Philips FA650/00R met kuren
Moderator: Beheerdersteam
Philips FA650/00R met kuren
beste forumleden,
ik heb via marktplaats een versterker over kunnen nemen. alleen heeft deze een klein probleempje: hij kraakt, tijdens het luisteren van muziek en bij het draaien aan de volumeknop. ik heb zelf de behuizing open gemaakt en foto's gemaakt en heb al een dader op het oog. nu jullie mening
ik heb via marktplaats een versterker over kunnen nemen. alleen heeft deze een klein probleempje: hij kraakt, tijdens het luisteren van muziek en bij het draaien aan de volumeknop. ik heb zelf de behuizing open gemaakt en foto's gemaakt en heb al een dader op het oog. nu jullie mening
een erg grote schop maar toch, ik ben er dus achter gekomen dat het de potmeter is, aangezien als het geluid gaat ruisen en vervolgens draai je aan de potmeter dan blijft is het voor een tijdje weer weg. Maar hoe maak je zo'n potmeter nou schoon?
moet ik hem eerst open maken en helemaal schoonmaken en dan met contactspray erop? want dat trekt later toch stof aan, dan verhelp je het probleem alleen tijdelijk.
even een linkje gevonden:
http://www.geofex.com/Article_Folders/p ... tscret.htm
klopt dat ongeveer?
moet ik hem eerst open maken en helemaal schoonmaken en dan met contactspray erop? want dat trekt later toch stof aan, dan verhelp je het probleem alleen tijdelijk.
even een linkje gevonden:
http://www.geofex.com/Article_Folders/p ... tscret.htm
klopt dat ongeveer?
Liever geen contactspray gebruiken als dat niet nodig is. Dat is idd vettig en houdt stof vast.
Dit is drie daagjes geleden hier gepost door Ray5150, scheelt weer wat tiepwerk
: viewtopic.php?p=168991#168991 .
Of gewoon vervangen natuurlijk, het zal vast niks exclusiefs zijn...
Dit is drie daagjes geleden hier gepost door Ray5150, scheelt weer wat tiepwerk
Of gewoon vervangen natuurlijk, het zal vast niks exclusiefs zijn...
Kontaktspray kan op zich wel, maar veel mensen maken de fout teveel in te spuiten.
daardoor lost het vet bij de as op en komt op de koolbaan en/of sleepkontaken terecht.
en doet daardoor meer kwaad dan goed.
Ik zou zeggen: gooi eens een foto neer van die volumepotmeter.
in het slechste geval is het zo'n gesealde (zoeen die wel open maar niet meer dicht gaat...)
Phillips kennende zal het wel een goedkoop ding zijn die niet echt service vriendelijk opgebouwd is.
In dat geval kun je er beter een metalen Piher inzetten..
daardoor lost het vet bij de as op en komt op de koolbaan en/of sleepkontaken terecht.
en doet daardoor meer kwaad dan goed.
Ik zou zeggen: gooi eens een foto neer van die volumepotmeter.
in het slechste geval is het zo'n gesealde (zoeen die wel open maar niet meer dicht gaat...)
Phillips kennende zal het wel een goedkoop ding zijn die niet echt service vriendelijk opgebouwd is.
In dat geval kun je er beter een metalen Piher inzetten..