vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door ds23man »

Je kunt gewoon twee DLCP bordjes gebruiken, de controller en ingangsbordje is daar al op voorbereid.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

ds23man schreef:
Je kunt gewoon twee DLCP bordjes gebruiken, de controller en ingangsbordje is daar al op voorbereid.

Ah oké dat gaat met de software goed!
Nou ja ik laat het even bezinken ik ben het DYI gebeuren een beetje zat op het moment .
Moet ik mij ook weer gaan storten in iets waar ik geen ervaring in heb :think:
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Gerrit »

Wellicht dat de Najda DSP nog een optie is. Deze is ook vierweg met analoge volumeregeling, de print is ook onlangs vernieuwd en verbeterd. Naast analoog uit zijn er ook digitale uitgangen dus je kunt er ook nog andere DACs aanhangen.
Ik kan me voorstellen dat je tegen de bouw opziet als je hier totaal geen ervaring mee hebt, maar het prijsverschil met een kant en klare DCN28 is wel erg groot. In de pro-audio hoek is misschien ook nog iets interessants, de Xilica 4080 is met €1111,- nog overzichtelijk qua prijs. Geen idee hoe goed die is, hier het overzicht:
> Up to 8 Inputs and 8 Outputs with flexible routing
> 40-bit floating point DSP
> 96kHz Sampling Rate
> High Performance 24-bit A/D Converters
> 1 Hz Frequency Resolution
> 8 Equalizers (Magnitude or Phase) for each Input and Output
> 31 Bands GEQ for each Input
> Multiple Crossover types with Full Function Limiters
> Precise Level, Polarity and Delay
> CPU and DSP upgrade via PC
> Individual Channel Buttons with Linking capability
> 2-Line x 16 Character Backlit LCD Display
> Full 5-segment LED’s on every Input and Output
> Storage of up to 30 Preset Setups
> Security Lock
> Ethernet, USB and RS232 Interface for PC Control and Configuration
> Mic Preamps + Phantom Power for each Input Channel1
Gerrit
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Juoigâ »

of een miniDSP 2x8 uiteraard :mrgreen:
kit: http://www.juoiga.eu/index.php?p=2&id=18
boxed: http://www.juoiga.eu/index.php?p=2&id=83
MiniDSP 4x10 HD
De kant en klare oplossing voor 2x4 kanaals DSP filteren, die toch flexibel is. Analoge en digitale I/O; presets, ingangselectie, en volumeregeling (draaiknop of IR); configureerbaar vanaf de PC. En dit alles in een mooie degelijke 19" kast. Compleet geleverd incl externe voeding en de plug-in software.

Technical Specifications
- 28/56bit DSP Engine
- 24 bit ADC/DAC IC with 114dB SNR
- 48/96kHz sampling rate depending on plug-in
- Digital (2 x IN, 2 x OUT over SPDIF/Toslink/AES-EBU) and Analog (2 x IN, 8xOUT balanced and unbalanced) connectivity
- Front panel rotary encoder and learning IR control
- Plug&Play USB driver and Software configurable for real time configuration by miniDSP plug-ins from Mac/Windows
- Device does not required to be connected to PC once configured

Van de website van MiniDSP:
miniDSP 4x10 Hd is a versatile multi-channel Digital Signal Processor (DSP) for analog and digital audio sources. Combining high quality audio algorithms along with a flexible software configuration, this platform follows the footsteps of our successful line of processors. With its balanced & un-balanced analog & digital audio I/O, the platform easily fits in the audio chain of most systems. Engineered for durability, the platform is packaged in a sturdy powder coated steel enclosure. The removable rack ears and thick brushed aluminum front panel match the needs of consumer (Home AV) or commercial (ProAV) installs.

Finally, miniDSP 4x10 ranks high on versatility thanks to our unique product concept of audio plug-ins: a single hardware platform for many applications. From a multi-way speaker crossover unit to multi-channel equalizer, the unit is easily configured real time from the Mac/Windows control interface. Once the unit configured, no computer is required anymore and the control of presets, master volume and digital source selection is available from the front panel encoder or Infrared (I.R) receiver.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door ds23man »

Xilica heb je niks aan, geen volumeregeling.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Gerrit »

ds23man schreef:
Xilica heb je niks aan, geen volumeregeling.
Die zou je dan ook gewoon als filter inzetten en het verlies van bitjes bij laag volume voor lief nemen, zo wordt die in de PA praktijk immers ook gebruikt. De AS2.100 in mijn surround speakers gebruik ik ook gewoon zo, digitaal volume op max en het volume regelen met de preamp.
De Xilica heb ik ook vooral genoemd als voorbeeld van wat er zoal in de pro hoek aangeboden wordt, daar zijn de prijzen toch vaak wat realistischer dan in high-end land.

Gerrit
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Henkjan »

Gerrit schreef:
..... De AS2.100 in mijn surround speakers gebruik ik ook gewoon zo, digitaal volume op max en het volume regelen met de preamp.
als ik dat doe met m'n Nescio's ruist t flink, dus ik stem het volume van de AS2.100's zo laag af dat ik op de bron goed kan regelen tot t max huiskamer volume, moet t harder dan pas ik de hypex pas aan... gain structure 8)
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Gerrit »

Henkjan schreef:
Gerrit schreef:
..... De AS2.100 in mijn surround speakers gebruik ik ook gewoon zo, digitaal volume op max en het volume regelen met de preamp.
als ik dat doe met m'n Nescio's ruist t flink, dus ik stem het volume van de AS2.100's zo laag af dat ik op de bron goed kan regelen tot t max huiskamer volume, moet t harder dan pas ik de hypex pas aan... gain structure 8)
Bij mij moet de AS2.100 alle zijlen bijzetten om de Orions bij te houden en bovendien heeft mijn preamp een ruisniveau van -100dBV 8) en dat is vol open met de Oppo Blu-ray speler aan.

Gerrit
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Mini DSP zie ik niet zitten dat zit toch op een ander niveau.
Xilica lijkt mij meer de pro audio kant net als Behringer.
Vaak hebben dit soort filters een hoge ruisvloer

hypex heb ik wel vertrouwen in ,maar dan moet ik wel weer aan de bak.(stijle leercurve)

Laat ik mijn vraag anders formuleren.
Is er afgezien de prijs van de dcn 28 een goede reden om ergens anders voor te kiezen
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door ds23man »

Als je niet zelf aan de bak wil, zou ik nu toehappen bij Groundsound!
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Gerrit »

Is er afgezien de prijs van de dcn 28 een goede reden om ergens anders voor te kiezen
Lijkt me niet, dus zoals ds23man al aangeeft is nu het moment om de Groundsound aan te schaffen.

Gerrit
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Oké zit er sterk aan te denken ,blijf veel geld maar gelukkig heb ik een goedkope auto gekocht :lol:

Heb Robert ook nog gevraagd wat de winst is T.A.V de dcn 24 .
Natuurlijk gaat hij zeggen dat het beter is snap ik ook wel :mrgreen:
Hij zal het ook wel onderbouwen ,en daar ben ik benieuwd naar ,als ik het snap tenminste :?

Het lost ook wat praktische problemen op omdat ik de andere set ook compleet wil houden voor op mijn muziek kamer.
Die Accuphase voor en eind vind ik nog steeds een erg mooie set bij elkaar.

Moet ik wel mijn groundsound bakken een beetje ombouwen .
Moet de aansluitingen op de versterkers nu naar buiten gaan brengen.

8stuks xlr .
Ik dacht dan gewoon te lange compleet gemonteerde kabel te kopen bij Bax shop .
Op maat maken en aan de andere kant een nieuwe Neutrik connector te solderen .

Zou ook nog de kabels direct op de versterkers kunnen solderen en met een wartel voor de trekontlasting naar buiten
Scheelt weer een contact .
Hebben jullie nog specifieke ervaring met kabels ?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

Ik probeer het in te schatten wat het verschil zou kunnen zijn, is het de USB entree die er nu extra opzit t.b.v. het audio signaal?

Dat is dan een magere 16/48 PCM 27xx?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door ds23man »

De DCN24 heeft geen digitale ingangen, geen volumeregeling en kan niet als voorversterker ingezet worden.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Kan iemand mij uitleggen waarom dit een probleem is.


Hello Richard,



I would certainly think that you will get better sound quality BUT it’s not that easy just to by-pass the DCN24 in your current amplifiers AND you will be much happier with the system if you swoop both whole amplifiers to “new” power amplifiers with the right control system (AmpC trig).
The alternatives to the chassis that you have now could be rebuild with other power supply and soft start modules (PSU12DB/AmpC trig) or two of these 4-channel amplifiers in black or silver:
http://www.groundsound.com/H-Amp/H-Amp- ... _front.jpg

In mijn versterkers zitten de psu12sa als power supply .
Het zal wel met het mute signaal te maken hebben.
Kan ik die dan niet van de dcn 28 halen.


er komt een mute draad van de psu12sa
Maar ik neem aan dat er ook een signaaltje uit de dcn24 moet komen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

Ik krijg de indruk dat hij erg graag "verkoopt", en dat kun je hem niet kwalijk nemen. :mrgreen: :think: :lol:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

hannesie schreef:
Ik krijg de indruk dat hij erg graag "verkoopt", en dat kun je hem niet kwalijk nemen. :mrgreen: :think: :lol:
Nou ik vind enkel de dcn al een aardige aderlatig.
Ik zal het wel niet helemaal snappen maar als ik het goed begrijp heb je een trigger signaal nodig voor het inschakelen van de versterkers die komt van de dcn24 .
Die zou dan komen te vervallen maar als ik de dcn 28 bekijk kan ik da signaal ook daar van af halen.
Wie het snapt mag het mij uitleggen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

Is of zijn die dan niet handmatig aan te zetten?
Trigger is een commando voor de eindtrappen om aan het werk te gaan, inschakelen dus, daar zal op de voeding een aparte aansluiting voor zitten.

Als je dat in een later stadium ook nog kunt doen, is het wat makkelijker om te beslissen, en een tijdelijke/voorlopige handmatige oplossing voor de eerste tijd kiezen zou misschien ook kunnen, maar je gebruikt/ruimt dan ook je mooie VV (Mark Levinson?) niet/op. :shock:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

marl levison heb ik niet maar Accuhase.

Tja die gaan dan naar boven ,ik wil de set zoals nu beneden compleet houden.

Dus beneden eigenlijk volledig digitaal en boven analoog,draaitafel ook naar boven.
Maar ik kijk wel wanneer er nog van alles bij de dcn 28 komt word het me wel een beetje te bont :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

rikpost schreef:
marl levison heb ik niet maar Accuhase.

Tja die gaan dan naar boven ,ik wil de set zoals nu beneden compleet houden.

Dus beneden eigenlijk volledig digitaal en boven analoog,draaitafel ook naar boven.
Maar ik kijk wel wanneer er nog van alles bij de dcn 28 komt word het me wel een beetje te bont :mrgreen:
Accuphase is toch ook wel een snoepje. :kwijl:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

hannesie schreef:
Is of zijn die dan niet handmatig aan te zetten?
Trigger is een commando voor de eindtrappen om aan het werk te gaan, inschakelen dus, daar zal op de voeding een aparte aansluiting voor zitten.

Als je dat in een later stadium ook nog kunt doen, is het wat makkelijker om te beslissen, en een tijdelijke/voorlopige handmatige oplossing voor de eerste tijd kiezen zou misschien ook kunnen, maar je gebruikt/ruimt dan ook je mooie VV (Mark Levinson?) niet/op. :shock:
Ik heb nog wat zitten spitten in de docu van Groundsound.
Er zit een sense uitgang op het filter om de voeding in te schakelen.
De voeding heeft weer een mute uitgang om de versterkers pas in te schakelen als de condensatorbanken opgeladen zijn.
Maar paralel aan de sense uitgang zit ook gewoon een schakelaar.
Die zou ik nog over een relais kunnen laten lopen de dcn 28 heeft 12v uitgangen die 100ma belast mogen worden
Dus ik zie het probleem niet zo.
Hij moet het me maar eens uitleggen. :?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Ik heb het nog maar eens gevraagd.
En daarbij in mijn verhaal uitgelegd dat ik het zelf ook snap.

Blijkt het ineens geen probleem meer te zijn :mrgreen:

Hello Richard,

Yes – you can of course switch the amplifier ON and OFF manually.
And you have to install 4 pcs XLR or RCA connectors to by-pass the DCN24.
You will still have the high stand-by power of around 10W per block (20W in total)
unless you switch the amplifiers by a switch out side the amps or install one in the chassis.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

:goeie: :-#
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Hij komt in zilver :kwijl:
Hoewel ik vind mijn Accuphase een stuk mooier

Binnenkort te koop twee stuks DCN24 inclusief X Over Wizzard :mrgreen:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Ik moet nog dempingmatariaal kopen voor de laagsecties.
Netto volume 80ltr.
Wisselfrequentie 100/150 hrtz.
Gesloten systeem
Lossjes vullen met Baff dacht ik ,is dat handig.
Of zijn er betere alternatieven :?:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”