de paradise phonostage

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Pjotr schreef:
Onbelast gemeten kan die 40V per rail best kloppen.
Morgen die andere maar eens testen,dan ga ik de boel maar eens aansluiten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Pjotr schreef:
Onbelast gemeten kan die 40V per rail best kloppen.
En hij heeft weer gelijk!

Antwoord:
Hi Dre,
40V without load is fine-u are ready to go !
Have Fun .
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
Pjotr schreef:
Onbelast gemeten kan die 40V per rail best kloppen.
Morgen die andere maar eens testen,dan ga ik de boel maar eens aansluiten. :mrgreen:
Nou, nou, nou, is Dreeke een blij mens ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Ja! 8)

De 2e voeding draait net zo mooi!

Nu gaat de 1e trap van de phono onder spanning gezet worden..... 8-[
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: de paradise phonostage

Bericht door ds23man »

Ik zal maar geen flauw plaatje posten, die grap heeft al zo'n lange baard :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Heb je nu al medelijden? :lagge:

Oké,de trapjes staan beide aan en zijn aan de uitgang perfect af te regelen op de voorgeschreven 18v!
Paradise R3 assembly guide.pdf
(473.37 KiB) 194 keer gedownload
Nu heb ik alle spanningen goed,totdat ik bij het meten van de gate/source spanningen kom....
Ik meet naar ground bij beide printen:
-gate 13v
-drain 0v
-source 18v

De temperatuur loopt ook flink op.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

Maar komt er ook geluid uit als je de draaitafel eraan hangt ?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: de paradise phonostage

Bericht door Ah!buis »

Vermoedelijk hangt er nog alleen de regelprint aan.Als de versterker zelf er nog niet aan zit moet de mosfet de hele hap verstoken en kan flink warm worden.Eenmaal er verbruik is zakt de temperatuur wel.
Anne
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Dat klinkt goed!

Op zich maak ik me niet zo'n zorgen omdat beide printen precies hetzelfde doen.

Zijn die gemeten spanningen nog zorgwekkend?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: de paradise phonostage

Bericht door Ah!buis »

dre schreef:
Zijn die gemeten spanningen nog zorgwekkend?
De spanningen kunnn best kloppen.Op het poortje is 13V wel wat laag maar die gaat normaal wel omhoog zodra de mosfet minder moet trekken.
Anne
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Mooi,dan is het tijd voor de latste trap!

Wel kwam ik nog een verhaaltje tegen over oscillaties in deze voedingstrap......
Ik ga me daar nog even in verdiepen......
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: de paradise phonostage

Bericht door Barry2001 »

Heb je een scoop? Het verdient aanbeveling een dergelijk trap met veel versterking eerst een keer door te fluiten (toonfiets met sinus aan de ingang, scoop op uitgang) om te zien of je inderdaad geen oscillaties hebt. Kan je een tweeter kosten. Schelen :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Helaas geen scope.......

Een tweeter opblazen lijkt me met deze prijzen geen grap.....
Ik had al gelezen dat je er een scoop van 100Mhz voor nodig hebt......

Eerst maar even de werkend krijgen en dan maar eens op zoek naar iemand met en toonfiets en een scoop.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Nog niet helemaal wakker geloof ik..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

Zo ontzettend ver is het nu ook weer niet vanaf Noordwijk naar IJmuiden. :lol: :lol:
http://www.baco-army-goods.nl/meetappar ... scope.html

Als dat ding oscilleert, is hij of slecht ontworpen, of heel slecht opgebouwd.
Dat laatste kan ik me niet voorstellen, en het eerste lijkt me ook vrij stug, maar niet onmogelijk.
Ik weet dan ook niet of dit een revisie is, of de eerste batch PCB's

Desalnietemin kan het inderdaad wel zin hebben om de boel voor ingebruikname goed door te meten en te testen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: de paradise phonostage

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Zo ontzettend ver is het nu ook weer niet vanaf Noordwijk naar IJmuiden. :lol: :lol:
http://www.baco-army-goods.nl/meetappar ... scope.html

Als dat ding oscilleert, is hij of slecht ontworpen, of heel slecht opgebouwd.
Dat laatste kan ik me niet voorstellen, en het eerste lijkt me ook vrij stug, maar niet onmogelijk.
Ik weet dan ook niet of dit een revisie is, of de eerste batch PCB's

Desalnietemin kan het inderdaad wel zin hebben om de boel voor ingebruikname goed door te meten en te testen.
Ja leuk en Dre weet dan wat hij er mee aan moet vangen?

Maar je hebt wel gelijk, als je wilt foutzoeken in een dergelijk ontwerp kun je niet zonder. Maar dan ook niet zonder de nodige elektronica kennis. Aan de andere kant denk ik dat Dre eerst maar eens de volgende actie gaat ondernemen: Check, check en dubbel check!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

Hij heeft jou toch om het uit te komen leggen ? :lol: :mrgreen:

Maar ik neem aan dat er aan de uitgang van die pre toch wel een servo-regeling zit om offset spanning buiten de deur te houden (en eventuele andere narigheid) ?

(nee, ik heb de schema's niet doorgespit, ben geen Anne.. :lol: )
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: de paradise phonostage

Bericht door Barry2001 »

Schakelingen met veel versterking zoals een phonotrap zijn oscillatie gevoelig. En dan kan het design wel degelijk zijn (wat ook maar de vraag is), een fout is zo gemaakt. Ik heb eens een layout voor een klant gemaakt waar 1 op de 5 processors niet uit reset kwam. Om een lang verhaal kort te maken, de capaciteitjes bij de oscillator hadden een verkeerde waarde. Ging soms goed, soms niet. En met smd zie je niet aan de buitenkant wat de waarde is, dat moet je meten.

Een sinus van 5mV op de ingang in het audiospectrum aanbieden en dit op en scoop bekijken heb je nog wel een keer voor elkaar, ook een minder ervaren iemand. Lukt dit toch niet of heb je de spullen er niet voor is het verstandig dit bij iemand te doen die wel de mogelijkheid heeft. Je kunt ook de gok wagen, als het misgaat heb je het voordeel dat je net je vakantiegeld hebt gehad :lol: Je zult niet de eerste zijn die er z'n tweeter(s) mee naar de eeuwige jachtvelden helpt.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Eerst alles drie dubbel controleren! :wink:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: de paradise phonostage

Bericht door ds23man »

Je kunt natuurlijk ook eerst een goedkoop speakertje gebruiken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Kom je langs dan? :-&

Veiligheid eerst! :wink:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: de paradise phonostage

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Hij heeft jou toch om het uit te komen leggen ? :lol: :mrgreen:

Maar ik neem aan dat er aan de uitgang van die pre toch wel een servo-regeling zit om offset spanning buiten de deur te houden (en eventuele andere narigheid) ?

(nee, ik heb de schema's niet doorgespit, ben geen Anne.. :lol: )
Zonder doorspitten goed gezien 8)
Als de boel oscilleerd verschuiven de instelpunten ook.Er zijn heel wat spanningen op het schema vermeld,nazien of die kloppen.Geen noemenswaardige afwijkingen dan zit 't wel snor.Moet de voeding wel de juiste spanning geven.
Je kunt ook nog nazien of er wisselspanning op de uitgang te vinden is zonder signaal,mag (bijna) niet.
Anne
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: de paradise phonostage

Bericht door dre »

Ik ga er even goed voor zitten,maar dat wordt minimaal pas woensdag..... :roll:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: de paradise phonostage

Bericht door ray5150 »

En het is woensdag ! :bounce: :bounce: :bounce:
Kom er maar in, Dré. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: de paradise phonostage

Bericht door ds23man »

Wordt wel weer eens tijd voor een Big Bang........ :rofl: :rofl:
Plaats reactie