LAN kabel in zelfde goot als 230V

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door ray5150 »

Yep, vooral als je de lengte van HJ hebt. :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door pappaleo »

Geweldig, een AT (Advanced Technology). Die had zelfs een 10Mb winchester harddisk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Als HJ spreekt over een PC, mag ik aannemen dat hij zo'n ding bedoeld, en niet een laptop :
IBM_AT_System_s1.jpg
:mrgreen: :mrgreen:
Dat is vandaag de dag meer een oplaptop :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
:foto: :mrgreen:
nou, hier istie dan, de zeer spannende foto van een kabel en een buis tussen een paar stukjes hout:
kabels onder drempel.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door ray5150 »

Exiting ! :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door b_force »

Ontroerend, vreugdelijk, sexy en opwindend tegelijk.
Kunst!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door ds23man »

Supergeillllllllll :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door pappaleo »

Prachtig, toch wel aan aarde gelegd, hè, die buis?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door b_force »

pappaleo schreef:
Prachtig, toch wel aan aarde gelegd, hè, die buis?
Aan een kant aan aarde dan wel.
Maar idd, anders heeft et nog niet veel zin :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door hannesie »

En dan wel opletten welke aarde je gebruikt.
teel.JPG
Teel AARDE of
tuin.JPG
tuin.JPG (19.45 KiB) 296 keer bekeken
Tuin AARDE................... =; =; :shock:






:rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door ds23man »

En dan zeggen ze dat ik de clown van het forum ben....

:lagge: :lagge: :lagge: :lagge:
Gebruikersavatar
MFBass
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 26 mei 2014, 14:02

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door MFBass »

Pjotr schreef:
Ja klopt. Het kan ook, alleen gaat de effectieve data rate omlaag vanwege de extra re-tries door storing. Als het ordentelijk wordt gedaan ligt de 230 en de data NIET door elkaar in dezelfde goot maar gescheiden van elkaar.
Echt de grootst mogelijke onzin dit. Sorry, maar met dit soort posts openbaar op het internet help je niemand.

Als er zoveel storing is dat er pakketjes verminkt raken dan heb je peppie en kokkie netwerkapparatuur. Wat wel invloed kan hebben is het knikken van de UTP danwel STP kabel. Dan help je de karakteristieke impedantie om zeep en kun je problemen krijgen. Dat speelt echter pas als je richting de maximale lengte van een dergelijke kabel gaat.

Ik ben qua werk veel betrokken bij gigabit netwerken waar 24/7 vele honderden videostreams over heen gaan, en wat je zegt is gewoon niet waar.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door FR_Aad »

MFBass schreef:
Pjotr schreef:
Ja klopt. Het kan ook, alleen gaat de effectieve data rate omlaag vanwege de extra re-tries door storing. Als het ordentelijk wordt gedaan ligt de 230 en de data NIET door elkaar in dezelfde goot maar gescheiden van elkaar.
Echt de grootst mogelijke onzin dit. Sorry, maar met dit soort posts openbaar op het internet help je niemand.

Als er zoveel storing is dat er pakketjes verminkt raken dan heb je peppie en kokkie netwerkapparatuur. Wat wel invloed kan hebben is het knikken van de UTP danwel STP kabel. Dan help je de karakteristieke impedantie om zeep en kun je problemen krijgen. Dat speelt echter pas als je richting de maximale lengte van een dergelijke kabel gaat.

Ik ben qua werk veel betrokken bij gigabit netwerken waar 24/7 vele honderden videostreams over heen gaan, en wat je zegt is gewoon niet waar.
klinkt bijna aardig :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door Pjotr »

Vele honderden streams HD-TV over gigabit waarvan de effectieve bitrate bij weinig dataverkeer door elkaar meestal niet boven de 400 Mb uitkomt? Overdrijven is ook een vak.

Het gaat er ook niet om of het correct aan komt, dat is het probleem niet, maar of het op tijd aan komt.
Gebruikersavatar
MFBass
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 26 mei 2014, 14:02

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door MFBass »

Jij hebt het over statistical multiplexing? Ik heb het over continue bandbreedtes.

Maar, dat was niet waar ik op reageerde hoor. Jij stelt dat er fouten op treden (packet loss) als gevolg van een kabel in dezelfde goot als het lichtnet. Dat is onzin.

Geen packet loss = geen retries = geen vertraging.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door Henkjan »

dat kan je toch ook vriendelijk zeggen....
daar hoeven toch niet meteen woorden als "grote onzin" bij
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door ds23man »

Aarde erover!

Hans heeft nog wel wat liggen :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door b_force »

Henkjan schreef:
dat kan je toch ook vriendelijk zeggen....
daar hoeven toch niet meteen woorden als "grote onzin" bij
Wel als het grote onzin is.
Dat heeft toch niks met aardigheid te maken, maar met feiten.

Of staat inmiddels het feit dat je zegt dat iemand niet gelijk heeft gelijk aan beledigen? :think:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door Henkjan »

b_force schreef:
Henkjan schreef:
dat kan je toch ook vriendelijk zeggen....
daar hoeven toch niet meteen woorden als "grote onzin" bij
Wel als het grote onzin is.
Dat heeft toch niks met aardigheid te maken, maar met feiten.

Of staat inmiddels het feit dat je zegt dat iemand niet gelijk heeft gelijk aan beledigen? :think:
het gaat om de toon
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef:
het gaat om de toon.
+1

In al die jaren heb ik Pjotr nooit iets horen verkondigen wat niet waar zou zijn.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door ds23man »

Denk dat de waarheid in dit geval een beetje in het midden ligt:

Video en audiostreams thuis hebben geen last van timingsproblemen, er wordt behoorlijk gebufferd. Het wordt een ander verhaal in de omroepwereld, alle interne audio en video streams zijn realtime en niet gebufferd, kan ook niet want live. Hetzelfde geldt bij digitale audiodistributie in Pro audiosystemen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door b_force »

Henkjan schreef:
b_force schreef:
Henkjan schreef:
dat kan je toch ook vriendelijk zeggen....
daar hoeven toch niet meteen woorden als "grote onzin" bij
Wel als het grote onzin is.
Dat heeft toch niks met aardigheid te maken, maar met feiten.

Of staat inmiddels het feit dat je zegt dat iemand niet gelijk heeft gelijk aan beledigen? :think:
het gaat om de toon
We zijn toch inmiddels oud en wijs genoeg om dat van elkaar te scheiden en mee om te gaan mag ik hopen?
Als we daar over gaan vallen, kan ik hier een hele waslijst neer plempen wat mij niet bevalt aan "de toon" van sommigen.

Ik vind het een beetje overdreven.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door ray5150 »

Dat is iets anders dan iemand van liegen beschuldigen, Bart.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door b_force »

Juist, dus iemand tegenspreken, staat ineens gelijk aan zeggen dat iemand liegt? :think:

Volgens mij kunnen we dan net zo goed ons mond houden en niks meer zeggen.

Anyway, nu allemaal lekker weer gaan spelen, want dit gaat nergens over.
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: LAN kabel in zelfde goot als 230V

Bericht door Leon »

MFBass schreef:
Pjotr schreef:
Ja klopt. Het kan ook, alleen gaat de effectieve data rate omlaag vanwege de extra re-tries door storing. Als het ordentelijk wordt gedaan ligt de 230 en de data NIET door elkaar in dezelfde goot maar gescheiden van elkaar.
Echt de grootst mogelijke onzin dit. Sorry, maar met dit soort posts openbaar op het internet help je niemand.

Als er zoveel storing is dat er pakketjes verminkt raken dan heb je peppie en kokkie netwerkapparatuur. Wat wel invloed kan hebben is het knikken van de UTP danwel STP kabel. Dan help je de karakteristieke impedantie om zeep en kun je problemen krijgen. Dat speelt echter pas als je richting de maximale lengte van een dergelijke kabel gaat.

Ik ben qua werk veel betrokken bij gigabit netwerken waar 24/7 vele honderden videostreams over heen gaan, en wat je zegt is gewoon niet waar.
Helaas is het maar al te waar. Dat je er geen last van lijkt te hebben wil niet zeggen dat er geen probleem is. In de handleiding van je goot staat hoe je de scheidingsschotten moet plaatsen, en in veel gevallen staat er ook nog bij waarvoor ze dienen.

En het is nog sterker: als je ze plaatst en STP gebruikt is het soms nog niet zeker dat er geen storingen zullen optreden. In fabriekshallen hebben we dat vaak genoeg gezien. Als de stroomleiding maar zwaar genoeg belast wordt krijg je vanzelf een keer storingen op je netwerk, ook trouwens als ze in aparte goten zijn aangebracht die dicht langs elkaar lopen. En dan hoeft het echt geen 90m of zelfs maar 40m parallel te lopen.

Ben het trouwens met b_force eens: HJ heeft immers een werkende kabel, op naar het volgende probleem. :beer:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”