Deze ScanSpeak is ook nog eens voorzien van een fase kegel, iets waar ik eens van gelezen heb (dacht ik) dat Scan-Speak er niet zo'n voorstander van is.
de audio pro black diamond
klinken echt heel fraai!
DSC00233.JPG
DSC00234.JPG
DSC00235.JPG
DSC00236.JPG
DSC00237.JPG
DSC00238.JPG
DSC00239.JPG
DSC00240.JPG
DSC00241.JPG
Hoe kan dat nou Dre? Allemaal gekantelde plaatjes, terwijl het forum die tegenwoordig zo mooi voor je rechtop zet als de EXIF-data de juiste orientatie vermeldt. Staat de orientatiesensor in je Cyber-shot uitgeschakeld?
Klinken echt niet onaardig zeg!
Alleen als het erg laag gaat vind ik ze wat tegenvallen,maar voor de rest erg open en gedetaileerd.
highest powered amplifiers.
Drive Units
1 x 26mm polyester weave dome
26mm high temperature voice coil
1 x 150mm bass/midrange driver
Bextrene cone with 26mm high-
temperature voice coil
Frequency Response
85Hz to 20kHz ±2dB
Sensitivity
1 watt into 8 ohms for spl of 85dB at
1m sinewave input at 300Hz
B&W Loudspeakers Ltd reserves the right to amend details of the specifications without notice in line with technical developments. E & OE. All trademarks acknowledged.
Graag had ik deze laten ontmaskeren, hoorde ze toevallig afgelopen week en was wel onder de indruk van het geluid.
Niet veel info te vinden... maar wel een sterke prijs, kwaliteit of toch niet?
Zit altijd maar te twijfelen tussen iets betaalbaar en zelf maken met weinig kennis? Mistral Saggita Serie SAG 350
Graag had ik deze laten ontmaskeren, hoorde ze toevallig afgelopen week en was wel onder de indruk van het geluid.
Niet veel info te vinden... maar wel een sterke prijs, kwaliteit of toch niet?
Zit altijd maar te twijfelen tussen iets betaalbaar en zelf maken met weinig kennis? Mistral Saggita Serie SAG 350
Het lijkt qua uiterlijk wel heel erg veel op Bowers & Wilkins...
14.000EUR SVP, die heeft dan wel een daimond tweeter...
De Mistral komt waarschijnlijk niet in de buurt van de B&W, Chinees makelij dat ook, maar hoeveel kwaliteit krijg je voor 1.500EUR/set?
De Mistral komt waarschijnlijk niet in de buurt van de B&W, Chinees makelij dat ook, maar hoeveel kwaliteit krijg je voor 1.500EUR/set?
Waarschijnlijk? Dat weet ik wel 100% zeker, en ja, voor 1500 euro/set, wat mag je daarvan verwachten? Als jij kijkt naar de gebruikte materialen, de afwerking e.d. dan moet het uit de lengte of de breedte, dus ik denk dat er dan stevig is bezuinigd op de drivers en het filter.
Als je er de BTW en andere belastingen van aftrekt, en daarna nog de marges van de handelaar en importeur, en de vervoerskosten, dan blijft er inderdaad niet veel meer over voor de materialen en produktie.
Een paar honderd euro, op zijn hoogst...
Nog veel minder. Het probleem is dat je voor een goedkope luidspreker niet heel veel kan bezuinigen op al die zaken, wel op onderdelen. Kast van waaibomenhout, drivers van grammen in plaats van kilo's, filters met elco's ipv MKP's, geen bitumen, geen fatsoenlijke demping etc.
Denk dus aan drivers die echt het absolute minimum kosten, het gaat eerder over euro's dan over tientallen euro's. Een kleine tweeweg met mooie SEAS prestige drivers en fatsoenlijke kast komt ook al meteen op zo'n bedrag. Als je er een drieweg met grotere kast en woofers van maakt, dan blijft er dus voor die drivers bijna geen cent meer te besteden over.
Ik heb me laten vertellen dat de totale kostprijs 20 keer over de kop gaat. Misschien aardig om dat eens na te rekenen. Ik denk zelf dat een factor 10 realistischer is.