook nog eens voorzien van een fase kegel, iets waar ik eens van gelezen heb (dacht ik) dat Scan-Speak er niet zo'n voorstander van is.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door dre »

de audio pro black diamond
klinken echt heel fraai!
DSC00233.JPG
DSC00234.JPG
DSC00235.JPG
DSC00236.JPG
DSC00237.JPG
DSC00238.JPG
DSC00239.JPG
DSC00240.JPG
DSC00241.JPG
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door markbakk »

Huh? Soort Edo's LBVS!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door Marp »

dre schreef:
de audio pro black diamond
klinken echt heel fraai!
DSC00233.JPG
DSC00234.JPG
Afbeelding
DSC00235.JPG
DSC00236.JPG
DSC00237.JPG
DSC00238.JPG
DSC00239.JPG
DSC00240.JPG
DSC00241.JPG
Hoe kan dat nou Dre? Allemaal gekantelde plaatjes, terwijl het forum die tegenwoordig zo mooi voor je rechtop zet als de EXIF-data de juiste orientatie vermeldt. Staat de orientatiesensor in je Cyber-shot uitgeschakeld?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door dre »

ik moest weg,dus ik had ze er even snel op gezet. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:14
Locatie: Genemuiden

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door ROB-E »

Even schaamteloos van internet geplukt.

Maar zie toch wel overeenkomsten.
De Siare Lyra 400.
En de BNS Quintet.

Wie gebruikt nou wiens passieve radiator?
Bijlagen
De Siare Lyra 400
De Siare Lyra 400
BNS Quintet
BNS Quintet
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door dre »

De b&w dm12

Klinken echt niet onaardig zeg!
Alleen als het erg laag gaat vind ik ze wat tegenvallen,maar voor de rest erg open en gedetaileerd.
DSC00321.JPG
DSC00322.JPG
DSC00323.JPG
DSC00324.JPG
DSC00325.JPG
DSC00326.JPG
highest powered amplifiers.

Drive Units

1 x 26mm polyester weave dome

26mm high temperature voice coil

1 x 150mm bass/midrange driver

Bextrene cone with 26mm high-

temperature voice coil

Frequency Response

85Hz to 20kHz ±2dB

Sensitivity

1 watt into 8 ohms for spl of 85dB at

1m sinewave input at 300Hz

B&W Loudspeakers Ltd reserves the right to amend details of the specifications without notice in line with technical developments. E & OE. All trademarks acknowledged.

Nominal Impedance

8 ohms

Power Handling

15W. No upper limit because of

electronic overload protection device.

Dimensions

Height: 355mm Width: 220mm

Depth: 270mm

Finish

Standard: teak, walnut,

Special: rosewood, black
Gebruikersavatar
firsttimer
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door firsttimer »

Ik kwam op 6Moons de volgende speaker tegen met bekende units, de AudioSolutions Euphony 140:

http://www.6moons.com/audioreviews2/aud ... ons/1.html
1.jpg
Zien we hier de bekende SDS-series van Peerless gebruikt als mid en woofers?
2.jpg
Tweeter lijkt me ook een Peerless of zou het een Scanspeak Discovery zijn?
Laatst gewijzigd door firsttimer op vr 30 mei 2014, 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door Zweitse »

Peerless & Vifa?
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door bartsegers »

De 830856 is een sds peerless sds134. (als ik het goed lees)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door b_force »

Zweitse schreef:
Peerless & Vifa?
Dat heet al een hele tijd Tymphany ;)
Hoewel ze eigenlijk enkel nog Peerless blijven gebruiken als naam.
Vifa zelf bestaat iig sowieso niet meer.

Aan de korf te zien, is het sowieso een SDS serie
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door markbakk »

b_force schreef:
Vifa zelf bestaat iig sowieso niet meer.
Ehhh, er is nog wel een bedrijfje in China....
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door b_force »

markbakk schreef:
b_force schreef:
Vifa zelf bestaat iig sowieso niet meer.
Ehhh, er is nog wel een bedrijfje in China....
:mrgreen:
Vifa Sound bedoel je?
Die gelijk maar even het logo gekopieerd hebben :D :P
Deze is ook wel leuk;
http://www.vifasound.com/en/displayprod ... =100967943
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door pappaleo »

Since 1933 :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door richard »

b_force schreef:
markbakk schreef:
b_force schreef:
Vifa zelf bestaat iig sowieso niet meer.
Ehhh, er is nog wel een bedrijfje in China....
:mrgreen:
Vifa Sound bedoel je?
Die gelijk maar even het logo gekopieerd hebben :D :P
Deze is ook wel leuk;
http://www.vifasound.com/en/displayprod ... =100967943
Of gewoon eigenaar zijn van het merk? Vifa wordt of werd ook al jaren in China geproduceerd.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door bartsegers »

Tangent Lounge, mooie speaker vind ik (looks)

Heeft als tweeterke een vifa:
Vifa DX25TG05-04

Door eltax zelf verkocht hier:
http://www.tangent-shop.com/product.asp?product=119

Woofers overigens ook los verkocht.
http://www.tangent-shop.com/product.asp?product=172
Bijlagen
lounge l26 tangent.jpg
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door m_cruiser »

Graag had ik deze laten ontmaskeren, hoorde ze toevallig afgelopen week en was wel onder de indruk van het geluid.
Niet veel info te vinden... maar wel een sterke prijs, kwaliteit of toch niet?
Zit altijd maar te twijfelen tussen iets betaalbaar en zelf maken met weinig kennis?
Mistral Saggita Serie SAG 350
39.jpg
39.jpg (11.95 KiB) 1824 keer bekeken
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door SSassen »

m_cruiser schreef:
Graag had ik deze laten ontmaskeren, hoorde ze toevallig afgelopen week en was wel onder de indruk van het geluid.
Niet veel info te vinden... maar wel een sterke prijs, kwaliteit of toch niet?
Zit altijd maar te twijfelen tussen iets betaalbaar en zelf maken met weinig kennis?
Mistral Saggita Serie SAG 350
39.jpg
Made in China?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door ray5150 »

Het lijkt qua uiterlijk wel heel erg veel op Bowers & Wilkins...
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door m_cruiser »

LP1065.jpg
ray5150 schreef:
Het lijkt qua uiterlijk wel heel erg veel op Bowers & Wilkins...
14.000EUR SVP, die heeft dan wel een daimond tweeter...
De Mistral komt waarschijnlijk niet in de buurt van de B&W, Chinees makelij dat ook, maar hoeveel kwaliteit krijg je voor 1.500EUR/set?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door SSassen »

m_cruiser schreef:
De Mistral komt waarschijnlijk niet in de buurt van de B&W, Chinees makelij dat ook, maar hoeveel kwaliteit krijg je voor 1.500EUR/set?
Waarschijnlijk? Dat weet ik wel 100% zeker, en ja, voor 1500 euro/set, wat mag je daarvan verwachten? Als jij kijkt naar de gebruikte materialen, de afwerking e.d. dan moet het uit de lengte of de breedte, dus ik denk dat er dan stevig is bezuinigd op de drivers en het filter.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door ray5150 »

Als je er de BTW en andere belastingen van aftrekt, en daarna nog de marges van de handelaar en importeur, en de vervoerskosten, dan blijft er inderdaad niet veel meer over voor de materialen en produktie.
Een paar honderd euro, op zijn hoogst... :roll:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door jeroen_d »

Nog veel minder. Het probleem is dat je voor een goedkope luidspreker niet heel veel kan bezuinigen op al die zaken, wel op onderdelen. Kast van waaibomenhout, drivers van grammen in plaats van kilo's, filters met elco's ipv MKP's, geen bitumen, geen fatsoenlijke demping etc.
Denk dus aan drivers die echt het absolute minimum kosten, het gaat eerder over euro's dan over tientallen euro's. Een kleine tweeweg met mooie SEAS prestige drivers en fatsoenlijke kast komt ook al meteen op zo'n bedrag. Als je er een drieweg met grotere kast en woofers van maakt, dan blijft er dus voor die drivers bijna geen cent meer te besteden over.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Luidsprekers ontmaskerd !

Bericht door Dan »

Ik heb me laten vertellen dat de totale kostprijs 20 keer over de kop gaat. Misschien aardig om dat eens na te rekenen. Ik denk zelf dat een factor 10 realistischer is.
Plaats reactie