Zoals de kast nu is, klinkt ie nog een beetje "licht", maar zonder echte resonantie. Het klinkt echter nog niet als de 36mm MDF + 12mm zachtboard kast van mijn sub.Geenius schreef:Als je nu met je knokkels op de behuizing tikt, wat hoor je dan? Een korte "tak" geluid of meer iets van "tok" (kort en dood of heeft ie een bepaalde eigen resonantie?).
Daarom ga ik de kast aan de binnenkant denk ik nog bekleden met van die mozaiek tegeltjes (matjes). Dat kwam in een test van Hobby Hifi als zeer zinnig dempingsmateriaal naar voren. Daarna komt er nog een laag vilt van 15mm op.
Ja, inderdaad een draaibank, of beter gezegd twee... Eerst de draaibank van mijn vader gebruikt om de spikes te maken, daarna toch maar mijn opa vriendelijk aangekeken om het draad er op te tappen, hij heeft iets zwaarder gereedschap zullen we maar zeggen.Gaaf, die spikes (en je speaker natuurlijk). Erg handig. Draaibank?
Volgens mij heb je inderdaad vooral last van bafflestep bij hogere tonen (lees: frequenties rond de 2-4 kHz). Daar doet de basluidspreker al niet veel meer aan mee.Oh, gedeeltelijk levert je dat een beetje een sprong op (links en rechts), maar volgens mij voelen tonen van de woofer met name de mooi rustig terug buigende wand...

