Philips FA650/00R met kuren

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Philips FA650/00R met kuren

Bericht door danielv »

beste forumleden,
ik heb via marktplaats een versterker over kunnen nemen. alleen heeft deze een klein probleempje: hij kraakt, tijdens het luisteren van muziek en bij het draaien aan de volumeknop. ik heb zelf de behuizing open gemaakt en foto's gemaakt en heb al een dader op het oog. nu jullie mening
Bijlagen
DSC02507.JPG
DSC02509.JPG
DSC02510.JPG
DSC02511.JPG
DSC02516.JPG
DSC02515.JPG
DSC02514.JPG
dit is de potentiele dader, de elco staat bol en er zit spul op de bovenkant (geen stof)
dit is de potentiele dader, de elco staat bol en er zit spul op de bovenkant (geen stof)
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Versleten/verstofte potmeter voor het volume?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Haha, een echte klassieker; de potmetert
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

Wowly schreef:
Haha, een echte klassieker; de potmetert
idd, maar eerst die elco vervangen, die is ook niet meer gezond;)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

een erg grote schop maar toch, ik ben er dus achter gekomen dat het de potmeter is, aangezien als het geluid gaat ruisen en vervolgens draai je aan de potmeter dan blijft is het voor een tijdje weer weg. Maar hoe maak je zo'n potmeter nou schoon?

moet ik hem eerst open maken en helemaal schoonmaken en dan met contactspray erop? want dat trekt later toch stof aan, dan verhelp je het probleem alleen tijdelijk.

even een linkje gevonden:

http://www.geofex.com/Article_Folders/p ... tscret.htm

klopt dat ongeveer?
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Bericht door MarcoSQ »

Liever geen contactspray gebruiken als dat niet nodig is. Dat is idd vettig en houdt stof vast.

Dit is drie daagjes geleden hier gepost door Ray5150, scheelt weer wat tiepwerk ;-) : viewtopic.php?p=168991#168991 .

Of gewoon vervangen natuurlijk, het zal vast niks exclusiefs zijn...
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

dankjewel, ik had al gezocht maar juist dit niet gevonden :oops:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Kontaktspray kan op zich wel, maar veel mensen maken de fout teveel in te spuiten.
daardoor lost het vet bij de as op en komt op de koolbaan en/of sleepkontaken terecht.
en doet daardoor meer kwaad dan goed.
Ik zou zeggen: gooi eens een foto neer van die volumepotmeter.
in het slechste geval is het zo'n gesealde (zoeen die wel open maar niet meer dicht gaat...)
Phillips kennende zal het wel een goedkoop ding zijn die niet echt service vriendelijk opgebouwd is.
In dat geval kun je er beter een metalen Piher inzetten..
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Contactspray wordt afgeraden. Beter tunerspray nemen.
Plaats reactie