LAN kabel in zelfde goot als 230V
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Geweldig, een AT (Advanced Technology). Die had zelfs een 10Mb winchester harddisk 
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Dat is vandaag de dag meer een oplaptopray5150 schreef:Als HJ spreekt over een PC, mag ik aannemen dat hij zo'n ding bedoeld, en niet een laptop :
![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
nou, hier istie dan, de zeer spannende foto van een kabel en een buis tussen een paar stukjes hout:ray5150 schreef:![]()
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Ontroerend, vreugdelijk, sexy en opwindend tegelijk.
Kunst!
Kunst!
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Aan een kant aan aarde dan wel.pappaleo schreef:Prachtig, toch wel aan aarde gelegd, hè, die buis?
Maar idd, anders heeft et nog niet veel zin
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
En dan wel opletten welke aarde je gebruikt.
Teel AARDE of
Tuin AARDE...................

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Echt de grootst mogelijke onzin dit. Sorry, maar met dit soort posts openbaar op het internet help je niemand.Pjotr schreef:Ja klopt. Het kan ook, alleen gaat de effectieve data rate omlaag vanwege de extra re-tries door storing. Als het ordentelijk wordt gedaan ligt de 230 en de data NIET door elkaar in dezelfde goot maar gescheiden van elkaar.
Als er zoveel storing is dat er pakketjes verminkt raken dan heb je peppie en kokkie netwerkapparatuur. Wat wel invloed kan hebben is het knikken van de UTP danwel STP kabel. Dan help je de karakteristieke impedantie om zeep en kun je problemen krijgen. Dat speelt echter pas als je richting de maximale lengte van een dergelijke kabel gaat.
Ik ben qua werk veel betrokken bij gigabit netwerken waar 24/7 vele honderden videostreams over heen gaan, en wat je zegt is gewoon niet waar.
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
klinkt bijna aardigMFBass schreef:Echt de grootst mogelijke onzin dit. Sorry, maar met dit soort posts openbaar op het internet help je niemand.Pjotr schreef:Ja klopt. Het kan ook, alleen gaat de effectieve data rate omlaag vanwege de extra re-tries door storing. Als het ordentelijk wordt gedaan ligt de 230 en de data NIET door elkaar in dezelfde goot maar gescheiden van elkaar.
Als er zoveel storing is dat er pakketjes verminkt raken dan heb je peppie en kokkie netwerkapparatuur. Wat wel invloed kan hebben is het knikken van de UTP danwel STP kabel. Dan help je de karakteristieke impedantie om zeep en kun je problemen krijgen. Dat speelt echter pas als je richting de maximale lengte van een dergelijke kabel gaat.
Ik ben qua werk veel betrokken bij gigabit netwerken waar 24/7 vele honderden videostreams over heen gaan, en wat je zegt is gewoon niet waar.
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Vele honderden streams HD-TV over gigabit waarvan de effectieve bitrate bij weinig dataverkeer door elkaar meestal niet boven de 400 Mb uitkomt? Overdrijven is ook een vak.
Het gaat er ook niet om of het correct aan komt, dat is het probleem niet, maar of het op tijd aan komt.
Het gaat er ook niet om of het correct aan komt, dat is het probleem niet, maar of het op tijd aan komt.
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Jij hebt het over statistical multiplexing? Ik heb het over continue bandbreedtes.
Maar, dat was niet waar ik op reageerde hoor. Jij stelt dat er fouten op treden (packet loss) als gevolg van een kabel in dezelfde goot als het lichtnet. Dat is onzin.
Geen packet loss = geen retries = geen vertraging.
Maar, dat was niet waar ik op reageerde hoor. Jij stelt dat er fouten op treden (packet loss) als gevolg van een kabel in dezelfde goot als het lichtnet. Dat is onzin.
Geen packet loss = geen retries = geen vertraging.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
dat kan je toch ook vriendelijk zeggen....
daar hoeven toch niet meteen woorden als "grote onzin" bij
daar hoeven toch niet meteen woorden als "grote onzin" bij
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Wel als het grote onzin is.Henkjan schreef:dat kan je toch ook vriendelijk zeggen....
daar hoeven toch niet meteen woorden als "grote onzin" bij
Dat heeft toch niks met aardigheid te maken, maar met feiten.
Of staat inmiddels het feit dat je zegt dat iemand niet gelijk heeft gelijk aan beledigen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
het gaat om de toonb_force schreef:Wel als het grote onzin is.Henkjan schreef:dat kan je toch ook vriendelijk zeggen....
daar hoeven toch niet meteen woorden als "grote onzin" bij
Dat heeft toch niks met aardigheid te maken, maar met feiten.
Of staat inmiddels het feit dat je zegt dat iemand niet gelijk heeft gelijk aan beledigen?
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
+1Henkjan schreef:het gaat om de toon.
In al die jaren heb ik Pjotr nooit iets horen verkondigen wat niet waar zou zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Denk dat de waarheid in dit geval een beetje in het midden ligt:
Video en audiostreams thuis hebben geen last van timingsproblemen, er wordt behoorlijk gebufferd. Het wordt een ander verhaal in de omroepwereld, alle interne audio en video streams zijn realtime en niet gebufferd, kan ook niet want live. Hetzelfde geldt bij digitale audiodistributie in Pro audiosystemen.
Video en audiostreams thuis hebben geen last van timingsproblemen, er wordt behoorlijk gebufferd. Het wordt een ander verhaal in de omroepwereld, alle interne audio en video streams zijn realtime en niet gebufferd, kan ook niet want live. Hetzelfde geldt bij digitale audiodistributie in Pro audiosystemen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
We zijn toch inmiddels oud en wijs genoeg om dat van elkaar te scheiden en mee om te gaan mag ik hopen?Henkjan schreef:het gaat om de toonb_force schreef:Wel als het grote onzin is.Henkjan schreef:dat kan je toch ook vriendelijk zeggen....
daar hoeven toch niet meteen woorden als "grote onzin" bij
Dat heeft toch niks met aardigheid te maken, maar met feiten.
Of staat inmiddels het feit dat je zegt dat iemand niet gelijk heeft gelijk aan beledigen?
Als we daar over gaan vallen, kan ik hier een hele waslijst neer plempen wat mij niet bevalt aan "de toon" van sommigen.
Ik vind het een beetje overdreven.
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Dat is iets anders dan iemand van liegen beschuldigen, Bart.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Juist, dus iemand tegenspreken, staat ineens gelijk aan zeggen dat iemand liegt?
Volgens mij kunnen we dan net zo goed ons mond houden en niks meer zeggen.
Anyway, nu allemaal lekker weer gaan spelen, want dit gaat nergens over.
Volgens mij kunnen we dan net zo goed ons mond houden en niks meer zeggen.
Anyway, nu allemaal lekker weer gaan spelen, want dit gaat nergens over.
Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V
Helaas is het maar al te waar. Dat je er geen last van lijkt te hebben wil niet zeggen dat er geen probleem is. In de handleiding van je goot staat hoe je de scheidingsschotten moet plaatsen, en in veel gevallen staat er ook nog bij waarvoor ze dienen.MFBass schreef:Echt de grootst mogelijke onzin dit. Sorry, maar met dit soort posts openbaar op het internet help je niemand.Pjotr schreef:Ja klopt. Het kan ook, alleen gaat de effectieve data rate omlaag vanwege de extra re-tries door storing. Als het ordentelijk wordt gedaan ligt de 230 en de data NIET door elkaar in dezelfde goot maar gescheiden van elkaar.
Als er zoveel storing is dat er pakketjes verminkt raken dan heb je peppie en kokkie netwerkapparatuur. Wat wel invloed kan hebben is het knikken van de UTP danwel STP kabel. Dan help je de karakteristieke impedantie om zeep en kun je problemen krijgen. Dat speelt echter pas als je richting de maximale lengte van een dergelijke kabel gaat.
Ik ben qua werk veel betrokken bij gigabit netwerken waar 24/7 vele honderden videostreams over heen gaan, en wat je zegt is gewoon niet waar.
En het is nog sterker: als je ze plaatst en STP gebruikt is het soms nog niet zeker dat er geen storingen zullen optreden. In fabriekshallen hebben we dat vaak genoeg gezien. Als de stroomleiding maar zwaar genoeg belast wordt krijg je vanzelf een keer storingen op je netwerk, ook trouwens als ze in aparte goten zijn aangebracht die dicht langs elkaar lopen. En dan hoeft het echt geen 90m of zelfs maar 40m parallel te lopen.
Ben het trouwens met b_force eens: HJ heeft immers een werkende kabel, op naar het volgende probleem.
