Dan lijkt een 2-weg me toch een betere keuze!
luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Da's wel heel erg cheap!
Dan lijkt een 2-weg me toch een betere keuze!
Dan lijkt een 2-weg me toch een betere keuze!
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Ik denk dat mijn concept sowieso het beste is!

Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
De woofer is in ieder geval een prima keuze! 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
ha, ik heb wellicht de driver gevonden voor het beste concept
filterloze laagmiddentoner, meer zeg ik niet wat pas na inbouwen en meten blijkt of het kan. Ik verwacht van wel.
Geen enkele spoel of condensator verslaat 'geen spoel of condensator', maar dan moeten ze wel misbaar zijn
filterloze laagmiddentoner, meer zeg ik niet wat pas na inbouwen en meten blijkt of het kan. Ik verwacht van wel.
Geen enkele spoel of condensator verslaat 'geen spoel of condensator', maar dan moeten ze wel misbaar zijn
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Volgens mij komt Wouter straks aan met 4 complete 3-weg speakers voor 225 euro!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Walt schreef:Volgens mij komt Wouter straks aan met 4 complete 3-weg speakers voor 225 euro!
Groetjes Walter
makkie!
Mijn grootste probleem is hoe ik ga bepalen welke concepten ik mee verder wil voor deelname. Ik bouw al langere tijd ook goedkope constructies. De F.A.S.T. hybride bijvoorbeeld is met een breedbander a 25,- euro en een actieve 8" woofer. Ik kan het naar passief ombouwen maar evt. ook anders oplossen. Dan heb ik dus al concepten in prototype behuizingen staan die mee kunnen voor de wedstrijd.
Met meerdere concepten mee doen zou misschien voor niemand een bezwaar zijn maar als ik met 4 projecten kom
Elk concept vind ik leuk, zijn allemaal m'n kindjes
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Misschien wil Dré nog wel wat drivers aan Wouter doneren!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Daarworjetochblijvan...
Een ontwerp met een ongefilterde laagmiddentoner
Iemand die nu al ziet of een 2,5 weg kansloos wordt?
Misschien net te weinig compensatie van de 0,5 weg woofer
Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag.
Iemand die nu al kansloos wordt?
Ik heb maar 1 concept gehoord met deze opzet (Epos M22i) en dat was leuk, maar niet concurrentieloos. Het concept vind ik erg leuk.
Beetje dit idee met een hogere x-over (hier trouwens wel 6dB winst in het 4phi gebied van de woofer): Bamberg 2 TMM
Een ontwerp met een ongefilterde laagmiddentoner
Iemand die nu al ziet of een 2,5 weg kansloos wordt?
Misschien net te weinig compensatie van de 0,5 weg woofer
Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag.
Iemand die nu al kansloos wordt?
Beetje dit idee met een hogere x-over (hier trouwens wel 6dB winst in het 4phi gebied van de woofer): Bamberg 2 TMM
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Wat een stilte opeens...wouter schreef:Daarworjetochblijvan...
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Uit je speakers?wouter schreef:Wat een stilte opeens...![]()
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Zonder project is het zeker stil!wouter schreef:Wat een stilte opeens...wouter schreef:Daarworjetochblijvan...![]()
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Naar aanleiding van mijn TL project wilde ik met de worksheets van M.J.King aan de slag gaan, maar het lijkt wel of hij de deuren heeft dichtgegooid?
Op de website staat iets vermeld met 'out of business' of wat dat ook mag betekenen.
Ook is er nergens info te vinden over hoe je aan een inlog kan komen](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Is er toevallig iemand die hier het fijne van weet?
Op de website staat iets vermeld met 'out of business' of wat dat ook mag betekenen.
Ook is er nergens info te vinden over hoe je aan een inlog kan komen
Is er toevallig iemand die hier het fijne van weet?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
moet je ff op DIYAudio kijken, fullrange forum is de plek waar t meest over zijn worksheets gesproken werd (ik volg dat daar niet echt meer)
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Komt er ook een lijst met deelnemers in de begin post?
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Zou handig zijn inderdaad, en we moeten een nieuwe nummer 5 hebben na het verwijderen van Dre zijn project...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Ik zou wellicht ook wel mee willen doen, maar de adviesprijzen bij Rumoh liggen net iets te hoog voor het geen ik wil.Walt schreef:Zou handig zijn inderdaad, en we moeten een nieuwe nummer 5 hebben na het verwijderen van Dre zijn project...
Groetjes Walter
Bovendien heb ik ook nog voldoende projecten lopen
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Misschien iets maken dat je daarna aan een familielid of vriend kan doorverkopen?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Daar gok ik maar even niet opWalt schreef:Misschien iets maken dat je daarna aan een familielid of vriend kan doorverkopen?
Groetjes Walter
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Zolang je nog kamer in huis hebt zonder goede speakers dan heb je een valide excuses om toch nog weer een setje bij te bouwen, ik vind dat de keuken en WC ook meetellen!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Dat ga ik wellicht ook wel doen met de unit die ik wil gebruiken, en blijf dan ook wel beneden de €225, alleen niet volgens de advies prijzen van RumohWalt schreef:Zolang je nog kamer in huis hebt zonder goede speakers dan heb je een valide excuses om toch nog weer een setje bij te bouwen, ik vind dat de keuken en WC ook meetellen!![]()
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Ach, ik heb inmiddels 7 paar speakers in huis waarvan 2 paar in aanbouw en 1 paar in gedemonteerde staat.
Daar kan dus best nog wel een wedstrijdpaartje bij
Daar kan dus best nog wel een wedstrijdpaartje bij
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Heb ik ergens de afmetingen (van de speakers) genoemd?Walt schreef:Groot huis!
