Morgen die andere maar eens testen,dan ga ik de boel maar eens aansluiten.Pjotr schreef:Onbelast gemeten kan die 40V per rail best kloppen.
de paradise phonostage
Moderator: Beheerdersteam
Re: de paradise phonostage
Re: de paradise phonostage
En hij heeft weer gelijk!Pjotr schreef:Onbelast gemeten kan die 40V per rail best kloppen.
Antwoord:
Hi Dre,
40V without load is fine-u are ready to go !
Have Fun .
Re: de paradise phonostage
Nou, nou, nou, is Dreeke een blij mens ?dre schreef:Morgen die andere maar eens testen,dan ga ik de boel maar eens aansluiten.Pjotr schreef:Onbelast gemeten kan die 40V per rail best kloppen.
Re: de paradise phonostage
Ja!
De 2e voeding draait net zo mooi!
Nu gaat de 1e trap van de phono onder spanning gezet worden.....
De 2e voeding draait net zo mooi!
Nu gaat de 1e trap van de phono onder spanning gezet worden.....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: de paradise phonostage
Ik zal maar geen flauw plaatje posten, die grap heeft al zo'n lange baard

Re: de paradise phonostage
Heb je nu al medelijden?
Oké,de trapjes staan beide aan en zijn aan de uitgang perfect af te regelen op de voorgeschreven 18v!
Nu heb ik alle spanningen goed,totdat ik bij het meten van de gate/source spanningen kom....
Ik meet naar ground bij beide printen:
-gate 13v
-drain 0v
-source 18v
De temperatuur loopt ook flink op.
Oké,de trapjes staan beide aan en zijn aan de uitgang perfect af te regelen op de voorgeschreven 18v!
Nu heb ik alle spanningen goed,totdat ik bij het meten van de gate/source spanningen kom....
Ik meet naar ground bij beide printen:
-gate 13v
-drain 0v
-source 18v
De temperatuur loopt ook flink op.
Re: de paradise phonostage
Vermoedelijk hangt er nog alleen de regelprint aan.Als de versterker zelf er nog niet aan zit moet de mosfet de hele hap verstoken en kan flink warm worden.Eenmaal er verbruik is zakt de temperatuur wel.
Anne
Anne
Re: de paradise phonostage
Dat klinkt goed!
Op zich maak ik me niet zo'n zorgen omdat beide printen precies hetzelfde doen.
Zijn die gemeten spanningen nog zorgwekkend?
Op zich maak ik me niet zo'n zorgen omdat beide printen precies hetzelfde doen.
Zijn die gemeten spanningen nog zorgwekkend?
Re: de paradise phonostage
De spanningen kunnn best kloppen.Op het poortje is 13V wel wat laag maar die gaat normaal wel omhoog zodra de mosfet minder moet trekken.dre schreef:Zijn die gemeten spanningen nog zorgwekkend?
Anne
Re: de paradise phonostage
Mooi,dan is het tijd voor de latste trap!
Wel kwam ik nog een verhaaltje tegen over oscillaties in deze voedingstrap......
Ik ga me daar nog even in verdiepen......
Wel kwam ik nog een verhaaltje tegen over oscillaties in deze voedingstrap......
Ik ga me daar nog even in verdiepen......
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: de paradise phonostage
Heb je een scoop? Het verdient aanbeveling een dergelijk trap met veel versterking eerst een keer door te fluiten (toonfiets met sinus aan de ingang, scoop op uitgang) om te zien of je inderdaad geen oscillaties hebt. Kan je een tweeter kosten. Schelen 
Re: de paradise phonostage
Helaas geen scope.......
Een tweeter opblazen lijkt me met deze prijzen geen grap.....
Ik had al gelezen dat je er een scoop van 100Mhz voor nodig hebt......
Eerst maar even de werkend krijgen en dan maar eens op zoek naar iemand met en toonfiets en een scoop.
Een tweeter opblazen lijkt me met deze prijzen geen grap.....
Ik had al gelezen dat je er een scoop van 100Mhz voor nodig hebt......
Eerst maar even de werkend krijgen en dan maar eens op zoek naar iemand met en toonfiets en een scoop.
Re: de paradise phonostage
Zo ontzettend ver is het nu ook weer niet vanaf Noordwijk naar IJmuiden.
http://www.baco-army-goods.nl/meetappar ... scope.html
Als dat ding oscilleert, is hij of slecht ontworpen, of heel slecht opgebouwd.
Dat laatste kan ik me niet voorstellen, en het eerste lijkt me ook vrij stug, maar niet onmogelijk.
Ik weet dan ook niet of dit een revisie is, of de eerste batch PCB's
Desalnietemin kan het inderdaad wel zin hebben om de boel voor ingebruikname goed door te meten en te testen.
http://www.baco-army-goods.nl/meetappar ... scope.html
Als dat ding oscilleert, is hij of slecht ontworpen, of heel slecht opgebouwd.
Dat laatste kan ik me niet voorstellen, en het eerste lijkt me ook vrij stug, maar niet onmogelijk.
Ik weet dan ook niet of dit een revisie is, of de eerste batch PCB's
Desalnietemin kan het inderdaad wel zin hebben om de boel voor ingebruikname goed door te meten en te testen.
Re: de paradise phonostage
Ja leuk en Dre weet dan wat hij er mee aan moet vangen?ray5150 schreef:Zo ontzettend ver is het nu ook weer niet vanaf Noordwijk naar IJmuiden.![]()
![]()
http://www.baco-army-goods.nl/meetappar ... scope.html
Als dat ding oscilleert, is hij of slecht ontworpen, of heel slecht opgebouwd.
Dat laatste kan ik me niet voorstellen, en het eerste lijkt me ook vrij stug, maar niet onmogelijk.
Ik weet dan ook niet of dit een revisie is, of de eerste batch PCB's
Desalnietemin kan het inderdaad wel zin hebben om de boel voor ingebruikname goed door te meten en te testen.
Maar je hebt wel gelijk, als je wilt foutzoeken in een dergelijk ontwerp kun je niet zonder. Maar dan ook niet zonder de nodige elektronica kennis. Aan de andere kant denk ik dat Dre eerst maar eens de volgende actie gaat ondernemen: Check, check en dubbel check!
Re: de paradise phonostage
Hij heeft jou toch om het uit te komen leggen ?
Maar ik neem aan dat er aan de uitgang van die pre toch wel een servo-regeling zit om offset spanning buiten de deur te houden (en eventuele andere narigheid) ?
(nee, ik heb de schema's niet doorgespit, ben geen Anne..
)
Maar ik neem aan dat er aan de uitgang van die pre toch wel een servo-regeling zit om offset spanning buiten de deur te houden (en eventuele andere narigheid) ?
(nee, ik heb de schema's niet doorgespit, ben geen Anne..
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: de paradise phonostage
Schakelingen met veel versterking zoals een phonotrap zijn oscillatie gevoelig. En dan kan het design wel degelijk zijn (wat ook maar de vraag is), een fout is zo gemaakt. Ik heb eens een layout voor een klant gemaakt waar 1 op de 5 processors niet uit reset kwam. Om een lang verhaal kort te maken, de capaciteitjes bij de oscillator hadden een verkeerde waarde. Ging soms goed, soms niet. En met smd zie je niet aan de buitenkant wat de waarde is, dat moet je meten.
Een sinus van 5mV op de ingang in het audiospectrum aanbieden en dit op en scoop bekijken heb je nog wel een keer voor elkaar, ook een minder ervaren iemand. Lukt dit toch niet of heb je de spullen er niet voor is het verstandig dit bij iemand te doen die wel de mogelijkheid heeft. Je kunt ook de gok wagen, als het misgaat heb je het voordeel dat je net je vakantiegeld hebt gehad
Je zult niet de eerste zijn die er z'n tweeter(s) mee naar de eeuwige jachtvelden helpt.
Een sinus van 5mV op de ingang in het audiospectrum aanbieden en dit op en scoop bekijken heb je nog wel een keer voor elkaar, ook een minder ervaren iemand. Lukt dit toch niet of heb je de spullen er niet voor is het verstandig dit bij iemand te doen die wel de mogelijkheid heeft. Je kunt ook de gok wagen, als het misgaat heb je het voordeel dat je net je vakantiegeld hebt gehad
Re: de paradise phonostage
Zonder doorspitten goed gezienray5150 schreef:Hij heeft jou toch om het uit te komen leggen ?![]()
![]()
Maar ik neem aan dat er aan de uitgang van die pre toch wel een servo-regeling zit om offset spanning buiten de deur te houden (en eventuele andere narigheid) ?
(nee, ik heb de schema's niet doorgespit, ben geen Anne..)
Als de boel oscilleerd verschuiven de instelpunten ook.Er zijn heel wat spanningen op het schema vermeld,nazien of die kloppen.Geen noemenswaardige afwijkingen dan zit 't wel snor.Moet de voeding wel de juiste spanning geven.
Je kunt ook nog nazien of er wisselspanning op de uitgang te vinden is zonder signaal,mag (bijna) niet.
Anne
Re: de paradise phonostage
Ik ga er even goed voor zitten,maar dat wordt minimaal pas woensdag..... 
